Citat:
Ursprungligen postat av
Gul-groda
Hur många röster man får handlar inte bara om hur populär man själv är utan också om hur populär ens motståndare är. Biden hade till skillnad från Obama turen att ställas emot en av de mest impopulära republikanerna genom tiderna.
En av de mest impopulära? Bortsett från Bidens fusk så är Trump den president med högst stöd i USAs historia. Högst!
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Vi har nästan 30% ökning i valdeltagande, i en stat där befolkningsökningen minskar. Jag anser att det är orimligt. De andra swingstates ligger runt 7 - 15% ökning i valdeltagande och man kan diskutera om det är vettigt men Arizona är på den löjliga skalan.
Är det % eller procentenheter? Båda två är osannolika men pe helt uteslutet.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
WOW, säger jag bara. Han får med en hel del där. Det spelar ingen som helst roll vad vi sitter och skriver i tråden. De har garanterat allt under kontroll. Vi får uppleva historia. Alla förnekarna och lallarna inte bara i tråden utan i väst kommer få sig ett bryskt uppvaknande. MSM kommer inte överleva länge till. Kanske är just detta den riktiga början på Drain the Swamp.
This Video Will Get Donald Trump Elected
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ
Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Det gör de inte. Vad det skulle vara frågan om är att bevisa riggade maskiner. Tror inte riktigt på denna nyhet eftersom USA armé har ingen rätt att göra husransakan i Tyskland så länge jag inte missat någon konstig lag från 1945. Måste gå genom tysk domstol och tysk byrokrari vilket inte är det snabbaste på jorden.
Nu är ju inte det här riktigt samma sak, men jag har för mig att Tyskland på något vis fortfarande är underställt USA.
https://www.deutschland.de/en/usa/the-importance-of-american-troops-in-germany
Citat:
After the end of the Second World War their presence was underpinned by the law of occupation, but now the legal basis is the so-called Convention on the Presence of Foreign Forces in the Federal Republic of Germany, which was concluded in October 1954 between Germany and eight other signatories. The soldiers’ rights and obligations, which include numerous privileges and immunities, among other things, are set out in the NATO Status of Forces Agreement of 1951, as well as the Supplementary Agreement of 1959.
Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Georgia kommer bli helt blodrött efter omräkningen. Det är helt garanterat. Det kommer omkullkasta hela situationen och bli början på Trumps återtåg.
Inte bara Georgia. Som någon skrev, Trump verkar kolugn. Pompeo verkar ha något illmarigt i blicken, Lin Wood verkar helt säker. Det är inte MSM som utser presidenten, ingenting är avgjort än så länge, det finns ingen anledning för team Trump att avslöja alla sina trumfkort publikt innan man haft det i slutgiltig beslutande instanser.