2020-11-13, 18:34
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vi har nästan 30% ökning i valdeltagande, i en stat där befolkningsökningen minskar. Jag anser att det är orimligt. De andra swingstates ligger runt 7 - 15% ökning i valdeltagande och man kan diskutera om det är vettigt men Arizona är på den löjliga skalan.
Det kan inte vara så enkelt att det brukar vara få som orkar rösta i vallokal, men att många valt att poströsta just i år.

Om jag inte minns fel så är Arizona rätt glesbefolkat och det är långt till närmaste vallokal.
2020-11-13, 18:38
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Man går väl lämpligen till grundkällan om man är intresserad och inte nöjer sig med en bild på en förstasida som inte säger någonting om caset som vissa verkar vara nöjda med. Och det som yrkas på är inte alls en total omräkning för hand och audit av alla avgivna röster.

https://www.clerkofcourt.maricopa.gov/records/election-2020/cv2020-014553
Jag kunde just tänka mig något sådant av Nixter.

Tack för svar, blir spännande att höra Nixters version.
2020-11-13, 18:40
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag vet inte vad som är på G i Arizona, men det vore inte så dumt om det gick att påvisa något någonstans för att resterande fall ska tas på större allvar.
Jo precis. Humor att du summerar läget så träffsäkert.

Citat:
I övrigt tror jag fortfarande att den enda möjligheten att vända detta är "det stora avslöjandet", typ något lurt med Dominion. Fusk i mindre skala kan man nog tyvärr räkna med, fast det är svårt att vinna ett val på. Och då menar jag för båda sidor.
Håller med dig helt.
Det enda relevanta, som kan ändra valet teoretiskt, är ett massivt avslöjande ang. Dominion. Vilket borde vara extremt lätt att påvisa via omräkning.

Citat:
Om man ser på vissa stater är det så segregerat att man kunde misstänka gerrymandering, t.ex. i Pennsylvania. Problemet är att valkretsarna sett ut på samma sätt länge, så vitt jag förstår, och att de stora städerna tycks vara demokratiska getingbon. Man bör dock ge akt på sådant ändå. Vi ser samma tendens i Arizona, Nevada, osv. Att titta närmare på enskilda valkretsar i jakt på oregelbundenheter vore kanske klokt.
Vad menar du med det fetade? Gerrymandering är inget hemligt/olagligt. (Dock tveksamt rent etiskt såklart).
Senast redigerad av DikT 2020-11-13 kl. 18:43.
2020-11-13, 18:42
Medlem
Gusselbys avatar
Var hittar ni ägar- och styrelseförhållanden i Dominion? Själv ser jag bara två kanadicker som startat och fortfarande äger företaget.

Den Eric Coomer som nämnts här som programansvarig m m, är det klarlagt att han är Antifa anhängare eller kan det vara fel Eric Coomer som har hittats och länkats till?
2020-11-13, 18:44
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Trumps advokater backar,
Minst två av Donald Trumps advokater har under utfrågning av domare backat från påståenden om att valet ”stulits” eller på andra sätt utsatts för påverkansförsök, skriver The Wall Street Journal.

Under en domstolsförhandling i Arizona sa republikanske juristen Kory Langhofer under torsdagen att stämningsansökan i distriktet Maricopa inte alls handlade om valfusk. Enligt Langhofer vill Trumpkampanjen och Republikanerna istället uppmärksamma ”ett begränsat antal ärenden” där mänskliga misstag tros ha begåtts, skriver The Arizona Republic.

Även Trumps jurist Jonathan Goldstein säger i domstol att han inte hävdar valfusk gällande 592 omdiskuterade röstsedlar i distriktet Montgomery, Pennsylvania.
Källa: Omni.se

Washington post skrev om dom 592 röstsedlarna. De hade utdrag ur protokollen. Vad jag fick ut av att läsa dom var att advokaten inte ville anklaga specifika människor i staten för fusk utan man ville hellre beskriva det som ett allvarligt misstag. Tyvärr så är den här tråden och valet för massivt att gräva fram en länk just nu. Är väl som mycket annat i det här ärendet, man får värdera sina källor som nästan alltid är andra eller tredje hands källor.
2020-11-13, 18:46
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Var hittar ni ägar- och styrelseförhållanden i Dominion? Själv ser jag bara två kanadicker som startat och fortfarande äger företaget.

Den Eric Coomer som nämnts här som programansvarig m m, är det klarlagt att han är Antifa anhängare eller kan det vara fel Eric Coomer som har hittats och länkats till?

Vad jag har förstått så är det moderbolaget som diskuteras. Vet tyvärr inte namnet på det.
2020-11-13, 18:47
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
INte ett enda svar på mina frågor och du har skiftat att säkerhet kring valet bevisar att valfusk inte hänt: "Orcherna framförde detta som ett "bevis" på att röstfusk sker, när det i själva verket bevisar motsatsen, att det finns kontrollmekanismer och möjligheter som gör att sådana fel upptäcks."

Till:

"Det man kan peka på för att avgöra att säkra val är dock inte bevis för att röstfusk inte skett, eftersom det inte kan bevisas."

Det svänger lite för mycket, får noll svar på mina frågor och det blir helt enkelt för oseriöst. Ta hand om dig.
Bevis existerar endast inom deduktionens ramar. Jag förklarade varför ditt inlägg bygger på missförstånd. Det kan inte bevisas att något val är 100 procent säkert, som du uttrycker det. Det är inte följden av brister i valsäkerheten. Det är ett epistemologiskt faktum. Som jag redan förklarat för dig. Bevisbördan ligger på den som hävdar valfusk och något sådant stöd existerar ej.

