2020-11-13, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Efter det att jag satt mig in i mordfallet på ett mera noggrannare sätt än vad jag tidigare hade gjort blev det till sist väldigt klart och tydligt att tvåbarnspappan SD inte kunde vara gärningspersonen.

Den personen som loggade in sig på LW:s konto klockan 05:23 på morgonen var med mycket stor sannolikhet huvamannen, stalkern från Gbg som hade ett sexuellt förhållande med med LW och som sedan LW totalnobbade för SD:s skull, men det finns även en möjlighet att det var huvamannens kamrat MVM som var den personen som loggade in på LW:s konto på morgonen.

Polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet har ställt till det rejält för en stackars oskyldig tvåbarnspappa [SD] som har fått lida med psykisk press under snart hela två och ett halvt års tid. Jag anser att SD måste ha ett otroligt starkt psyke som har kunnat kämpa emot allt detta som han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord han inte har begått, en fruktansvärd situation för SD rent ut sagt, hans försvarsadvokat IB har ju sagt ifrån vid flera tillfällen att det är fullkomligt omänskligt att låta den stackars SD stå som misstänkt för ett mord under så lång tid som han nu har fått gjort och tyvärr fortfarande gör, men jag är säker på att SD en dag blir rikligt belönad för sin kämparglöd han har mot polisens och åklagarnas tunnelseende.

Jag tycker att SD är en fantastisk människa som har lyckats med att stå emot allt detta hemska han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord och framför allt under så lång tid. Normalt sett borde SD ha brutit ihop psykiskt för länge sedan, men han har med full kraft och livsvilja stått emot och därför tycker jag att SD är en fantastisk människa med en otrolig inre styrka att kunna stå emot psykisk press.

Vilka är det du tror är gärningsman? Huvamannen eller en stalker från Göteborg?
Vilka är det?
Jag tycker snarare att du har drabbats av Stockholmssyndromet
Citera
2020-11-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copycaten
JM. Oavsett hur många gånger du upprepar dig så blir det inte mer övertygande. Jag har följt tråden från början, rättegången och fup mm. Du var mer övertygande när du var på andra sidan. Dock är jag väldigt nyfiken på vad som ligger bakom din helomvändning. Jag tror det ligger annat bakom än att du ändrat åsikt...

Jag har tidigare lämnat en förklaring i ett skrivet inlägg i tråden till varför jag har ändrat uppfattning om SD som mordmisstänkt.

Förut trodde jag med full kraft på att SD var den personen som bragt LW om livet men nu vet jag betydligt bättre än jag tidigare gjorde.

Det är helt omöjligt att SD är GM i detta fallet.

Ärligt talat så tycker jag att det här börjar bli riktigt kusligt med utpekandet av SD som en mördare utan att det finns bevis som utom rimligt tvivel kan visa att SD gjort sig skyldig till det brott som han av polisen och åklagarna anklagas för, själv skulle jag aldrig vilja vara i SD:s kläder eller få befinna mig i en sådan situation som SD nu gör och har gjort.

Det är självklart att den eller de personerna som bringade LW om livet skall straffas genom att dömas i en domstol, det tycker även jag, men jag tycker det är fel att försöka döma en person som SD utan att ha några bevis för att han är den person som gjort sig skyldig till det brott han anklagats för.
Citera
2020-11-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vilka är det du tror är gärningsman? Huvamannen eller en stalker från Göteborg?
Vilka är det?
Jag tycker snarare att du har drabbats av Stockholmssyndromet

Huvamannen är stalkern från Gbg, medlemmen @gloriouslife var den som lyckades med att luska fram detta.

Huvamannen var den personen som strök omkring nära angränsande till LW:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, när huvamannen upptäcktes av en gående person drog denne blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte och la benen på ryggen och bara sprang i väg. Ett sådant beteende talar med styrka för att personen [huvamannen] hade något skumt i görningen just den kvällen, en normal person beter sig inte på ett sådant avvikande sätt som huvamannen då gjorde.

Det fanns även en annan person som vid det aktuella tillfället och under kvällen hörde en persons mörka röst tala till en annan person och personen har berättat för polisen att det inte var SD:s röst som hördes.
Citera
2020-11-13, 20:44
Moderator
blomvattnares avatar
Det är självklart tillåtet att diskutera huruvida den nu misstänkte är skyldig eller inte, men upprepande inlägg och oneliners av typen "han är skyldig" och "nej, han är oskyldig" tillför ingenting till diskussionen.

Diskutera istället. Motivera, argumentera, lägg fram konkreta synpunkter.

/Mod
Citera
2020-11-13, 21:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag har tidigare lämnat en förklaring i ett skrivet inlägg i tråden till varför jag har ändrat uppfattning om SD som mordmisstänkt.

Förut trodde jag med full kraft på att SD var den personen som bragt LW om livet men nu vet jag betydligt bättre än jag tidigare gjorde.

Det är helt omöjligt att SD är GM i detta fallet.

