2020-11-13, 15:20
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Skal man tolke det geografisk eller mot andre mulige GM enn TH....?

bra fråga, vet inte så allt är öppet, men jag tolkar det som geografiskt...
Citera
2020-11-13, 15:36
Medlem
Politiet trekker tilbake beviste om sletting av anrop klokken ti. Ikke overraskende for oss som følger tråden her.
Citera
2020-11-13, 15:53
Medlem
VG omtaler saken om de slettede anropene på mobilen til TH kl. 10:06 og 10:07.

Tekniske undersøkelser bekrefter altså at anropene ikke er slettet av TH, men av mobilen selv.
Politiet understreker at dette endrer ingenting på saken.

Det vises også til at de slettede anropene heller ikke ble anført som noe bevis for tingretten i juni.
Tingretten kom likevel frem til at det foreligger skjellig grunn til mistanke.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAwR3o/loerenskog-saken-sentralt-politibevis-var-feil
Citera
2020-11-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Tekniske undersøkelser bekrefter altså at anropene ikke er slettet av TH, men av mobilen selv.

Det vises også til at de slettede anropene heller ikke ble anført som noe bevis for tingretten i juni.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAwR3o/loerenskog-saken-sentralt-politibevis-var-feil

Dette har jeg vel sagt hele tiden ift anropslogg og minne.
Imponerende at de har brukt så lang tid på å avdekke det

– Det er riktig at det i forbindelse med begjæring om varetektsfengsling i april 2020 ble anført som mistenkelig at to anrop som fremkom i siktedes trafikkdata ikke fremkom på anropsloggen på telefonen. Dette inngikk i en helhetsvurdering hvor opplysningene også ble sammenholdt med øvrige opplysninger i saken, sier politiinspektøren.
Senast redigerad av Sosialisten 2020-11-13 kl. 16:01.
Citera
2020-11-13, 16:09
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

– Det er riktig at det i forbindelse med begjæring om varetektsfengsling i april 2020 ble anført som mistenkelig at to anrop som fremkom i siktedes trafikkdata ikke fremkom på anropsloggen på telefonen. Dette inngikk i en helhetsvurdering hvor opplysningene også ble sammenholdt med øvrige opplysninger i saken, sier politiinspektøren.
Det gjør saken egentlig bare enklere, som med Hettemannen: Nok en ulogisk hendelse som kan elimineres.
Citera
2020-11-13, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Og det var etter begjæring fra SH, at politiet gikk videre med dette.

"Hun opplyser videre at politiet, som følge av begjæring fra forsvarer, har gjort ytterligere undersøkelser rundt anropsloggene.

Resultatet fra de tekniske undersøkelsene viser at anropene ikke er slettet av siktede", sier Hemiø.
Citera
2020-11-13, 16:30
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Dette har jeg vært klar over en god stund, og også skrevet om i tråden her.

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hi!
We have had lot of discussions about why the phone calls are missing.
There is a natural explanation; the first two calls were erased due to the fact that his old phone could only hold a few calls in the log. The 10:06 and 10:07 calls served the same purpose as the others; to prove that he was at work in the given timeframe.
Senast redigerad av Minnimus 2020-11-13 kl. 16:42.
Citera
2020-11-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Håper ikke lufta er gått like mye ut av politiet som i tråden her.

"Politiet, politiet de gjør så godt de kan..."
https://www.google.com/search?q=politiet+politiet+vi+gj%C3%B8r+s%C3%A5+go dt+vi+kan&oq=politiet+po&aqs=chrome.3.69i57j0l4j69 i60l3.15037j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Citera
2020-11-13, 16:45
Medlem
Citat:

Jeg ser her at du gir uttrykk for at du er blitt informert om denne utviklingen. Kan du henvise til et innlegg hvor du gir uttrykk for dette?

Jeg ser at du for ca en halv måned siden skriver at du tror det kan ha en naturlig forklaring

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Noe som ikke akkurat er overraskende, allerede i Juni stod det jo i VG at politiet undersøker om det kan ha "andre naturlige forklaringer" at anropene ikke er i loggen.

Personlig så kommenterte jeg det vel i mai at avhengig av hvilken telefon det er så kan det være så enkelt som at minnet overskrives med nye anrop.

Velkommen etter.....
Citera
2020-11-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Og det var etter begjæring fra SH, at politiet gikk videre med dette.

"Hun opplyser videre at politiet, som følge av begjæring fra forsvarer, har gjort ytterligere undersøkelser rundt anropsloggene.

Resultatet fra de tekniske undersøkelsene viser at anropene ikke er slettet av siktede", sier Hemiø.

Det er jo særdeles flaut, og indikerer vel lite annet enn at de har fullstendig tunnelsyn.
Citera
2020-11-13, 16:50
Medlem
Citat:

Nå er det flere av dere som burde skamme dere inn til skinnbeinet!
Citera
2020-11-13, 16:52
Medlem
Citat:

Stemmer det. Dette er egentlig ingen nyhet, men en bekreftelse som ikke endrer på saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in