2020-11-14, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Haha. Ja, det är sådan nivå "argumenten" håller.
När domarfusk uppdagas finns tyngre stöd än tidigare nämnda ting och argument. Röstfusk har också förekommit. Och samma sak där. Det innebär inte att valfusk förekommer under alla val.
Du ser kanske själv hur dålig denna jämförelse är

Jag tror inte att det har förekommit ett valfusk som har gjort att demokraterna har kuppat valet. Däremot så är valfusk i mindre grad inblandad i princip varje primärval, och det har säkerligen hänt även vid detta presidentval. Dock så tror jag inte att valfusk har förekommit i så stor grad som vissa här inne hävdar.
2020-11-14, 09:18
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vad är det som är trevligt med det? Det kommer bara försena överlämningen av Presidentskapet ju. Det kan späda på Trumps illusioner. Han har ju aldrig varit riktigt frisk och sådant här kan ju ge honom ideer ha ha
Det skrev jag ju. Att säga att Trump aldrig varit frisk är på riktigt låg nivå.
2020-11-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tycker mig mest se twitter här som källhänvisning. Är det en säker källa anser ni?

MSM skriver inte om det som är positivt för Trump så man får själv hitta källor som är trovärdiga.
2020-11-14, 09:23
Medlem
[quote=Onkel-Ben-ny|73604744]Det skrev jag ju. Att säga att Trump aldrig varit frisk är på riktigt låg nivå.[/QUOTE

Trump har samma personlighet som Zlatan.
Vem bygger en skyskrapa åt sig själv??

Trump har en fascinerande historia.
2020-11-14, 09:26
Medlem
[quote=Lucas49|73604616]Trump försöker alltså försena övergången enbart för att det finns en del "normala" alltid förekommande lokala felaktigheter i valet något som ju utan tvivel även fanns när han själv vann 2016.
Har en känsla av att förutom att aktade advokatbyråer nu verkar dra sig ur eller nekar ta uppdrag för Trump så är även hans egna advokater nu mycket försiktiga i att nämna ordet valfusk.

Och ett av många exempel till att så tvivel om valutgången är ju detta skrämmande i all sin öppna partiskhet:
T

Fler:

Är säker på att det inte är frågan om Trump tvingas erkänna Biden som valets vinnare utan när han gör det. Bara hoppas skadorna Trump nu medvetet åsamkar landet demokratiska grund ändå blir begränsade.[/QUOTE

Trump är president och har enorma maktbefogenheter. Kommer Kina eller någon annan utländsk makt in i bilden gällande t ex att ha hackat Dominion så är nationen under hot och då kommer nationellt nödläge att utlösas.
2020-11-14, 09:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Självklart är det lättare att anmäla brott mot formalia än att bevisa renodlat fusk.

"Statistiska anomalier ger jag inget för."
Jaså?

Vi vet att röstning i vallokalen är en ganska osäker metod på många ställen, eftersom det inte ens krävs fotolegitimation och röstlängderna innehåller personer som inte har rätt att rösta.

Vi vet även att poströstningen är extremt osäker.

Utöver det har rösträkningsmaskinerna visat sig räkna fel. Säkerhetschefen på Dominion är medlem i Antifa och Dominions ägare har kopplingar till George Soros.

Det finns alltså goda möjligheter till fusk.

Finns det då ett motiv? Ja. Det har varit ett massivt drev mot Trump i fyra års tid där MSM dagligen sprider fake news. Vi har sett konspirationsteorier om rysk inblandning och Trump har utsatts för en felaktig impeachment.

Frågan gällde bevisning, tror jag, inte anledningar att tycka att Trump är orättvist behandlad?

På vilket sätt menar du att "statistiska anomalier" kan ligga till grund för att visa att valsiffror är falska?

Innan du svarar, tänka på att det handlar om ett val mellan (bara) två kandidater, att utfallet är vad man kallar volatilt och att det finns helt litet statistiska data att jämföra med, urvalet är (också) volatilt och historien har massor av gånger givit överraskande eller svårförutsägbara resultat. Populär sammanfattning av det senare: https://allthatsinteresting.com/election-upsets
2020-11-14, 09:31
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ändå är det precis det resultatet blir när MSM medvetet mörkar, censurerar och desinformerar. MSM vill sälja en färdig produkt till konsumenten färdigtuggad och klar redo att sväljas eftersom MSM vill styra konsumentens tankar. MSM:s främsta avsikt är manipulation och ingenting annat.

Visst mörkar media, men inte i den omfattning som ni trumpister hävdar. När MSM mörkar och desinformerar är det politiska och ekonomiska krafter som styr. Men ni avfärdar ju media helt och hållet. Och litar istället på Trump som har ljugit över 22 000 gånger under knappa 4 år.

Det är ju helt absurt! Inte undra på att ni är fanatiska och sekteristiska, när den enda vägen till sanning är Trump. Som om han vore en Gud. Det kanske är en ersättning för Gud rentav?

