2020-11-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Här säger Sidney Powel på FOX "Im gonna release the Kraken", hon verkar ha bra koll på vad som hände och vem som ligger bakom.

https://twitter.com/Raiklin/status/1327387035716476929?s=20

Hon kan väl inte uttrycka sig på det utan någonting på fötterna tycker man.
2020-11-14, 00:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Sen återstår se vem som gjorde raiden.. kan lika gärna vara en insats för att begrava
Om det kommer ut vem som gjort den, eller ens att räden i fråga öh. ägt rum?
2020-11-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tror jag läste 17:e som slutdatum på deras räkning.

Tror det är det sista datumet de lagligen får göra omräkningar.
Den omräkningen de gör nu påbörjades tidigare idag och deras ansvarige hoppades att det skulle bli klart under helgen, eventuellt behövde de få in mer personal.
Så måndag eller kanske tisdag borde det rimligen vara klart om inte ansvarige var helt ute och cyklade.
2020-11-14, 00:49
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Kan du utveckla hur du menar där?
Räkningsmaskiner finns inte överallt och jag gav som exempel "manuellt" räknande?

Menar du att rösträknarnas föräldrar som glitchade då de knullade fram en texasbo för 40 år sedan?
Jag fattar inte.

Nu förstår jag inte vad du menar, hur ska en Glitch påverka rösträknarnas föräldrars knullande för 40 år sedan, nu vet jag inte om det finns en Glitch men du får gärna förklara vad du menar.
2020-11-14, 00:51
Medlem
Scytl prepares voting

https://www.youtube.com/watch?v=hNldV5zCfrs&ab_channel=APArchive

Redan då verkar de varit inblandade
Senast redigerad av temptedmania 2020-11-14 kl. 00:53.
2020-11-14, 00:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Nej media har verkligen inte skrivit ett skit i onödan om vad Trumps team säger sig sitta på. Rudy får lite tid på Fox annars blir det små bloggar han får vara med i. Det är inte så man agerar om man är opartisk. Det fattar man om man kan lägga bort sin egen bias för ett ögonblick. Jag hade sagt samma sak om det var ombytta roller och Biden blev utfryst ur media. Men politik gör att folk tappar förmågan att vara konsekvent.

Minst sagt. Bara en sån sak att MSM och sociala medier tar sig friheten att avbryta presidentens tal till folket och på andra sätt medvetet hindrar honom från att göra sin röst hörd talar sitt tydliga språk. MSM har uppenbarligen en agenda och den agendan går knappast ut på att folket ska få göra sin egen bedömning med sitt eget tänkande utan MSM ser det som sin uppgift att servera infon färdigtuggad till konsumenterna bara att svälja.
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-14 kl. 01:04.
2020-11-14, 00:52
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Vem är Eric Coomer och hur skulle han ha access till ett slutet system?

Hur vet jag inte men han skrev en del av programvaran i de omdiskuterade maskinerna och har tagit olika patent.
2020-11-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nja, inte än. Georgia håller på med en manuell omräkning. Vi får nog vänta tills på måndag innan vi får deras officiella siffror.
Ja men alla medier rapporterar i kväll att Biden har nu vunnit Georgia. Jag tror inte att omräkningen kommer att göra någon skilnad för resultatet som föreligger.
2020-11-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Ja men alla medier rapporterar i kväll att Biden har nu vunnit Georgia. Jag tror inte att omräkningen kommer att göra någon skilnad för resultatet som föreligger.

Nej det håller jag med om, chansen att så många röster skulle ändras är minst sagt extremt låg, ingen omräkning har någonsin ändrat så många röster i ett val i USA.
2020-11-14, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Hur vet jag inte men han skrev en del av programvaran i de omdiskuterade maskinerna och har tagit olika patent.

I ett slutet system behöver du fysisk tillgång.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Här säger Sidney Powel på FOX "Im gonna release the Kraken", hon verkar ha bra koll på vad som hände och vem som ligger bakom.
https://twitter.com/Raiklin/status/1327387035716476929?s=20

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Om det kommer ut vem som gjort den, eller ens att räden i fråga öh. ägt rum?

Det kommer från olika håll så tvivlar inte där. Posten ovan besvarade nog frågan om vem.
Återstår frågan om vad.. men vad jag förstod av Erics presentation så lät det som de speglade till molntjänsten för att kunna säkra upp och återställa. Oh dear..
Senast redigerad av frdk 2020-11-14 kl. 00:57.
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Minst sagt. Bara en sån sak att MSM och sociala medier tar sig friheten att avbryta presidentens tal till folket och på andra sätt medvetet hindrar honom från att göra sin röst hörd talar sitt tydliga språk. MSM har uppenbarligen en agenda och den agendan går knappast ut på att folket ska få göra sin egen bedömning med sitt eget tänkande utan MSM ser det som sin uppgigt att servera infon färdigtuggad till konsumenterna bara att svälja.

Ja det är oroväckande när Twitter ska in och kommentera på vad presidenten av USA skriver. Jag fattar inte det för när jag växte upp ansågs det som sunt att vara kritisk till vad stora bolag gjorde. Man visste att deras mål var att tjäna pengar. Nu är alla lurade av en massiv PR-organisation. Twitter gick på Trump för att de tror att de i slutändan kan tjäna pengar på sitt agerande. Varken mer, varken mindre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in