2020-11-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om du orkar läsa manualen så ser du att det inte är ett slutet system, det blir manuellt när man flyttar en USB-sticka med handen och ska sätta den i en annan dator som är ansluten till internet.
Men det största problemet är hur datorn du arbetar med som du hämtar din USB-sticka ifrån och hur man kan configurera den, det är vad som stör mig.

Om själva maskinen inte är ansluten så är det ett slutet system.
Att en maskin KAN anslutas betyder inget. Ta din dator t.ex. Om du fysiskt kopplar ifrån den från nätet(och tar bort eventuellt trådlöst modem) så är det ett slutat system och kan inte påverkas utifrån. Det behövs då fysisk kontakt.
Samma sak gäller dessa maskiner. Kopplas de upp mot nätet är det inte slutet system, ansluts de inte(vilket de inte skall) så är det slutet system.

Att du sen tar informationen från det slutna systemet och pluggar in den i en annan dator är något helt annat.
Det som man då kanske skulle kunna manipulera är då det färdigställda resultatet, inte själva rösträkningsmaskinen.
2020-11-14, 01:11
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Vet ej men det är upplagt på Youtube 2015

Eller är det jag som missförstår någonting?

I beskrivningen står det 26 oktober 2012. Så är dom inblandade i tre olika val, eller bara det senaste?
2020-11-14, 01:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Hon kan väl inte uttrycka sig på det utan någonting på fötterna tycker man.

Här är någon som Sidney Powell inte ser med blida ögon på. Ord står mot ord. Verkar vara tidernas härva. Powell menar att Christopher Krebs, cybersäkerhetschef (CISA) ljuger rakt av om Hammers datorsystem SCORECARD.
https://theamericanreport.org/2020/11/13/dhs-cyber-director-chris-krebs-and-deputy-director-matt-travis-tied-to-clapper-who-commandeered-hamm er-scorecard/

Hela den här soppan är som en deckare där man inte vet vem som är den skyldige, bevis kastas fram från olika håll, och mystiken tätnar ..
2020-11-14, 01:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Det känns att detta blir rafflande. Powell kan inte låta bli att släppa Kraken nu när hon sagt i national TV att hon ämnar göra det. Det enda som är lite mysko är att hon är advokat och att Vita huset borde ge en presskonferens om det gäller viktiga saker som rör nationens säkerhet. Det låter som det skulle kunna stå betydligt mer på spel än bara valresultatet till Trumps förfång. Men Trump har gått ut för länge sedan med att det blir stora nyheter nästa vecka. I tråden har vi fått höra att det kommer något som smäller högt efter den 14/11. Det drar ihop sig.

Klart som tusan att valfusket skulle bestå i manipulerade data från Dominion. Därtill slussade till en molntjänst hostad på servrar i Europa. Eventuellt Amazon-servrar — väldigt Silicon Valley med Amazon, så klart.

Till sist vill jag påpeka att jag haft min Kraken som avatar sedan i somras, så jag är inte invigd.
2020-11-14, 01:16
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Här är någon som Sidney Powell inte ser med blida ögon på. Ord står mot ord. Verkar vara tidernas härva. Powell menar att Christopher Krebs, cybersäkerhetschef (CISA) ljuger rakt av om Hammers datorsystem SCORECARD.
https://theamericanreport.org/2020/11/13/dhs-cyber-director-chris-krebs-and-deputy-director-matt-travis-tied-to-clapper-who-commandeered-hamm er-scorecard/

Hela den här soppan är som en deckare där man inte vet vem som är den skyldige, bevis kastas fram från olika håll, och mystiken tätnar ..

Om det är det fusk. Fatta vilka spaltmeter med böcker som kommer skrivas om det här om de olika skeendena. Jag kommer nog läsa en majoritet av dom så involverad jag har varit i det här efter valet. Vem kommer spela Trump i filmatiseringen? Han själv antagligen, något annat kommer han aldrig acceptera.
2020-11-14, 01:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nixter skriver
Lin Wood (Advokat Georgia) meddelar att 100% av alla röster i valet 2020 har mellanlandat i Tyskland och Spanien.
Det är oklart om detta stämmer, det är i alla fall inte alls det Lin Wood skriver.

Det mest intressanta då är väl om det verkligen är så att röstningsresultaten hamnar i Tyskland och/eller Spanien.

Näst mest intressant är om rösterna då är anonyma eller inte. Om de är anonyma har det nog för de flesta inte så stor betydelse hur och var resultaten lagras.

Hur som helst, stämmer det att resultaten lagras utanför USA?

Ja, åtminstone om man ska tro Lin Wood eftersom det finns indikationer som pekar åt det hållet. Jag kan inte se att det skulle finnas någon som helst anledning att lagra amerikanska röster någon annanstans än i USA, annat än för att kunna kringgå direkt insyn i ett eventuellt fiffel. Att hålla det amerikanska valet helt och hållet inom amerikanska gränser är en principsak som har med integritet att göra, om det nu måste påpekas.
2020-11-14, 01:18
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Ok, jag var lite dryg då jag svarade dig, men tyckte du var onödigt lame på att läsa vad jag skrev.