Ärligt talat så tycker jag att det här börjar bli riktigt kusligt med utpekandet av SD som en mördare utan att det finns bevis som utom rimligt tvivel kan visa att SD gjort sig skyldig till det brott som han av polisen och åklagarna anklagas för, själv skulle jag aldrig vilja vara i SD:s kläder eller få befinna mig i en sådan situation som SD nu gör och har gjort.

Det är självklart att den eller de personerna som bringade LW om livet skall straffas genom att dömas i en domstol, det tycker även jag, men jag tycker det är fel att försöka döma en person som SD utan att ha några bevis för att han är den person som gjort sig skyldig till det brott han anklagats för.

Jag tror att om man läser FUP tillräckligt noggrant, så förstår man varför du har bytt "sida".

Du hävdar nu, att din tilltro är till Mr Barnebys fynd.

Men de nanosekunderna, 2018-05·14 ---------------- 23:34:16 - 23:34:17 (exakt 2 sekunder) som åtföljs av låååååååååååååååååånga minuter av tystnad till 00:00:00

Det är en evighet--------
off silence

https://www.youtube.com/watch?v=Bk7RVw3I8eg
Citera
2020-11-13, 22:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att om man läser FUP tillräckligt noggrant, så förstår man varför du har bytt "sida".

Men de nanosekunderna, 2018-05·14 ---------------- 23:34:16 - 23:34:17 (exakt 2 sekunder) som åtföljs av låååååååååååååååååånga minuter av tystnad till 00:00:00

off silence

Den där tystnaden är inte konstig, läsning av dokument eller om man gör sig en nattmacka eller liknande går inte att spåra IT-forensiskt.

Jag har synat den eventuellt borttappade internetuppkopplingen 23.20 lite närmare. Om den tappats så kan vi direkt avskriva en del spekulationer som förklaring till 23.34-händelsen som t ex Drivesynkning (IT-forensikerns, den spekulationen visste jag var fel sedan tidigare) eller någon typ av "fjärrkontroll".

Jag skrev tidigare att det borde loggats andra saker om internet är borta, så blir det på min dator. Men skillnaden i loggningen skulle kunna förklaras av att jag har en senare version av Backup And Sync. Det finns en intressant sak i sync_log senare under natten:

2018-05-15 02:29: 15.108 +0200 INFO pid 7260 16124:RunAsync-_ OnXmppConnect-1521
pause_manager.py: 152 Removing pause reason OFFLINE. Paused: False
2018-05-15 02:29: 15.108 +0200 ERROR pid 7260 16124:RunAsync-_ OnXmppCon

Om jag tolkar det där rätt så har datorn inte haft kontakt med internet mellan 23.20-02.29, med betoning på "om".
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-11-13 kl. 22:30.
Citera
2020-11-13, 22:50
Medlem
Citat:
Efter det att jag satt mig in i mordfallet på ett mera noggrannare sätt än vad jag tidigare hade gjort blev det till sist väldigt klart och tydligt att tvåbarnspappan SD inte kunde vara gärningspersonen.

Den personen som loggade in sig på LW:s konto klockan 05:23 på morgonen var med mycket stor sannolikhet huvamannen, stalkern från Gbg som hade ett sexuellt förhållande med med LW och som sedan LW totalnobbade för SD:s skull, men det finns även en möjlighet att det var huvamannens kamrat MVM som var den personen som loggade in på LW:s konto på morgonen.

Polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet har ställt till det rejält för en stackars oskyldig tvåbarnspappa [SD] som har fått lida med psykisk press under snart hela två och ett halvt års tid. Jag anser att SD måste ha ett otroligt starkt psyke som har kunnat kämpa emot allt detta som han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord han inte har begått, en fruktansvärd situation för SD rent ut sagt, hans försvarsadvokat IB har ju sagt ifrån vid flera tillfällen att det är fullkomligt omänskligt att låta den stackars SD stå som misstänkt för ett mord under så lång tid som han nu har fått gjort och tyvärr fortfarande gör, men jag är säker på att SD en dag blir rikligt belönad för sin kämparglöd han har mot polisens och åklagarnas tunnelseende.

Jag tycker att SD är en fantastisk människa som har lyckats med att stå emot allt detta hemska han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord och framför allt under så lång tid. Normalt sett borde SD ha brutit ihop psykiskt för länge sedan, men han har med full kraft och livsvilja stått emot och därför tycker jag att SD är en fantastisk människa med en otrolig inre styrka att kunna stå emot psykisk press.

På VAD grundar du den stora sannolikheten att huvamannen, stalkern från Gbg, eller hans kamrat loggade in på LWs dator kl 05.23? Du slänger bara ut ett påstående utan att motivera det. Om det finns en bekräftad stalker från Götebirg måste han kunnat spåras av Åkl och vara hörd och avförd eller så är han obekräftad. Då uppstår frågan om han över huvudtaget existerar. Upp till bevis.
Citera
2020-11-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

off silence

@MrBarnaby är en professionell datorexpert vilket hen mycket klart och tydligt visat i sina många tidigare skrivna inlägg, varför skulle jag @JokerMannen avfärda det som @MrBarnaby tidigare skrivit i tråden som rent nonsens ?

SD satt hemma i sitt eget hus på Bet*svägen och öppnade upp ett dokument, detta ägde rum under tiden ( för SD helt ovetandes) som någon dårfink eller två dårfinkar dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket.

