2020-11-12, 17:42
Medlem
Balaklava-RUs avatar
Handlade på pressbyrån i går. När jag gått en bit därifrån tog en man mig på axeln, han höll fram en hopvikt bunt med papper ett körkort och några sedlar, han sa : Du glömde det här, det är ditt. Jag tog ett halvt steg bakåt och sa, nej det tillhör inte mig, jo då sa mannen och ville stoppa på mig bunten. Jag backade från honom igen och såg en mörk kvinna som kom snabbt mot oss och sa på dålig svenska "mina pengar, mina papper".

Båda var zigenare, eller liknande och pratade ganska bra svenska. Naturligtvis ville dom att dum svensk skulle stoppa på sig pengarna och sedan skulle dom gå på honom och plocka av honom det mesta, hans plånbok m.m. Polisanmälan när man tänkt ta åt sig annans pengabunt vågar väl ingen dum svensk göra.

Ganska finurlig fickstöldmetod, nya varianter väntar nu i år. Det skrivs en hel del nere i Europa om dessa oftast zigenska ligor och deras metoder. Här hemma mörkar svensk PK-media. Zigenare är guds gåva till jorden verkar massmedia-marxisterna tycka.

Tiggare nära någon bankautomat brukar ofta hålla koll på när någon gammal tafflig rolator-pensionär tar ut pengar. Det för att lyfta sin mobil och tipsa sina rånarkompisar om ett lämpligt offer. Flera stölder har skett på det sättet nu i centrum.

Hantverkaren, elektrikern och sjukhuskvinnan. De hänsynslösa äldrebedragarna kommer i många skepnader och deras enda syfte är att stjäla dina pengar.

Polisens uppmaning är tydlig - släpp inte in någon okänd i ditt hem.

– Från att ha haft en aktiv ålderdom blir man begränsad och mår jättedåligt om man blir utsatt för det här. I många fall far de äldre hemskt illa. Det är väldigt tragiskt för de som blir utsatta, säger Håkan Carlsson vid polisen.

Våra kulturmarxister, massmedia mörkar hela tiden de övergrepp vårt samhälle utsätts för av dessa grupper. På youtube kan du se många klipp om dessa ligors härjningar nere i Europa. T.ex.:

https://www.youtube.com/watch?v=LygemtaJIQ8

Det är del ett av en dokumentär i fyra delar.
Citera
2020-11-12, 17:48
Medlem
Atthaenhobbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Där jag bor finns det många från Rumänien och Bulgarien. Jag antar att dom kommer därifrån eftersom kvinnorna har dom där svarta stora kjolarna. Dom jobbar inte, tigger inte eller samlar burkar. Det enda som görs är att ansöka om bidrag.

Tror inte det finns krig i Rumänien och Bulgarien. Varför lever dom här?

Det är ett rikare land som de kommer åt pga av EU. Väldigt enkelt.

Zigenare är som en välutvecklad Parasit. I deras "Värdland" Bulgarien/Rumänien är de redan 7e klassens invånare. Samt att dessa länder är rätt fattiga (sett med Svenska mått mätt) så de söker sig till en starkare värd.

Dessutom har iaf Bulgarien lagstiftning mot Zigenare samt att Polisen i Bulgarien slår först och frågar sen.

Stora svarta kjolar är dock Finska Zigenare. Deras män har jättecoola kostymbrallor, adidas jacka och lackskor.
Citera
2020-11-13, 07:00
Bannlyst
Blev trakasserad av såna här varelse som Adolf Hitler glömde att göra en slutlig lösning på i en Stockholmsförort. Gick förbi en återvinningscentral, där står herre och fru rom, det var ett jävla hejade, först var det ett hej och sedan tjäna mors. Total radiotystnad fick dom tillbaka.

Man undra vilka idioter som avskaffade 1885 års lösdriverilag i Sverige.
Citera
2020-11-13, 07:45
Medlem
Mad monks avatar
Två anledningar att avakrädet är här. Sanslös PK-dumhet och det vidriga Schengen avtalet.
Citera
2020-11-13, 07:48
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Blev trakasserad av såna här varelse som Adolf Hitler glömde att göra en slutlig lösning på i en Stockholmsförort. Gick förbi en återvinningscentral, där står herre och fru rom, det var ett jävla hejade, först var det ett hej och sedan tjäna mors. Total radiotystnad fick dom tillbaka.

Man undra vilka idioter som avskaffade 1885 års lösdriverilag i Sverienge.

Var det en ny upplevelse menar du? Pga. Jönsarna i regeringen sitter det en sån här pissluffare utanför varenda affär.
Citera
2020-11-13, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Var det en ny upplevelse menar du? Pga. Jönsarna i regeringen sitter det en sån här pissluffare utanför varenda affär.

Det är illa, att Löfven inte ens kan få en ny lösdrivare lagstiftning genom riksdagen, särskilt när det finns ifrån 1885 som bara att kopiera rakt av.

