2020-11-14, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nej du har fel. Satelliter riktas in mot en punkt 3600 mil upp så det är din markbaserade SatellitTV som är en ren fantasi. Finns inga markbaserade TV-master som är tillräckligt höga för att kunna sända från den punkt som parabolerna riktas mot.

Jag har inte alls fel. Din parabol fångar upp signaler i luften likt din dator eller telefon gör med signaler från din router. Du behöver inte rikta in din telefon mot routern för att det ska funka. Det funkar på samma sätt med paraboler. Du behöver inte rikta den direkt mot en satellit för att få signal. GPS som använder sig av dina satelliter behöver du inte heller rikta.
Citera
2020-11-14, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Jag har inte alls fel. Din parabol fångar upp signaler i luften likt din dator eller telefon gör med signaler från din router. Du behöver inte rikta in din telefon mot routern för att det ska funka. Det funkar på samma sätt med paraboler. Du behöver inte rikta den direkt mot en satellit för att få signal. GPS som använder sig av dina satelliter behöver du inte heller rikta.
Du har tokfel. Du har aldrig installerat en parabol, men det har jag. Så jag VET hur det fungerar. En grad fel i elevation eller åt sidan så får man ingen signal från satelliten. Ge dig nu.
Citera
2020-11-14, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du har tokfel. Du har aldrig installerat en parabol, men det har jag. Så jag VET hur det fungerar. En grad fel i elevation eller åt sidan så får man ingen signal från satelliten. Ge dig nu.

Det är för att masterna sänder ut koncentrerad strålning som du behöver rikta parabolen. Du behöver bara rikta in den på vågorna. Du skulle aldrig kunna rikta en parabol på en liten liten punkt 3000 mil bort. Din parabol plockar upp signalerna från luften. Det är det enda möjliga - även i din dingding satellitfantasi. Annat hade varit att försöka stå upp och andas samtidigt som du försöker skjuta på mål en kilometer bort. Det går inte. Lika lite kan du rikta in en parabol på något 3000 mil bort.

Din parabol fångar signaler från luften - som sänds ut från en mast. Masten kan vara tiotals mil bort.
Citera
2020-11-14, 06:40
Medlem
Citat:
Det är för att masterna sänder ut koncentrerad strålning som du behöver rikta parabolen. Du behöver bara rikta in den på vågorna. Du skulle aldrig kunna rikta en parabol på en liten liten punkt 3000 mil bort. Din parabol plockar upp signalerna från luften. Det är det enda möjliga - även i din dingding satellitfantasi. Annat hade varit att försöka stå upp och andas samtidigt som du försöker skjuta på mål en kilometer bort. Det går inte. Lika lite kan du rikta in en parabol på något 3000 mil bort.

Din parabol fångar signaler från luften - som sänds ut från en mast. Masten kan vara tiotals mil bort.
Kan du geometri? Hur hög ska masten vara när jag riktar parabolen 27 grader upp från marknivå? Rita gärna en triangel och fundera lite på det.
Citera
2020-11-14, 08:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Skiter väl i om jorden är platt eller inte när du påstår att de bilder som finns på jorden skulle vara äkta. Jag tror att jorden är ett klot, men jag vet att alla bilder på klotet är fejk till skillnad från du som verkar förneka det.

Hur kom det sig att du insåg att jorden är rund?

Och vad är vitsen att skriva i tråden nu?
Citera
2020-11-14, 11:39
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Dina kunskaper i radioteknik är verkligen obefintliga. Om du ska komma med hittepå som argument bör du lära dig vad som eventuellt kan passera som argument och inte rent svammel baserat på okunskap. Vad du skrev ovan är direkt skrattretande. Jo jag har installerat mina egna paraboler när det begav sig.

Jo eftersom vi befinner oss i Sverige så är avståndet till geostationära banan 4000 mil vilket beror på att jorden är rund.
Citera
2020-11-14, 16:20
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Du klarar av att se med ett teleskop, men du fixar inte att ta en bild och bevisa detta fantastiska för oss?

Hur kan det komma sig?

Jag arbetar med människor som har fantasier likt dina, och jag kan ta det, styra över till annat än att hålla med om att människor klättrar i trädet utanför trots att det inte ens finns ett träd utanför. Det brukar fungera med att erbjuda en kopp kaffe.

Vill du ha det, en kaffe? Kanske en kaka?
Varför vill du ha bild? Jag har skrivit tidigare jag lägger inte upp privata bilder på flashback jag är som sagt en jagad person och tar inga risker.
Citera
2020-11-14, 19:30
Medlem
Popilo jag har varit där flugit överallt på nord och syd polen.
Fanns inget där bara is blev inte nedskjuten av vakter.
Kom med nåt bra förslag för att jorden skulle vara platt istället du har ju inte kommit med nåt bevis än.
Citera
2020-11-14, 19:37
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Sedan kan studenten777 kolla hur parabolerna kring ekvatorn är riktade och fundera på varför de riktas så olika i tex norra europa, södra europa samt kring ekvatorn...

https://i.redd.it/7ky2kf0w7y411.png

Ja signalerna studsas ju mot domen där har ni förklaringen. Allt handlar om att träffa en central punkt på jordskorpan. Googla radio bouncing
Citera
2020-11-14, 20:38
Medlem
Kenpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Ja signalerna studsas ju mot domen ...

Och vad består "domen" av, tror du?
Senast redigerad av Kenpo 2020-11-14 kl. 20:41.
Citera
2020-11-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ja signalerna studsas ju mot domen där har ni förklaringen. Allt handlar om att träffa en central punkt på jordskorpan. Googla radio bouncing

Tror inte det är förklaringen. Eller mer krasst uttryckt så vet jag att det inte är förklaringen.

Vi vet att det tar signalen 0,25 sekunder att gå från sändare till satelliten och vidare till mottagaren. På vilket avstånd placerar det "domen"?

Citat:
… en central punkt på jordskorpan...

Jordskorpan? Du menar en central punkt på domen?

Fast det falsifieras ju väldigt enkelt av riktningen på antennerna. Parabolernas riktning, en platt jord och "en central punkt" går inte ihop. Det enda modellen som stämmer in på parabolernas riktning är en sfärisk jord. Hur i hela världen kan du ha missat det?
Citera
2020-11-14, 21:16
Medlem
Citat:
Domen? Shit grabben, det finns ingen dom ba, gilla läget typ. Men, typ, du tror det finns en dom ba, vad är den gjord av liksom, typ ett tyg eller liksom glas eller va? Visa bevis typ på vad det är liksom så vi vet typ va de e va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in