Att det sedan fanns en dötid fram till klockan 00:00:00 är ingenting som bevisar att SD bragt LW om livet, SD kan väl inte sitta framför sin dator dygnet runt ? ... han har väl annat att göra också än att enbart sitta framför datorn och öppna en massa dokument.

På LW:s trosor konstaterades tre olika spermiefläckar, vad har du för tankar om dessa två okända sädesuttömmare utöver SD ?

Kan det möjligtvis vara så att den ena spermiefläcken på LW:s trosor kom från huvamannen och den andra spermiefläcken från MVM, vad tror du själv om dessa spermiefläckar på LW:s trosor ?

SD smygfotograferade LW genom hennes fönster utan att hon då för stunden visste om det, anser du då att det är endast mördare som har ett sådant beteende ?
Citera
2020-11-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
På VAD grundar du den stora sannolikheten att huvamannen, stalkern från Gbg, eller hans kamrat loggade in på LWs dator kl 05.23? Du slänger bara ut ett påstående utan att motivera det. Om det finns en bekräftad stalker från Götebirg måste han kunnat spåras av Åkl och vara hörd och avförd eller så är han obekräftad. Då uppstår frågan om han över huvudtaget existerar. Upp till bevis.

Huvamannen existerar, svaret är absolut ja i detta fallet. Den personen som tillfälligt var ute på en kvällspromenad i Hj*rsta området under Måndagskvällen stötte plötsligt på den mycket skumma personen som vid det aktuella tillfället strök omkring nära angränsande till LW:s bostadrätt, lika fort som den mystike huvamannen fick syn på den kvällspromenerande personen drog huvamannen blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte för att göra sig oidentifierbar för promeneraren, la bena på ryggen och sprang i väg som en skållad kanin från platsen där huvamannen först blev upptäckt.

Beteendet som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället är fullständigt onormalt även om du tycker att det är ett fullständigt normalt beteende.

Personen som upptäckte skumrasket huvamannen under Måndagskvällen har berättat detta för polisen och även polisen måste ha tyckt att det var ett mycket underligt beteende som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället.

Självklart hade huvamannen något jäkelskap i görningen just den Måndagskvällen.
Citera
2020-11-13, 23:29
Medlem
Citat:
Huvamannen existerar, svaret är absolut ja i detta fallet. Den personen som tillfälligt var ute på en kvällspromenad i Hj*rsta området under Måndagskvällen stötte plötsligt på den mycket skumma personen som vid det aktuella tillfället strök omkring nära angränsande till LW:s bostadrätt, lika fort som den mystike huvamannen fick syn på den kvällspromenerande personen drog huvamannen blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte för att göra sig oidentifierbar för promeneraren, la bena på ryggen och sprang i väg som en skållad kanin från platsen där huvamannen först blev upptäckt.

Beteendet som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället är fullständigt onormalt även om du tycker att det är ett fullständigt normalt beteende.

Personen som upptäckte skumrasket huvamannen under Måndagskvällen har berättat detta för polisen och även polisen måste ha tyckt att det var ett mycket underligt beteende som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället.

Självklart hade huvamannen något jäkelskap i görningen just den Måndagskvällen.

Har du några bevis för detta? Såg du detta? Bilder? Eller har du bara lyssnat/ läst ngn stans, finns det 14000 sidor som har en indiciekedja som styrker att detta är en skum person och som har ngt med detta fall att göra? Eller är det en fantasi i ditt inre?
Citera
2020-11-14, 00:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var väl det där SD ville att polisen skulle köpa.
Som andra redan sagt: det skulle ha funnits spår. Inte minst mobilers mastuppkopplingar i området.
Det här är ett mord som är ganska välplanerat men där en och annan detalj sket sig för GM.

Mm...
Att en människa planerar att döda en ung sons mamma gör mig förtvivlad .
Kan det vara möjligt , att någon har den förmågan ?
Citera
2020-11-14, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Mm...
Att en människa planerar att döda en ung sons mamma gör mig förtvivlad .
Kan det vara möjligt , att någon har den förmågan ?

Vi vet inte om mordet på LW verkligen var planerat eller inte, det är bara någonting som folk tror. Kammaråklagaren ÅH har ju vid flera tidigare tillfällen sagt att hon anser sig veta att mordet var planerat. Jag tror inte att åklagaren har sett med riktiga ögon i just detta fallet vad beträffar ett planlagt mord. Kammaråklagaren ÅH tillsammans med sin kollega lyckades ju inte övertyga Tingsrätten och BL om att mordet på LW verkligt var planerat av någon eller av några personer.

LGWP har ju sagt sitt i detta fallet om att det var något som helt enkelt bara spårade ur och gick snett när LW troligtvis bråkade med en eller två personer om något som de inte kunde komma överens om, och personen eller personerna, kanske var drogpåverkade vid det aktuella tillfället vilket är ganska vanligt vid mordtillfällen. Sedan har ju LGWP ändrat sig lite allt efter som, det vill säga att han har haft nya teorier om hur mordet på LW kan ha gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in