2020-11-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Han var tidigt i tråden övertygad om att mordvapnet var ett basebollträ som funnits i hallen hos BO. Han hävdade då att det saknades i BO:s hus.

Ja, det är fullkomligt riktigt som du framfört.

Jag var övertygad om att det då aktuella mordvapnet [tillhygget] var det basebollsträet som försvann från LW:s bostadsrätt en tid före mordet ägde rum bakom bullerplanket.

Efter att ha mycket noggrant studerat bland annat de vid det aktuella tillfället uppkomna sår- och splittringsskadorna på trädstammen förstod jag att det inte kan ha varit frågan om ett basebollsträ, men jag skall också tillägga att möjlighen finns att två olika sorters tillhyggen användes när LW dödsmisshandlades var av det ena kan ha varit ett basebollsträ vilket tillhygge i sådant fall inte kan ha träffat trädstammen.
Citera
2020-11-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Yes hen påstår det.

Jag hade tidigare dragit förhastade slutsatser, detta med anledning av jag kastat mig in i fallet utan att tänka mig för. Jag trodde med kraft på Kammaråklagaren ÅH:s tidigare påpekanden om ... citat: "Vi har jätte mycket teknisk bevisning" ... slut citat/

Det är bara att konstatera nuvarande fakta att, om det verkligen hade funnits "jätte mycket teknisk bevisning" mot den mordmisstänkte tvåbarnspappan SD så hade han varit fängslad för länge sedan.
Citera
2020-11-13, 00:12
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Den här tråden handlar om mordet på LW och den nu genom polisens och åklagarnas tunnelseende oskyldigt jagade och utpekade tvåbarnspappen SD för ett mord han inte har begått, beträffande C.P. från fallet 1988 så är det OT i LW-tråden.

Kom istället med något relevant som bevisar att SD verkligen bringade livet om LW under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

Det var du som började yra om SDs eventuella skadestånd och att han kommer att få 1 miljon kronor.
Och då gav jag dej summan som Justitiekanslern bestämt.
Och som du själv förstår så är det inte min sak att bevisa att SD är skyldig till mordet på LW.
Det överlåter jag till Åsa Hiding och hennes stab.

Här kan du få läsa själv vad som är praxis för oskyldiga som har varit frihetsberövade.

Ersättning för lidande

Med lidande avses bl.a. de känslor av oro, obehag och maktlöshet som ett frihetsberövande får antas innebära. Ersättningens storlek bestäms med utgångspunkt i hur länge frihetsberövandet har varat. Därför behöver du inte ge in någon särskild utredning för att få ersättning för lidande.

Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 30 000 kr per månad till och med den tolfte månaden. Därefter ökar ersättningen successivt ju längre frihetsberövandet har pågått.

Justitiekanslerns beslut kan inte överklagas

Justitiekanslerns beslut kan inte överklagas. Den som är missnöjd med beslutet kan i stället väcka talan mot staten genom att ansöka om stämning i tingsrätt.
Senast redigerad av firebird1974 2020-11-13 kl. 00:19.
Citera
2020-11-13, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Hade han varit en god och fin pappa så hade han aldrig satt sig själv och sina barn i den här situationen, det förstår nog till och med du. Han har ju förstört deras liv p.g.a att han inte kunde hålla fingrarna borta från förbjuden frukt. Om han hade tänkt på sin familj så hade han ju lämnat LW redan första gången otroheten avslöjades.

Att SD varit otrogen mot sin fru HD, bevisar inte att han bragt LW om livet.

SD har inte förstört sina barns liv pågrund av sitt tidigare sidoförhållande med LW.

Barnen umgås med sin pappa [SD] så ofta de får tid för varandra och de har alltid trevligt tillsammans och därför anser jag att SD är en god och ansvarsfull pappa.

Varför SD egentligen behövde söka sexuell kontakt utanför sitt äktenskap tycker jag att SD har förklarat på ett mycket trovärdigt sätt.