I vår upplysta tid är det viktigt att undersöka fakta. Jag upprepar det. Världen är så kaotisk att vi måste hålla oss till fakta. Det gäller att inse vad som är propaganda.
Det är livsfarligt att lita på en psykopat och mytoman! Det är väldigt förvånande att så många gör det. Helt absurt.

När Trump säger "val-fusk" utan att presentera bevis, så är det en lögn, rakt av. Undersökningar visar inga tecken på omfattande fusk, ingenstans har man hittat NÅGOT som tyder på det.

Detta borde räcka även för den mest inbitna Trump-troende.
Senast redigerad av humanlife 2020-11-14 kl. 09:33.
2020-11-14, 09:33
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
För att det har fuskats nåt enormt såklart. Vänta och se.

Och varför är det så otänkbart att Georgia faktiskt har blivit en blå delstat?
2020-11-14, 09:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och varför är det så otänkbart att Georgia faktiskt har blivit en blå delstat?

För att det inte funkar med deras världsbild, det är åtminstone det enda jag ser som en gemensam nämnare
2020-11-14, 09:39
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Välkommen till Narnia

Vad har du rökt egentligen.

Ska den här tråden verkligen ligga i Politik Utrikes?

Om en tråd består av 95 procent foliehattar borde den flyttas till foliehattforumet där den hör hemma
Din kamp är imponerande. Uppenbarligen sväljer du allt som rapporteras av CNN och alla som går i deras ledband. Du verkar nästan religiöst övertygad om Bidens valseger. Vad bra det måste kännas att vara så tvärsäker.

Jag är helt öppen för att Biden kan ha vunnit valet, men jag är även helt öppen för att det inte alls blir så. Den som lever får se.

Lovar du att återvända till diskussionen och erkänna hur fel du haft om det inte blir som du tror dig veta? Det vore tråkigt om du gör som alla Clinton-supportrar efter valnatten 2016 och försvinner från forumet.
2020-11-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
På twitter görs ingen som helst faktagranskning, precis som här. Man kan ljuga hur mycket som helst och många tar chansen under anonymiteten.
I media görs däremot faktakontroller.

Det är patetiskt att trumpisterna litar blint på Trumps twittermeddelanden och lika bestämt avfärdar media.

Vi litar på fakta. Med en enkel faktacheck så inser du också vilka det är som far med lögner och bedrägerier.

Just nu, grundat på den FAKTA som faktiskt finns där för ALLA att inhämta. Så leder Trump med 232 elektroplatser mot Bidens 227. Det är FAKTA då valresultatet ännu inte är bestämt i 6 stater.

Så här ser den verkliga valkartan ut:
http://www.bilddump.se/bilder/20201114093820-98.128.139.48.JPG

Så vem/vilka är det som ljuger?

Och "om" resultatet redan är klart, varför fortsätter man då att räkna röster i dessa 6 stater? Varför bestämmer man inte resultatet då bara?

Nej, just det, det ÄR INTE klart. Marginalerna i dessa kvarvarande stater är mycket lågt. DÅ bestämmer man inte resultatet förrän man granskat att allt verkligen gått rätt till och nu har man dessutom massor med stämningar som visar att valfusk och bedrägerier pågått rätt öppet i alla dessa stater som är kvar och detta måste först utredas.

Så vem har vunnit hittils? INGEN, och DET är den enda fakta vi har, resten är bara teorier....men nickedockor som du tänker inte själva och tar inte heller reda på sanningen för ni bryr er inte om den.

Snacka om att kasta sten i glashus.
2020-11-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Din kamp är imponerande. Uppenbarligen sväljer du allt som rapporteras av CNN och alla som går i deras ledband. Du verkar nästan religiöst övertygad om Bidens valseger. Vad bra det måste kännas att vara så tvärsäker.

Jag är helt öppen för att Biden kan ha vunnit valet, men jag är även helt öppen för att det inte alls blir så. Den som lever får se.

Lovar du att återvända till diskussionen och erkänna hur fel du haft om det inte blir som du tror dig veta? Det vore tråkigt om du gör som alla Clinton-supportrar efter valnatten 2016 och försvinner från forumet.
Bidens seger i år är större än Trumps seger 2016. Chansen att Trump skulle kunna mygla till sig det hör valet är så mikroskopiskt liten att den inte ens är värd att räkna med. Det är uppenbart för alla som har förmåga att kritiskt värdera information, och inte envisas med att ”vara öppna” för konspirationsteorier. Du har ju helt låtit dina känslor, drömmar och önskningar ta över din förmåga till rationellt tänkande. Det är direkt komiskt, särskilt som sådana som du (obs, kag vet inte om det gäller just dig) gärna anklagar människor på andra sidan av den politiska skalan vara känslostyrda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in