2020-11-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Så om fusk har bevisats i alla dom delstater som dom bråkar om. Röster har tagits bort pga rent fusk och Biden vinner ändå, med ett handfull röster i alla dom delstaterna. Blir han president i vilket fall ändå eller är det troligt att delstaterna inte erkänner han som det?

Det blir inte omval som jag förstått av det jag läst men hur de skulle hantera situationen har jag ingen aning om.
2020-11-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Stämmer det att Trumpteamet är "0 for 10" i sina stämningsansökan än så länge?
Nej, bara ett par sidor innan ditt inlägg så länkas (en mindre) vinst.
2020-11-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är med största sannolikhet ett brott att ens räkna dessa.
Vad bra att de inte ha räknats då.
Bidens marginal i Pennsylvania innan detta domslut:
54,029

Bidens marginal i Pennsylvania efter detta domslut:
54,029
2020-11-12, 22:48
Medlem
https://m.twitch.tv/videos/798796260

En intervju med en kvinna som arbeta för Dominion i en vallokal med IT-support.
2020-11-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
0 for 12 snarare

Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nix, en vanns idag!

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/trump-vann-raettsprocess-i-pennsylvania

Och Joxmoose vet om det, då han själv kommenterat/diskuterat denna vinst.

Bra att det visas så tydligt vilken oseriös och oärlig debattör han är.
2020-11-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Med detta så är det alltså juridiskt och formellt bekräftat att det förekommit ordentligt valfusk.

Hur får du ihop det till detta? Handlade inte om valfusk.

”En domare har bestämt att delstaten inte får räkna de röster som lagts av väljare som inte legitimerat sig före den 9 november.”
2020-11-12, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Vad bra att de inte ha räknats då.
Bidens marginal i Pennsylvania innan detta domslut:
54,029

Bidens marginal i Pennsylvania efter detta domslut:
54,029

Vad jag har förstått så har de räknats separat, vilket även det sannolikt är ett brott.
2020-11-12, 22:51
Medlem
Snubchurps avatar
https://globalnews.ca/news/7457776/trump-election-lawsuits-record/amp/

Sammanfattar det hela rätt väl. Finns inget konkret och tydligt som talar för röstfusk. I min värld är det tydligt att detta skapats i Trumps hjärna. Det är mer en fantasi och lek som man försöker bygga real news av när det i själva verket är fake news.
Medlem
Valfusk har förekommit, det inryck får man när man läser amerikansk media. Jag har inga bevis att lägga fram utan mer konstaterande att en svag organisation i dom olika staterna ledde till ett kaosval. Att hålla på och räkna röster i veckor, det liknar inget utvecklat land.

En underlig faktor. Man tycker att Trumps stjärna borde dala och han borde bli impopulär. Men istället har hans approval-siffror stigit. Rasmussen håller 52% approval och 47% disapprovel i två färska undersökningar och till och med Yougov ger ovanligt höga siffror, 46% approval och 51% disapproval.

Omräkning av röster kommer enligt min mening inte kunna förändra valutgången. Valfusket var inte avgörande men gynnade Biden/Harris med någon tiondels procent, enligt vad jag "tror". Man får väl tro i en bevistråd eller? I vissa stater gynnade det mer och i vissa mindre. Just i dom viktigaste staterna var det negativt för Trump.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Och Joxmoose vet om det, då han själv kommenterat/diskuterat denna vinst.

Bra att det visas så tydligt vilken oseriös och oärlig debattör han är.
Vi pratar alltså om hur många domstolsfall som handlat om valfusk som Trump kampanjen vunnit.
2020-11-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Trump säger att den stora skillnaden mellan 2016 och 2020 är FOX. Bra, då är det inte valfusk det beror på!

Han skriver att deras tittarsiffror har kollapsat p.g.a. att de övergett honom och de har de verkligen gjort. Störtdykit.
2020-11-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Vad jag har förstått så har de räknats separat, vilket även det sannolikt är ett brott.
Nej, de separerades men har inte räknats in i totalen i väntan på domslut. Det är inget brott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in