Jag är säker på att du har fått väldigt mycket om bakfoten beträffande SD som person, jag tror att Kammaråklagaren ÅH har peppat upp allmänheten till att tro på att SD är ett rent drägg. Om man får höra eller läsa en sak tillräckligt många gånger, ja, till sist tror man på det även om det inte är sant.

SD är ingen mördare, han är en normal tvåbarnspappa som tidigare råkat ut för lite äktenskapsproblem och det är många, många fler som råkat ut för samma problem.
Citera
2020-11-13, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Det var du som började yra om SDs eventuella skadestånd och att han kommer att få 1 miljon kronor.
Och då gav jag dej summan som Justitiekanslern bestämt.
Och som du själv förstår så är det inte min sak att bevisa att SD är skyldig till mordet på LW.
Det överlåter jag till Åsa Hiding och hennes stab.

Här kan du få läsa själv vad som är praxis för oskyldiga som har varit frihetsberövade.

Ersättning för lidande

Med lidande avses bl.a. de känslor av oro, obehag och maktlöshet som ett frihetsberövande får antas innebära. Ersättningens storlek bestäms med utgångspunkt i hur länge frihetsberövandet har varat. Därför behöver du inte ge in någon särskild utredning för att få ersättning för lidande.

Enligt Justitiekanslerns praxis bestäms ersättningen för lidande i normalfallet till 30 000 kr för den första månaden. Ersättning utgår med 20 000 kr för varje ytterligare månad fram till och med den sjätte månaden och därefter med 30 000 kr per månad till och med den tolfte månaden. Därefter ökar ersättningen successivt ju längre frihetsberövandet har pågått.

Justitiekanslerns beslut kan inte överklagas

Justitiekanslerns beslut kan inte överklagas. Den som är missnöjd med beslutet kan i stället väcka talan mot staten genom att ansöka om stämning i tingsrätt.

Jag går inte emot vad du framfört, men om du hade läst mitt inlägg så hade du också varit klar över varför jag tror att SD och hans försvarsadvokat IB kommer att söka ett skadestånd på minst en miljon kronor en kort tid efter det att SD friskrivits från alla misstankar av HovRätten under våren 2021.
Citera
2020-11-13, 09:58
Medlem
landbandys avatar
Fick en tanke att tänk OM det kan ha varit de där grabbarna som såg genom fönstret att LW pysslade med sin nya mobil ( eftersom det gick att se in i det upplysta köket !!??

Och att när hon öppnade så drogs hon resolut ut ur huset -därav den halvöppna dörren ???

En irriterad man som pratar fort och typ väser fram att han vill ha mobilen ? Typ det som den äldre grannkvinnorna hörde ( nästan inte ens vad som SAS , kanske på sitt hemlands språk , när personen blev arg över att LW inte ville ge ifrån sig sin mobil , inte på något sätt eftersom den var så viktig för henne .

Allting eskalerar bakom planket och de som vill ha det begärliga stöldgodset slår och slår ...?

Tar då även med sig silverringen för den kan ju vara värd en spottstyver ...

Så vad vet vi , pengar pengar , nuförtiden är verkar gäng till och med döda för värdefulla saker som kan ge stålar !!??

Ett människoliv är inte så mycket att tala om ,utifrån nada uppfostran och ohejdad vana i deras länder ...hmm -bara en spekulation ...

De tog det som de ville ha och lämnade både hus olåst och henne sönderslagen eftersom de inte ville ha något vittne som envist hade sett till att söka efter dem med ljus och lykta ...likt SD den där andra natten innan !!??
Senast redigerad av landbandy 2020-11-13 kl. 10:02.
Citera
2020-11-13, 10:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Fick en tanke att tänk OM det kan ha varit de där grabbarna som såg genom fönstret att LW pysslade med sin nya mobil ( eftersom det gick att se in i det upplysta köket !!??

Och att när hon öppnade så drogs hon resolut ut ur huset -därav den halvöppna dörren ???

