Citat:
Ursprungligen postat av
Raketforandringen
Det är jätteviktigt. Utan denna grundstenen är och förblir mitt liv totalt meningslöst, då lever jag enbart efter nödvändigheter, typ tanka bilen så att jag kan ta mig framåt, arbeta för att betala räkningar jag egentligen inte vill ha för saker jag måste ha för att överleva.
Om där bara fanns någonting i mitt liv där jag kände att det här är min grej, men det finns det inte. Genomgår en oerhörd identitetskris, vet inte vem jag är eller vad jag vill. Någonstans inom mig vill jag förändra livet och växa som människa, uppenbarligen då jag startat tråden och det här är allt jag tänker på dag in och dag ut, men jag är väldigt, väldigt vilsen och min självbild är totalt paj då jag vägrar att acceptera att det är såhär jag är, vill inte vara den människan, vill ha en glöd inom mig som tar sig an utmaningar och mål men det känns inte som att jag har det inom mig.
Undrar mycket om det har med min barndom att göra. Haft det väldigt enkelt och fått mattan sopad framför mig hela tiden, aldrig behövt kämpa för något.. Samtidigt sägs det att så var det för att annars skulle ingenting hända, då skulle jag enbart sitta och spela dator och inte göra någonting annat..
Ta träningen som ett exempel, det är egentligen allt jag gör under en dag om jag inte jobbar, resten av tiden surfar jag runt på forum och youtube då allting annat känns håglöst, har ingen energi eller lust... Dragit mig tillbaka som fan och är väldigt inåt i mig själv så träffar knappt mina vänner mer eller följer med jobbet ut på after work eller så.
Hola mano!
Oroa dig inte. 25-30 år är tiden då inre barnet försöker tränga igenom personligheterna.
Det Inre barnet - dvs det riktiga DU. Inte alla personligheter som du har byggt på dig genom åren, försöker tränga sig fram men du håller tillbaka det då du vet hur du skall uppförs dig likt en god medborgare, son, man, arbetare,svensk - insett random ram/mall.
Så istället för att vara. Förblir du mer sovande av att stänga av det inre barnet ytterligare.
Den stressade och oroliga barnet, som bara vill komma ut och leka och upptäcka världen får sig en köftsmöll och sägs återigen till att hålla käften, att inte göra något liv då du väljer (återigen) att leta externt efter den sak som skall göra dig lycklig.
Du försöker hitta the one true thing som kommer göra allting till guld och gröna skogar.
Det begäret du har nu är giftigt. Oneitis tror jag folk har bestämt det.
Livet handlar inte om the on true thing som kommer att få dina drömmar och liv att få i uppfyllelse.
Det är liksom hela det här som menas med matrix.
"När jag får min lägenhet, då blir jag lycklig"
"När jag får ett välbetalt arbete, då blir jag lycklig"
"När jag kommer inte på utbildningen, då blir jag lycklig"
"När jag får nästa hit av heroin, då blir jag lycklig"
"När jag hitta bästa gyllene blänkande sak, då blir jag lycklig"
Ser du att det är samma mönster?
Meningen med livet kommer du själv behöva hitta.
Det finns ingen annan som kan gå den vägen än du.
Den objektiva frågan om "meningen med livet" vet ingen till 100% ännu. Innan du löser meningen med livet ekvation kan du börja med ekvationen:
"vad är meningen med mitt liv?"
Hittar du inget att jobba mot?
Vad är du då riktigt jävla dålig på? Finns det något hos dig som du verkligen är dålig på?
Tålamod kanske? Onödigt tal? Ljuger du?
Hur skulle en dag se ut för du tränade på att inte ljuga?
Att vara sann mot dig själv. Att inte ljuga för dig själv?
Att faktiskt visa sann kärlek mot dig själv?
Jag tror att om du börjar med att vara sann mot dig själv på bästa möjliga sätt så kommer dom andra problemen lösa sig med tiden.
Sluta stäng in barnet inom dig och låt det komma ut och leva mera, i samband med detta kommer du vara ärlig mot dig själv och självkärlek kommer att uppstå.