Vad jag menar:
Förklara hur du tänker att det är en "glitch" som gör att alla manuellt räknade röster i en republikansk håla i Texas mellanlandar i Tyskland innan de når amerikansk valmyndighet?

Det är rätt givet att det kan finnas molnförvaring utanför USA där man backupar en datadump, men det förklarar inte påståendet att ALLA röster gick dit då en hel del countys fortfarande räknar för hand och RINGER in sina resultat för att så har de alltid gjort.

Min ursprungspost hänvisade till denna manuella hantering, och där tycker du att en glitch kanske har skett? Hur?

Om du orkar läsa manualen så ser du att det inte är ett slutet system, det blir manuellt när man flyttar en USB-sticka med handen och ska sätta den i en annan dator som är ansluten till internet.
Men det största problemet är hur datorn du arbetar med som du hämtar din USB-sticka ifrån och hur man kan configurera den, det är vad som stör mig.
Du petar in ett antal röster och datorn räknar och resultatet hamnar i en krypterad sticka, och vad du petar in och blir godkänt kan man bestämma i datorn på vad som går vidare för godkännande, förstår du men det är inte det värsta, det är när data skickas vidare, där har du det största problemet med sk verifierade röster och nu ska de samlas ihop och presenteras i en annan server.

De datat är nu okrypterat och om du kan fånga upp det genom att stänga ned flödet/trafiken så styr du och kan göra vad du vill med data innan du skickar det vidare, men du måste vara snabb så det inte syns live när siffrorna går upp eller ned.
Men du kan kontrollera resultatet.
2020-11-14, 01:21
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Du petar in ett antal röster och datorn räknar och resultatet hamnar i en krypterad sticka, och vad du petar in och blir godkänt kan man bestämma i datorn på vad som går vidare för godkännande, förstår du men det är inte det värsta, det är när data skickas vidare, där har du det största problemet med sk verifierade röster och nu ska de samlas ihop och presenteras i en annan server.

De datat är nu okrypterat och om du kan fånga upp det genom att stänga ned flödet/trafiken så styr du och kan göra vad du vill med data innan du skickar det vidare, men du måste vara snabb så det inte syns live när siffrorna går upp eller ned.
Men du kan kontrollera resultatet.

För att upptäcka ett sånt här fusk måste man göra en ordentlig audit, räkna lappar som är godkända och jämföra med inrapporterat resultat från datorer. Svårare än så är det inte.
2020-11-14, 01:21
Medlem
NeoVains avatar
5 Historiska Trender som gör det osannolikt att Trump förlorade detta val...

Citat:
5 Historical Trends That Show It’s Utterly Shocking If Trump Lost In 2020
Considering these five facts about the election, it's no wonder Biden failed to achieve a landslide victory — and one might say it's curious that he'd achieve victory at all.
J.B. Shurk
By J.B. Shurk
NOVEMBER 13, 2020
If I told you an incumbent president had 52 percent approval on Election Day and ended up winning 10 million more votes than during his first election, would you predict victory? What if 56 percent of voters felt they were better off since the president had entered office? What if you knew that the incumbent had a nearly 30 percent enthusiasm edge over his opponent, or that when asked for whom they thought their neighbors were voting, nearly 10 percent more Americans expected the president to be re-elected than to lose?

With those numbers in mind, wouldn’t you feel pretty confident that the sitting president had, indeed, been re-elected? Alternatively, wouldn’t you consider it an amazing feat if, instead, the president’s challenger was victorious? The improbability of that result should be newsworthy all on its own.

Donald Trump has majority approval. Nearly six in 10 Americans feel better off today than when Barack Obama was in office, and 15 percent more voters pulled the lever for his re-election than in his 2016 victory. These are not the numbers of a losing candidate, yet we’re told Joe Biden managed to prevail.

https://thefederalist.com/2020/11/13/5-historical-trends-that-show-its-utterly-shocking-if-trump-lost-in-2020/
2020-11-14, 01:24
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranxxl
Hur kan en så dålig president kandidat som Biden som inte var ute på så många kampanjer få så mkt röster dvs mest genom alla tider?

Låter som fusk redan där.

Han hade ju CNN och nästan alla stora medier med sig.

För att folk röstade emot Trump och inte för Biden.
2020-11-14, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthbringerr
ni hörde det här först!

---> Sidney Powell kommer va den som ger Donald J Trump 4år till <----

Hon ska nu avslöja "big tech companies" som ligger bakom allt.

https://twitter.com/LouDobbs/status/1327379704014393344

Citat:
Release the Kraken: @SidneyPowell1 vows to expose the Silicon Valley and left-wing corporations that are using their power to help Democrats steal the election from @realDonaldTrump. #MAGA #AmericaFirst #Dobbs
2020-11-14, 01:28
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Hon ska nu avslöja "big tech companies" som ligger bakom allt.

https://twitter.com/LouDobbs/status/1327379704014393344

Jävlar, där säger hon det mesta. Det verkar vara spikat när hon pratar så öppet på tv.
Biden och hans lakejer kommer få de hett framöver

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in