En irriterad man som pratar fort och typ väser fram att han vill ha mobilen ? Typ det som den äldre grannkvinnorna hörde ( nästan inte ens vad som SAS , kanske på sitt hemlands språk , när personen blev arg över att LW inte ville ge ifrån sig sin mobil , inte på något sätt eftersom den var så viktig för henne .

Allting eskalerar bakom planket och de som vill ha det begärliga stöldgodset slår och slår ...?

Så vad vet vi , pengar pengar , nuförtiden är verkar gäng till och med döda för värdefulla saker som kan ge stålar !!??

Ett människoliv är inte så mycket att tala om ,utifrån nada uppfostran och ohejdad vana i deras länder ...hmm -bara en spekulation ...

De tog det som de ville ha och lämnade både hus olåst och henne sönderslagen eftersom de inte ville ha något vittne som envist hade sett till att söka efter dem med ljus och lykta ...likt SD den där andra natten innan !!??

Men varför skulle hon ha sin mobil i fickan om det var några "typer"?

Och vem loggade in på Lenas konto kl 05:23?

Och en silverring, den får du inget för. Hur skulle okända gm veta vilka ringar som var värda något där i mörkret.
Och hur kommer det sig att det inte finns DNA från andra personer på brottsplatsen?

Förutom det, har du någonsin hört talas om sådan mord, där okända gm ger sig in i ett bostadsområde och typ lurar ut folk från hemmet mitt i natten och sedan bestialiskt slår ihjäl människan med 17 slag mot ansikte och huvud?

Allt talar för att det är en person som känner Lena.
En som Lena känner väl och har förtroende för.
Annars skulle hon inte ta på sig sina rejäla skor, trä i tummarna i tumgreppen på fleecen och stoppa mobilen i i fickan i tryggt förvar.

Tillägg:
Jag tror också att det var en relation som hon inte ville att andra skulle veta. Hon höll den hemlig, även för vissa som hon kände ganska väl.
Om det hade varit någon annan, hade hon möjligen skrivit det till de andra. Hon skrev lika snabbt som hon pratade, skrev hon till en vän.
Senast redigerad av notknapparen 2020-11-13 kl. 10:46.
Citera
2020-11-13, 11:16
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Ett mycket bra scenario om det inte vore för två saker. Ett, Ett gäng skulle ha knuffat in LW i huset när hon öppnade dörren och robbat henne på pengar,datorer,smycken,telefoner. Två, Dessa avarter är inte känd för att vara raketforskare så det skulle ha funnits både DNA och allsköns spår efter gänget plus att dessa gäng är kända för att använda kniv eller pistol när dom rånar folk. Men det var ingen dum teori.
Citera
2020-11-13, 14:49
Medlem
Citat:

Det var väl det där SD ville att polisen skulle köpa.
Som andra redan sagt: det skulle ha funnits spår. Inte minst mobilers mastuppkopplingar i området.
Det här är ett mord som är ganska välplanerat men där en och annan detalj sket sig för GM.
Citera
2020-11-13, 14:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Att SD varit otrogen mot sin fru HD, bevisar inte att han bragt LW om livet.

SD har inte förstört sina barns liv pågrund av sitt tidigare sidoförhållande med LW.

Barnen umgås med sin pappa [SD] så ofta de får tid för varandra och de har alltid trevligt tillsammans och därför anser jag att SD är en god och ansvarsfull pappa.

Varför SD egentligen behövde söka sexuell kontakt utanför sitt äktenskap tycker jag att SD har förklarat på ett mycket trovärdigt sätt.

Jag är säker på att du har fått väldigt mycket om bakfoten beträffande SD som person, jag tror att Kammaråklagaren ÅH har peppat upp allmänheten till att tro på att SD är ett rent drägg. Om man får höra eller läsa en sak tillräckligt många gånger, ja, till sist tror man på det även om det inte är sant.

SD är ingen mördare, han är en normal tvåbarnspappa som tidigare råkat ut för lite äktenskapsproblem och det är många, många fler som råkat ut för samma problem.
Har inte läst här på länge. Vad har fått dig att byta inställning så totalt till SD?
Citera
2020-11-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har inte läst här på länge. Vad har fått dig att byta inställning så totalt till SD?