Uttalandet "valet är det säkraste någonsin" är ekvivalent med "vi har fler och/eller bättre kontrollmekanismer för att upptäcka oegentligheter kring valsäkerhet än någonsin". Huruvida detta stämmer eller ej är inte heller relevant för trådens topic. Bevisbördan ligger fortfarande på de som hävdar att fusk förekommit.
2020-11-13, 18:48
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Vi blir ju trötta på allt tjat om att inget valfusk förekommit, förstår du väl.

Skämt åsido: Jag vet inte vad som är på G i Arizona, men det vore inte så dumt om det gick att påvisa något någonstans för att resterande fall ska tas på större allvar.

I övrigt tror jag fortfarande att den enda möjligheten att vända detta är "det stora avslöjandet", typ något lurt med Dominion. Fusk i mindre skala kan man nog tyvärr räkna med, fast det är svårt att vinna ett val på. Och då menar jag för båda sidor.

Om man ser på vissa stater är det så segregerat att man kunde misstänka gerrymandering, t.ex. i Pennsylvania. Problemet är att valkretsarna sett ut på samma sätt länge, så vitt jag förstår, och att de stora städerna tycks vara demokratiska getingbon. Man bör dock ge akt på sådant ändå. Vi ser samma tendens i Arizona, Nevada, osv. Att titta närmare på enskilda valkretsar i jakt på oregelbundenheter vore kanske klokt.
Tack för bra svar.

Jag förstår att de som tror på valfusk i större skala (valfusk som påverkar valresultatet) skulle vilja se ett genombrott i någon stat.

Småfusk är det alltid även i demokratiska val och precis som du skriver är det svårt att vinna väl på det viset.

Fusk med rösträkningsmaskinerna skulle ju vara klart "spännande" och då gissar jag att många delstater, kanske alla, kommer att (tvingas) räkna om alla röstsedlar manuellt.

Tidigare val har ju inte visat på några manipulerade maskiner, men någon gång ska ju vara den första.
2020-11-13, 18:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jo precis. Humor att du summerar läget så träffsäkert.

Håller med dig helt.
Det enda relevanta, som kan ändra valet teoretiskt, är ett massivt avslöjande ang. Dominion. Vilket borde vara extremt lätt att påvisa via omräkning.

Vad menar du med det fetade? Gerrymandering är inget hemligt/olagligt. (Dock tveksamt rent etiskt såklart).
Inte olagligt, nej, men det rapporteras ju om en rätt extrem inflyttning av demokrater på sina håll — och i Arizona/Nevada på det stora hela.
2020-11-13, 18:50
Medlem
Fox&Friends Steve Doocy uttalar sig om Dominions voting machines. När kommer bevis då?

Citat:
Even the host of Fox & Friends is saying President Donald Trump’s latest conspiracy theory about widespread voter fraud is false.

During Friday morning’s broadcast of the president’s favorite morning show, co-host Steve Doocy fact-checked Jonathan Turley after the Fox contributor baselessly alleged that the software system from Dominion voting machines had switched “thousands of votes” from Trump to President-elect Joe Biden. The false claim has been making the rounds in right-wing media for days, finally making its way to the president’s Twitter feed this week.
https://www.thedailybeast.com/fox-and-friends-host-steve-doocy-debunks-trumps-dominion-voter-fraud-conspiracy-pushed-by-fox-stars
2020-11-13, 18:50
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Du menar att Facebook och Twitter sitter med kunskap och information om vilka användarkonton, uttalanden och åsikter som är desinformation?

Facebook och Twitter sätter inte filter så som "this claim is disputed" på de som påstår att valfusk inte förekommit, de sätter bara filter på de som påstår att valfusk förekommit.

Det är helt konsistent med policyn att stävja desinformation.

Citat:

Facebook har stängt ned hela grupper av Trump-supportrar, de sätter filter och fact-check-text på uttalanden från USA:s Presidents officiella konto, Vita husets pressekreterare m. fl. m. fl.
Samma med Twitter. Det handlar inte om desinformation. Facebook och twitter är inga underrättelsetjänster. De har ingen rätt att avgöra om det fuskats i valet eller inte.

Därmed har de blottat sin agenda. Vi går mot ett censursamhälle, där uttryck som "rysk desinformation" används i syfte för att tysta meningsmotståndare.
Ja, de sätter i regel labels på falska påståenden. Det är bra, även om de som köper den falska propagandan upplever detta som censur. Hade det gjorts tidigare och bättre, hade det kanske kunnat rädda dig.
2020-11-13, 18:54
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Bevis existerar endast inom deduktionens ramar. Jag förklarade varför ditt inlägg bygger på missförstånd. Det kan inte bevisas att något val är 100 procent säkert, som du uttrycker det. Det är inte följden av brister i valsäkerheten. Det är ett epistemologiskt faktum. Som jag redan förklarat för dig. Bevisbördan ligger på den som hävdar valfusk och något sådant stöd existerar ej.

Uttalandet "valet är det säkraste någonsin" är ekvivalent med "vi har fler och/eller bättre kontrollmekanismer för att upptäcka oegentligheter kring valsäkerhet än någonsin". Huruvida detta stämmer eller ej är inte heller relevant för trådens topic. Bevisbördan ligger fortfarande på de som hävdar att fusk förekommit.

Ah äntligen någon som talar om rena matematiska bevis för detta spektakel. Ha i åtanke att folk som följer breitbart slutar läsa vid ”deduktion”. I övrigt träffande inlägg.

Trump har målat in sig och sin fanskara i ett hörn. Vore kul att se Det Stors Fusket som utlovats, snarare än länkar till pro-Trump media.
Att de inte förstår att detta är en UPPENBART jävig källa är bortom mitt förstånd. Riktiga får alltså. Bäääää.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in