2020-11-14, 00:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Här säger Sidney Powel på FOX "Im gonna release the Kraken", hon verkar ha bra koll på vad som hände och vem som ligger bakom.

https://twitter.com/Raiklin/status/1327387035716476929?s=20
Ankarets tolkning är ju rätt intressant också den. Ett försök i fyra års tid att bli av med Trump, med början redan under Trumps kandidatur, och att detta är "the end game".

— Do you concur?
— Yes, absolutely, and I'm going to release the Kraken.

Eller, Powell säger att detta skett med hjälp av företag i Silicon Valley. Alla stora företag i sociala media. Och hon tänker släppa Kraken.
2020-11-14, 01:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Det kommer från olika håll så tvivlar inte där. Posten ovan besvarade nog frågan om vem.
Återstår frågan om vad.. men vad jag förstod av Erics presentation så lät det som de speglade till molntjänsten för att kunna säkra upp och återställa. Oh dear..
Hoppla. Då är det i molnet det hänt roliga saker.

Undrar om Amazon upplåtit servrar åt detta...
2020-11-14, 01:00
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Ja men alla medier rapporterar i kväll att Biden har nu vunnit Georgia. Jag tror inte att omräkningen kommer att göra någon skilnad för resultatet som föreligger.

Jag ska vara ärlig, jag bryr mig inte för det som stör mig så innihelvete är falska nyheter och fusk, alltså inte vem som vinner utan vilken/vilka som har fuskat för de ska avslöjas, om demokraterna har fuskat så har de inte majoritet, grundbulten i en demokrati är fria val osv.
2020-11-14, 01:01
Medlem
Gusselbys avatar
Hittade det jag sökte i ett inlägg för en dryg timme sedan.

@TheOldOneKnows var det som la upp en intervju med Thomas McInerney, US Air Force, retired. Ett Special Access Program, SAP, handlar det om enligt honom.
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
En general säger att detta var det största brottet i USAs historia!

https://twitter.com/i/status/1327284165767675904
2020-11-14, 01:01
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Frågan är ju retorisk så klart. Andemening med frågan är ju precis det som Nixter säger. Hon ställer frågan retoriskt eftersom om alla visste detta innan de röstade så skulle man ju självklart bli misstänksam till upplägget oavsett åt vilket håll man hade tänkt rösta.
Nixter skriver
Lin Wood (Advokat Georgia) meddelar att 100% av alla röster i valet 2020 har mellanlandat i Tyskland och Spanien.
Det är oklart om detta stämmer, det är i alla fall inte alls det Lin Wood skriver.

Det mest intressanta då är väl om det verkligen är så att röstningsresultaten hamnar i Tyskland och/eller Spanien.

Näst mest intressant är om rösterna då är anonyma eller inte. Om de är anonyma har det nog för de flesta inte så stor betydelse hur och var resultaten lagras.

Hur som helst, stämmer det att resultaten lagras utanför USA?
Senast redigerad av Surtruten 2020-11-14 kl. 01:03.
2020-11-14, 01:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Scytl prepares voting

https://www.youtube.com/watch?v=hNldV5zCfrs&ab_channel=APArchive

Redan då verkar de varit inblandade

Redan då? I valet 2012?
2020-11-14, 01:04
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
I ett slutet system behöver du fysisk tillgång.

Om du orkar läsa manualen så ser du att det inte är ett slutet system, det blir manuellt när man flyttar en USB-sticka med handen och ska sätta den i en annan dator som är ansluten till internet.
Men det största problemet är hur datorn du arbetar med som du hämtar din USB-sticka ifrån och hur man kan configurera den, det är vad som stör mig.
Du petar in ett antal röster och datorn räknar och resultatet hamnar i en krypterad sticka, och vad du petar in och blir godkänt kan man bestämma i datorn på vad som går vidare för godkännande, förstår du men det är inte det värsta, det är när data skickas vidare, där har du det största problemet med sk verifierade röster och nu ska de samlas ihop och presenteras i en annan jävla server.
De datat är nu okrypterat och om du kan fånga upp det genom att stänga ned trafiken så styr du och kan göra vad du vill med data innan du skickar det vidare, men du måste vara snabb så det inte syns live när siffrorna går upp eller ned.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-11-14 kl. 01:14.
2020-11-14, 01:05
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Nu förstår jag inte vad du menar, hur ska en Glitch påverka rösträknarnas föräldrars knullande för 40 år sedan, nu vet jag inte om det finns en Glitch men du får gärna förklara vad du menar.

Ok, jag var lite dryg då jag svarade dig, men tyckte du var onödigt lame på att läsa vad jag skrev.

Vad jag menar:
Förklara hur du tänker att det är en "glitch" som gör att alla manuellt räknade röster i en republikansk håla i Texas mellanlandar i Tyskland innan de når amerikansk valmyndighet?

Det är rätt givet att det kan finnas molnförvaring utanför USA där man backupar en datadump, men det förklarar inte påståendet att ALLA röster gick dit då en hel del countys fortfarande räknar för hand och RINGER in sina resultat för att så har de alltid gjort.

Min ursprungspost hänvisade till denna manuella hantering, och där tycker du att en glitch kanske har skett? Hur?
2020-11-14, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Redan då? I valet 2012?

Vet ej men det är upplagt på Youtube 2015

Eller är det jag som missförstår någonting?
2020-11-14, 01:10
Medlem
happyhippoxs avatar
Tycker alla ska kolla på filmen Plot against the president, vilket helvete Trump har går igenom.
Kan inget annat än beundras av honom.

https://www.youtube.com/watch?v=AiwpOMwPx0A&ab_channel=EyewokenessNews
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Om du orkar läsa manualen så ser du att det inte är ett slutet system, det blir manuellt när man flyttar en USB-sticka med handen och ska sätta den i en annan dator som är ansluten till internet.
Men det största problemet är hur datorn du arbetar med som du hämtar din USB-sticka ifrån och hur man kan configurera den, det är vad som stör mig.

Rösträkningsmaskinen används allså för att kunna ge servicen att snabbt få fram ett resultat redan på valnatten. Sen så räknas alla rösterna om för hand på vissa platser, och på andra gör man omfattande manuell dubbelkoll. Det är därför som de exakta officiella reslutaten inte är inne ännu. De kommer ju alltid någon vecka efter. Så har det alltid varit.

Så att fuska med programvaran och "låta" maskiner räkna fel måste ju vara det mest dumma försöket till röstfusk ever, och det kommer visa sig att det inte är på det sättet.
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tror jag läste 17:e som slutdatum på deras räkning.
Den 20 november tror jag det är som Georgia ska presentera resultatet äv den manuella rösträkningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in