Efter det att jag satt mig in i mordfallet på ett mera noggrannare sätt än vad jag tidigare hade gjort blev det till sist väldigt klart och tydligt att tvåbarnspappan SD inte kunde vara gärningspersonen.

Den personen som loggade in sig på LW:s konto klockan 05:23 på morgonen var med mycket stor sannolikhet huvamannen, stalkern från Gbg som hade ett sexuellt förhållande med med LW och som sedan LW totalnobbade för SD:s skull, men det finns även en möjlighet att det var huvamannens kamrat MVM som var den personen som loggade in på LW:s konto på morgonen.

Polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet har ställt till det rejält för en stackars oskyldig tvåbarnspappa [SD] som har fått lida med psykisk press under snart hela två och ett halvt års tid. Jag anser att SD måste ha ett otroligt starkt psyke som har kunnat kämpa emot allt detta som han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord han inte har begått, en fruktansvärd situation för SD rent ut sagt, hans försvarsadvokat IB har ju sagt ifrån vid flera tillfällen att det är fullkomligt omänskligt att låta den stackars SD stå som misstänkt för ett mord under så lång tid som han nu har fått gjort och tyvärr fortfarande gör, men jag är säker på att SD en dag blir rikligt belönad för sin kämparglöd han har mot polisens och åklagarnas tunnelseende.

Jag tycker att SD är en fantastisk människa som har lyckats med att stå emot allt detta hemska han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord och framför allt under så lång tid. Normalt sett borde SD ha brutit ihop psykiskt för länge sedan, men han har med full kraft och livsvilja stått emot och därför tycker jag att SD är en fantastisk människa med en otrolig inre styrka att kunna stå emot psykisk press.
Senast redigerad av JokerMannen 2020-11-13 kl. 18:29.
Citera
2020-11-13, 19:36
Medlem
Citat:
Efter det att jag satt mig in i mordfallet på ett mera noggrannare sätt än vad jag tidigare hade gjort blev det till sist väldigt klart och tydligt att tvåbarnspappan SD inte kunde vara gärningspersonen.

Den personen som loggade in sig på LW:s konto klockan 05:23 på morgonen var med mycket stor sannolikhet huvamannen, stalkern från Gbg som hade ett sexuellt förhållande med med LW och som sedan LW totalnobbade för SD:s skull, men det finns även en möjlighet att det var huvamannens kamrat MVM som var den personen som loggade in på LW:s konto på morgonen.

Polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet har ställt till det rejält för en stackars oskyldig tvåbarnspappa [SD] som har fått lida med psykisk press under snart hela två och ett halvt års tid. Jag anser att SD måste ha ett otroligt starkt psyke som har kunnat kämpa emot allt detta som han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord han inte har begått, en fruktansvärd situation för SD rent ut sagt, hans försvarsadvokat IB har ju sagt ifrån vid flera tillfällen att det är fullkomligt omänskligt att låta den stackars SD stå som misstänkt för ett mord under så lång tid som han nu har fått gjort och tyvärr fortfarande gör, men jag är säker på att SD en dag blir rikligt belönad för sin kämparglöd han har mot polisens och åklagarnas tunnelseende.

Jag tycker att SD är en fantastisk människa som har lyckats med att stå emot allt detta hemska han har fått genomlidit som oskyldigt utpekad för ett mord och framför allt under så lång tid. Normalt sett borde SD ha brutit ihop psykiskt för länge sedan, men han har med full kraft och livsvilja stått emot och därför tycker jag att SD är en fantastisk människa med en otrolig inre styrka att kunna stå emot psykisk press.

JM. Oavsett hur många gånger du upprepar dig så blir det inte mer övertygande. Jag har följt tråden från början, rättegången och fup mm. Du var mer övertygande när du var på andra sidan. Dock är jag väldigt nyfiken på vad som ligger bakom din helomvändning. Jag tror det ligger annat bakom än att du ändrat åsikt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in