Det män som byggde Sverige, visste hur man skulle göra saker och ting rätt. Lösdriverilagstifnvingen gud gåva till mänskligheten på den tiden.
Citera
2020-11-13, 11:15
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
För att Sverige är hela världens socialkontor och soptipp.

Den kommentaren var klockren och stämmer nog ganska så väl med "välfärdssamhället"- som Löfven och Co så fint hela tiden uttalar sig om.

Mona.S sa en gång också att "Det är häftigt att betala skatt".
https://sv.wikiquote.org/wiki/Mona_Sahlin

Även Löfven har även han uttalat sig en massa skit så som:
"Därför att alla människor har samma värde och därför är det jätteviktigt, men också för att vi kan olika saker och då är det bra om man lägger in så mycket kunskap som möjligt innan man ska bestämma saker och ting. Så det är bra."
https://sv.wikiquote.org/wiki/Stefan_Löfven

Självklart ska alltså "Zigenare" även få, även om de inte arbetar eller returnerar lite burkar. Lathet och lösdriveri ska inte enbart vara förunnat "Svenne"- tanken är att alla ska få.

Med det sagt vill jag mena att lagar och välfärd stiftas utifrån en kontext där makthavare ser möjlighet att styra folket till ett sådant beteende som är önskvärt så att makthavarna kan fortsätta med sitt hyckleri utan att behöva skämmas för det. Psykologi och betingning kort sagt.
Senast redigerad av Avengersson 2020-11-13 kl. 11:18.
Citera
2021-05-06, 22:24
Medlem
YungJadas avatar
Bägaren rann över idag. Ett gäng zigenare som tillåts bo i en skogsdunge i närheten av min närmsta ICA maxi skitar ner satan. Varför får dom bara hållas? Vad skulle hända om en svensk släkt bestämde sig för att ockupera en del av vårt allmänna rum och slänga sitt skräp överallt? Skulle polisen tillåta det? Hur som helst, idag skulle gå och handla vid middagstid, gick förbi deras stulna bilar utan registreringsskyltar och deras skräp som ligger slängt överallt. Så när jag kommer fram till affären har jag hunnit bygga upp en duktig vrede och så sitter där en liten zigenarhona och jag tänker att "nu jävlar". Köper en wrap med rostbiff. Går hem, öppnar den och väcklar ut. Drar en runk och lägger en redig sats i och rör runt lite. Viker igen och promenerar glatt tillbaka till storköpet där hon sitter kvar. Möts av ett "hej hej". Tar ögonkontakt och anstränger mig till det yttersta för att se medlidande ut när jag räcker över hennes middag. Ställer mig en bit och bort och tänder en cigg och iakttar hur hon glufsar. Det var bland dom bästa rök jag haft
Citera
2021-05-07, 09:10
Medlem
Sladdarens avatar
Antar att det är bättre och hänga runt i sverige men eftersom de stannar antar jag att de får bidrag då?
Sen tror jag alla ggr att de är sämre behandlade i andra länder säkert förtjänat oavsett vad de får ut.

Att de stäl är nog taget så man undrar ju vad som legitimerar deras närvaro då om de så fiffigt kommer undan eller blir satt dit och var kränger de grejerna eller lastas dom ur landet över gränsen?

Ivf lösningen är nu till sommaren se till att dom plockar svamp, bär eller skräp, ogräs på accord. Tycker de verkar ganska feta och mätta så de kanske är för tröttsamt. Jag kan visa dom vars bären och svampen ev finns för jag plockar ju själv åt mig själv. För deras del kan de ju panta bären och svampen
Citera
2021-05-07, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det är illa, att Löfven inte ens kan få en ny lösdrivare lagstiftning genom riksdagen, särskilt när det finns ifrån 1885 som bara att kopiera rakt av.

Det män som byggde Sverige, visste hur man skulle göra saker och ting rätt. Lösdriverilagstifnvingen gud gåva till mänskligheten på den tiden.

Har också tänkt på att det skulle vara bra om man återinförde lagen om lösdriveri. Skulle även fungera mot pundare och annat antisocialt pack.

I vissa länder är det ju t.o.m olagligt att vara bostadslös.
Citera
2021-07-30, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Har också tänkt på att det skulle vara bra om man återinförde lagen om lösdriveri. Skulle även fungera mot pundare och annat antisocialt pack.

I vissa länder är det ju t.o.m olagligt att vara bostadslös.

Särskilt 1885 års lösdriverilag är färdig, den behöver bara aktiveras ingen, sedan kan vi slänga slöddret som saknar laga försvar i fängelse.
Citera
2021-07-31, 15:50
Medlem
Hört talas om svenska romer? De har levt i Sverige jävligt länge och många lever som vilka ”Svenssons” som helst. Bidragstagande eller ej. Och är du så nyfiken på vad de gör, fråga dem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in