2020-11-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Nja, trumpkampanjen kan nog inte påstås vara inkompetent. Det är mycket duktiga advokater det rör sig om. Problemet är väl snarare att de inte har så mycket att komma med.
Såvida det inte är något fel med Dominion är det väl hopplöst nu. Och skulle det vara något substantiellt där, förstår jag inte varför de samlar ihop en massa tvivelaktiga vittnesmål från och jotubar från kreti och pleti.
Jag har varit öppen för båda sidor i debatten och visst kan jag ändra mig igen, men just nu finns det väl inget som talar för valfusk.
Jo visst, menar mer på att inkompetensen härstammar från att de har inget att komma med.
Vi hade ju advokatfirman som representerar Trump som drog sig ur stämningsansökan i Arizona nu till exempel.
2020-11-12, 22:02
Medlem
jnilssons avatar
Jag inväntar att Trumpadministrationen fortsätter samla bevis och lägger fram större case, vilket kommer ske någon gång nästa vecka om jag tolkar tweetsen rätt.

Bedöm oddsen att samma grupper som plundrade och brände i somras och deras allierade valde att avstå från valfusk när möjligheten med poströster gavs...

Inga länder är bättre än medborgarna. Det är därför inga länder med medel-IQ under 90 inte är och inte kan vara demokratier.
2020-11-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack för att du förtydligar, Nostra. Bara ordet "Kina" får mig att se rött (och gult), så det blev lite skissartat.

Vi får se till att tråden inte flyttas till konspirationsforumet.
Jag har dock nämnt Dominion konsekvent sedan förra veckan, så jag ser mitt väderkorn som gott. Fö. bisarrt att Trumpens senaste tweet fortfarande inte diskuteras mer i tråden, annat än som kuriosa. Börjar folk tackla av redan? Det är nu the fun begins. Inte storkrig med Kina, men eventuellt speciella befogenheter för POTUS. Man kommer inte med påståenden som citatet Trump delade om man känner sig osäker. Trump ska tydligen ha världens mest grandiosa självbild, men någon måtta får det väl ändå lov att vara.

Edit: Det var visst i början på denna vecka jag började tjata om Dominion.

Trumps tweet var intressant minst sagt. Har försökt leta runt på olika Twitter och siter i USA efter kommentarer till tweeten men det är typ tyst. När Trump i början av sitt presidentskap stod på en presskonferens och såg rätt tagen ut samt pratade om att Obama hade spionerat på hans kampanj trodde jag han hade tappat det helt. Med tiden framkom att han hade anledning att uttala sig så. Så nu blir ju frågan om han även har täckning för sin senaste tweet om Dominion. Börjar bli lite dåligt med sömnen nu, händer saker hela tiden där borta.
2020-11-12, 22:08
Medlem
happyhippoxs avatar
Det är riktigt förbryllande när personer avlägger vittnesed inte ses som riktiga bevis här i tråden. I USA är 90% av alla bevis som läggs fram vittnen

"This is how bad the media gaslighting is. Now sworn testimony doesn't count as "evidence"? 90% of all evidence ever presented is testimonial evidence."

https://twitter.com/Barnes_Law/status/1326993408779575297?s=20
2020-11-12, 22:09
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag såg att jag blev rapporterad för trams. Knappast av dig. Men det hör inte hemma i Konspirationsforumet. Det är en så enkel utväg. Jag skulle vilja lära dig ett och annat

Fortsätt gärna tjata. Men man får skilja på staten och "djupa staten". Och det är den senare Trump har förklarat krig emot.

Det är för att tråden ligger bland "heta ämnen" som jag misstänker att det är lite känsligt.

Jag har hur som helst varit tämligen säker från början på att det är med siffrorna/datan det är knas, och inte röstningen. Det kan mycket väl ha kommit in en laddning eller två med falska valsedlar också, men jag har på känn att valobservatör av olika slag inte ljuger när de menar att de inte sett något anmärkningsvärt. Så det spåret tycker jag inte är lika intressant personligen.

Det blev därför spännande när de här posterna med statistik över flippade röster etc. började göra entré.
2020-11-12, 22:10
Medlem
hjaelploskilles avatar
Stämmer det att Trumpteamet är "0 for 10" i sina stämningsansökan än så länge?
2020-11-12, 22:12
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Trumps tweet var intressant minst sagt. Har försökt leta runt på olika Twitter och siter i USA efter kommentarer till tweeten men det är typ tyst. När Trump i början av sitt presidentskap stod på en presskonferens och såg rätt tagen ut samt pratade om att Obama hade spionerat på hans kampanj trodde jag han hade tappat det helt. Med tiden framkom att han hade anledning att uttala sig så. Så nu blir ju frågan om han även har täckning för sin senaste tweet om Dominion. Börjar bli lite dåligt med sömnen nu, händer saker hela tiden där borta.
Kul att höra att du delar min fascination för detta! Jag tycker som du att bristen på uppståndelse är aningen märklig. Om folk på Twitter ansåg att Trump tappat det helt skulle det ju heta det. I stället: "You're a looooser", typ. Och Trump har ändå nerverna att släppa en megabomb. Vi får se om det börjar röra på sig snart.
2020-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Jag inväntar att Trumpadministrationen fortsätter samla bevis och lägger fram större case, vilket kommer ske någon gång nästa vecka om jag tolkar tweetsen rätt.

Bedöm oddsen att samma grupper som plundrade och brände i somras och deras allierade valde att avstå från valfusk när möjligheten med poströster gavs...

Inga länder är bättre än medborgarna. Det är därför inga länder med medel-IQ under 90 inte är och inte kan vara demokratier.

Nästa vecka sade POTUS. Då börjar det på riktigt.
2020-11-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Det är riktigt förbryllande när personer avlägger vittnesed inte ses som riktiga bevis här i tråden. I USA är 90% av alla bevis som läggs fram vittnen

"This is how bad the media gaslighting is. Now sworn testimony doesn't count as "evidence"? 90% of all evidence ever presented is testimonial evidence."

Ja det är ju inte som att vittnesedsbevisen i Arizona förkastades av domaren för att vara opålitliga. Inse att Trump kampanjen inte har något att komma med.
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1326935631868678145?s=19
2020-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox

240 sidor.. med bara vittnen som talar inför ed. Det är bevis det.
2020-11-12, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Stämmer det att Trumpteamet är "0 for 10" i sina stämningsansökan än så länge?
0 for 12 snarare
2020-11-12, 22:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryhardereminem
Den djupa staten finns i Kina också:
https://www.youtube.com/watch?v=5M1KD7Dnq4s

Inte nog med att Mao var associerad med Yale (Skull & Bones), Djupa staten i väst hjälpte till att bygga upp & industrialisera det moderna Kina med början på slutet av 1970-talet.
Superbt.

Nu väntar vi på något stort och konsekvent som förändrade utgången i valet. Glöm Giulianis tio stämningar som hamnar i papperskorgen. Sluta nämna dem, ni som gör det.

Vem ska ta hand om bomben när den kommer? Knappast domstol? Hur man med valet om underrättelsetjänsterna måste göra sitt jobb? Blir det riksrätt för någon?
Frågorna hopar sig.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-12 kl. 22:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in