2020-11-14, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag menar inte gå igen alla röster i hela landet utan där Trump tycker det har skett fuffens.

Trump kommer snart utlösa nödläge pga utländsk inblandning i valfusket.
2020-11-14, 07:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Intressant.

Jag hittade detta.
https://mobile.twitter.com/orijonal/status/1327277595583414274

Jag tycker inte det låter som att dessa äldre herrar försöker sprida konspirationsteorier på nätet. De tror på sina egna ord. Vi får hoppas att de har rätt.

Ja, precis och det blir ju på det här viset eftersom MSM medvetet förtrycker eller förvränger den här typen av information, och då man måste ställa sig frågan varför. Detta i kombination med hur hela valet utspelade sig tillsammans med nya uppgifter om liknande valfusk i tidigare val, gör att åtminstone jag tror att hela Trumpteamet måste ha varit väl förberedda på det här scenariot, varför informationen här vittnar om en rimlig reaktion från en sida som har varit väl medveten om ett kommande utbrett valfusk. Men, men, inget står skrivet i sten än så vi får se vad som händer även om känslan är mycket god.

Den här har också postats tidigare men kan vara intressant för nytillkomna:
https://twitter.com/Raiklin/status/1327387035716476929?s=20
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-14 kl. 07:26.
2020-11-14, 07:27
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag menar inte gå igen alla röster i hela landet utan där Trump tycker det har skett fuffens.
Okej sorry!

Det skulle ju kunna vara en lösning, men ska man verkligen lägga skattepengar på detta bara för att den ena kandidaten tycker något är fel.

Om de vill kan både Trrump och Biden begära omräkning och bekosta detta själva.
Är man säker på att det förekommit så mycket fusk att man själv borde ha vunnit är det troligen värt pengarna.
Har man bara chansat när man sagt att det förekommer valfusk är det inte värt pengarna.
2020-11-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Okej sorry!

Det skulle ju kunna vara en lösning, men ska man verkligen lägga skattepengar på detta bara för att den ena kandidaten tycker något är fel.

Om de vill kan både Trrump och Biden begära omräkning och bekosta detta själva.
Är man säker på att det förekommit så mycket fusk att man själv borde ha vunnit är det troligen värt pengarna.
Har man bara chansat när man sagt att det förekommer valfusk är det inte värt pengarna.

Jo du har väl rätt där faktiskt. Tyckte jag läste nånstans om att Trump inte vill bekosta en röstomräkning själv så då vet han kanske att han inte har så mycket på fötterna.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-14 kl. 07:42.
2020-11-14, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump kommer snart utlösa nödläge pga utländsk inblandning i valfusket.

Okej, vi får se om han kommer göra det. Kan du berätta vad ett nödläge skulle innebära för en novis som mig?
2020-11-14, 07:41
Medlem
Snubchurps avatar
Tycker mig mest se twitter här som källhänvisning. Är det en säker källa anser ni?
2020-11-14, 07:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Truthbringerr
Som trumpsupporter känns det bull nu, folk i hans parti sticker han i ryggen, stora techen köper upp hans advokater och vissa projekt hotar hans advokater som inte vågar va med mer,,,,, rösträkningen i Georgia ska bara va rösträkning och inte audited!!!! Grattis till kommunismen!! den miljon folk som är på väg till washington för protestera borde vända riktinng till kalifornien och ha lika kul som BLM hade i somras, på twitter och fb HQ'ers är min sista önskan ! =)

Men det är långt till Kalifornien, och de flesta är ju dementa och/ellerutvecklingsstörda, de skulle inte hitta dit
2020-11-14, 07:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Tycker mig mest se twitter här som källhänvisning. Är det en säker källa anser ni?

Det blir så eftersom MSM medvetet underrapporterar om detta. Man får använda sig av det som finns för att bygga sig ett pussel. Om det finns flera oberoende trovärdiga källor som pekar åt samma håll är det sannolikt att det är så. Efter det är det bara att vänta och se.
2020-11-14, 07:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Vi har sett folk använda 4 år gamla youtubeklipp som en förklaring kring saker som sker i år så vi lär nog snart se hur folk använder sig av bibeln eller något väldigt, väldigt snart
2020-11-14, 08:10
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
På twitter görs ingen som helst faktagranskning, precis som här. Man kan ljuga hur mycket som helst och många tar chansen under anonymiteten.
I media görs däremot faktakontroller.

Det är patetiskt att trumpisterna litar blint på Trumps twittermeddelanden och lika bestämt avfärdar media.
2020-11-14, 08:11
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Ja jätte märkligt att hålla sig kall och låta fusket utspela sig innan man slår till. Heeelt sjuk strategi ju? Tänk om polisen skulle hålla span på nån istället för att slå till direkt. det vore ju lika märkligt, eller hur?
Dålig invändning.
2020-11-14, 08:17
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, det hela liknas vid en fotbollsmatch, låt säga mellan Manchester United och tottenham där United går segrande från matchen varpå Tottenhams tränare Mourinho går ut med "domarfusk" utan något som helst på fötterna bortsett det faktum att han förlorade matchen. Att han förlorade kan ju liksom inte bero på något annat än domarfusk när Tottenham enligt Mourinho har "The best team the world has ever seen" eller liknande.

Bevisen för detta enligt Tottenhamsupportrarna är vad de upplever som konstiga blickar från domarna och kanske någon croppad publikbild med någon som ser ut att ha kontakt med domaren samtidigt som han pratar i telefon. Domaren kanske även blåste lite märkligt i någon situation, dessutom.

Vi andra står och observerar spektaklet som ren underhållning och skrattar åt alla dessa Tottenhamsupportrar som i sin bristande självinsikt inte har någon som helst förståelse för vad som skulle vara så underhållande med detta.
För det är underhållande, och samtidigt skrämmande för den genuine fotbollsälskaren om dessa grundlösa anklagelser skulle leda någon vart och riskera att påverka matchutgången och poängfördelningen.
... Och självklart sprids dessa croppade, photoshoppade och misstänkliggöranden på sociala medier och via filuppläggningssiter samtidigt som tottenhamfanatikerna menar på att:
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det blir så eftersom MSM medvetet underrapporterar om detta. Man får använda sig av det som finns för att bygga sig ett pussel. Om det finns flera oberoende trovärdiga källor som pekar åt samma håll är det sannolikt att det är så. Efter det är det bara att vänta och se.
Media har ingen skyldighet att blåsa upp konspirationsteorier. De har ett ansvar att inte göra det.
Det kan bara uppfattas på ett sätt för Tottenhamsupportrarna.
Senast redigerad av MrArtur 2020-11-14 kl. 08:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in