2020-11-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Varför då? Du som CGI-expert har ju redan fastslagit att samtliga bilder är CGI. Jag är mer intresserad av evidens som talar för att jorden är platt. Vill du diskutera rymden, Nasa, satelliter osv får du göra det med andra.

Skiter väl i om jorden är platt eller inte när du påstår att de bilder som finns på jorden skulle vara äkta. Jag tror att jorden är ett klot, men jag vet att alla bilder på klotet är fejk till skillnad från du som verkar förneka det.
Citera
2020-11-10, 21:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Skiter väl i om jorden är platt eller inte när du påstår att de bilder som finns på jorden skulle vara äkta. Jag tror att jorden är ett klot, men jag vet att alla bilder på klotet är fejk till skillnad från du som verkar förneka det.
Om du vet att alla bilder på klotet är fejk så kan du väl presentera dom bevis som gör att du vet? Har du inga bevis så kan du inte veta och då handlar det bara om tro.
Citera
2020-11-10, 22:32
Medlem
Citat:

Det är du som kommer med påståenden, inte jag. Berätta gärna om hur vet du att varenda bild är CGI?

Ledsen att jag tog dig för en plattjordare, har du ändrat dig sen detta inlägg eller var det bara på skämt?

Citat:
Jorden är inte rund som ett klot. Jorden är platt och rund som en tallrik.

Bevis?
NASA påstår att dom skickar sonder till mars och andra planeter, men kan inte fota jorden på väh dit som bevisar att jorden är rund. NASA ljuger om allt. Hollywood producerar filmer åt NASA etc..rymden är full av vatten
Citera
2020-11-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är du som kommer med påståenden, inte jag. Berätta gärna om hur vet du att varenda bild är CGI?

Ledsen att jag tog dig för en plattjordare, har du ändrat dig sen detta inlägg eller var det bara på skämt?

Det finns inga fotografier på jorden. Av den anledningen så är alla bilder du ser på jorden fejkade. Det går inte att fotografera jorden. Den är för stor och vi för nära.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-11-10 kl. 23:38.
Citera
2020-11-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Om du vet att alla bilder på klotet är fejk så kan du väl presentera dom bevis som gör att du vet? Har du inga bevis så kan du inte veta och då handlar det bara om tro.

Man ser skillnad på äkta fotografin och fejkade fotografin. Vill du att jag kommenterar någon specifik bild så är det bara att länka. Du kan ju länka en bild du tror är äkta. Så ska jag kommentera hur du kan se att den inte är äkta.
Citera
2020-11-11, 01:15
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Det finns inga fotografier på jorden. Av den anledningen så är alla bilder du ser på jorden fejkade. Det går inte att fotografera jorden. Den är för stor och vi för nära.
Från en satellit i geostationär omloppsbana som är hela 3600 mil ut vore det väl inga som helst problem att fotografera jorden.
Om man filmar från t ex ISS som bara är typ 40 mil upp får man ju dock inte med hela jorden utan man måste då givetvis ta många fotografier och sedan sätta samman dem för att få med en större del av jorden men då är det ju ändå riktiga fotografier som används, inte fejkbilder.
Citera
2020-11-11, 04:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Allt du ser på Google Earth och Google Maps som kallas satellitbilder är flygfoton. Det enda artikeln konstaterar är att kameror har blivit bättre med åren. Resten är grundlösa påståenden.
Känns som ganska meningslöst att införskaffa en satellit som klarar av att ta otroligt detaljerade bilder och sedan inte använda den.

Vad har du för källa till att det är så, och att Google ljuger?
Citera
2020-11-11, 09:22
Medlem
Konstig diskussion om satellitbilder på jorden. Självklart sätts flera satellitfoton samman för att få en landskapsbild. Och då måste man antagligen använda datateknik för att få en kartbild som fungerar. Inte ett dugg fake, utan nödvändigt för att projicera den klotformiga jorden till en platt kartbild.
Citera
2020-11-11, 10:30
Medlem
"Satellit"-bilderna som visas i https://www.google.com/maps är en blandning av bilder från olika källor, satellit- och flygfotografi. Vilka bilder som används beror på hur nära man tittar, när man kan se byggnader och bilar är det oftast flygfotografier. Längst ner till höger i webbläsaren står det källan till bilden.

Tex "Airbus Landsat / Copernicus, Lantmäteriet/Metria Maxar Technologier" eller "Lantmäteriet/Metria Maxar Technologier". I det andra exemplet används endast Lantmäteriets flygfoton. I det först är även satellitbilder med.
Citera
2020-11-12, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Känns som ganska meningslöst att införskaffa en satellit som klarar av att ta otroligt detaljerade bilder och sedan inte använda den.

Vad har du för källa till att det är så, och att Google ljuger?

De kan mycket väl ha införskaffat lite grunkor som de kan visa upp och kalla satelliter. Det motsäger jag mig inte. Däremot så går dessa aldrig att använda på ett sådant sätt som du och många andra här verkar tro.

Flygplan är fortfarande det enklaste sättet att fotogradera marken med. Just för att satelliter i din bemärkelse inte finns. Det existerar inte. Men du har ju läst om det...juste...

Vad är din källa för att det Google säger är sant? Vi kan ju börja där.
Citera
2020-11-12, 08:31
Medlem
Citat:
De kan mycket väl ha införskaffat lite grunkor som de kan visa upp och kalla satelliter. Det motsäger jag mig inte. Däremot så går dessa aldrig att använda på ett sådant sätt som du och många andra här verkar tro.

Flygplan är fortfarande det enklaste sättet att fotogradera marken med. Just för att satelliter i din bemärkelse inte finns. Det existerar inte. Men du har ju läst om det...juste...

Här får du en länk till satellitfoto i realtid:
https://himawari8.nict.go.jp/

Jorden är inte platt vad jag kan se.
Citera
2020-11-12, 09:40
Medlem
Citat:

Satelliters existens och deras användningsområden är ingen trosföreställning. De kan ses och pejlas in med de radiosignaler de sänder ut. De resultat de presenterar är verkliga och uppenbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in