2020-09-04, 08:09
Medlem
Där jag bor finns det många från Rumänien och Bulgarien. Jag antar att dom kommer därifrån eftersom kvinnorna har dom där svarta stora kjolarna. Dom jobbar inte, tigger inte eller samlar burkar. Det enda som görs är att ansöka om bidrag.

Tror inte det finns krig i Rumänien och Bulgarien. Varför lever dom här?
Citera
2020-09-04, 08:20
Medlem
Sightnesss avatar
De stjäl.
Citera
2020-09-04, 08:26
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Där jag bor finns det många från Rumänien och Bulgarien. Jag antar att dom kommer därifrån eftersom kvinnorna har dom där svarta stora kjolarna. Dom jobbar inte, tigger inte eller samlar burkar. Det enda som görs är att ansöka om bidrag.

För att Sverige är hela världens socialkontor och soptipp.
Citera
2020-09-04, 08:33
Medlem
Stora svarta kjolar? Då lär det vara finska zigenare.
Citera
2020-09-04, 08:33
Medlem
För att dom kan, påhejade av msm. Man kan nästan tro att dom är fridlysta. Den vanliga lögnen är att: Barnen får inte gå i skolan, de vuxna får inga jobb eller bostäder. Sanningen är väl att de vill inte gå i skolan eller jobba. Lättare att vara kränkta och få bidrag.
Citera
2020-09-04, 08:52
Medlem
Jordgubbes avatar
De kostar över en miljard i månaden, enligt en fem år gammal artikel i Dagens Samhälle (en tidning som "skriver för ... chefer och politiker i kommuner, regioner, statliga verk, myndigheter och offentligt ägda bolag ... // Våra läsare står inför stora utmaningar. // Här flödar varje dag en seriös debatt") men det finns säkert nu bättre mer uppdaterade siffror.
Citera
2020-09-04, 08:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soajet

Undrar du på allvar varför de är här?

Svaret är naturligtvis att de har ett bättre liv här än i det landet de kommer ifrån, vad annars skulle de kunna vara?
Citera
2020-09-04, 08:58
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Svensson tror att om inte svensson ser dom begår brott, då begår dom inga brott! Näpp!
När Svensson ligger och sover med nattmössa och feta frun, smyger Dimitri runt knuten och tar hans verktyg, dagen efter hälsar Dimitri så glatt hejhej, Svensson muttrar över sina verktyg, nåja "Det kunde lika gärna vart en svensk".

Men dom där zigenarna, o förlåt "så får man ju inte säga längre!" Romer menar jag, dom sköter sig nog även om dom har det eländigt.

Så går svenssonvisan år ut och år in....
Citera
2020-09-04, 09:19
Bannlyst
1) Det är arbetsledare åt dem som tigger och pantburkar, se till att få provision in jobbat. Dvs det sysslar med människorhandel.
2) Det är stjäl
3) Det pekar ut objekt som övriga klanen kan göra inbrott på.
4) Det sysslar med fickstölder.
Citera
2020-09-04, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
De kostar över en miljard i månaden, enligt en fem år gammal artikel i Dagens Samhälle (en tidning som "skriver för ... chefer och politiker i kommuner, regioner, statliga verk, myndigheter och offentligt ägda bolag ... // Våra läsare står inför stora utmaningar. // Här flödar varje dag en seriös debatt") men det finns säkert nu bättre mer uppdaterade siffror.

Citat ifrån den artikel :

Utredningen uppskattade samhällskostnaden för att hålla 8 av 10 romer i utanförskap till oacceptabla 12–13 miljarder kronor per år eller 560 miljarder under en livstid (Nilsson/Wadeskog).

Adolf Hitler hade rätt om Romerna.
Citera
2020-09-04, 09:26
Medlem
rex144s avatar
Vad gäller jobb så är det väldigt jämställt bland zigenarna, kvinnorna måste dra sitt strå till stacken , inte sällan är det bara kvinnor som drar in pengar medan mannen sitter hemma.

Zigenskor spår i hand som sierskor hemma hos sig men använder det också för att lura folk på pengar-stjäla när de är ute på stan och träffar främmande personer, då går det till så att för att spådomen ska bli bra ska man lägga i dras hand en sedel, helst fler... man ska bara låna ut de för spådomen, då är det tilltänkta offret omringat av flera zigenskor , de skriker och tjoar och i kalabaliken nån plötsligt rycker plånboken från offret, det ges sedan vidare till en zigenare som försvinner från platsen.

De brukar även göra "hembesök" hos åldringar och stjäl i butikerna, zigenskorna kan även vara ute på stan, flera stycken där de försöker flörta med berusade män och stjäl deras plånböcker.
Jag känner till flera fall där zigenskor lockat män till sitt hem och det har resulterat att de fick springa därifrån bara klädda i kalsonger eftersom zigenarna tog allt.
Citera
2020-09-04, 10:00
Medlem
Jordgubbes avatar
En aspekt till, som överlappar med människohandel redan nämnt. Kolla vilka två av de tre främsta ursprungsländerna är för denna business. Vore intressant om nån kunde titta närmare på om det verkligen är vattentäta skott mellan kategorierna bidragstagare, hejhej-are och prostitition. Är det alltså samma eller olika individer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in