2020-11-12, 21:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du har kanske näsa för sådant här. Varför tror du det?

Nä, ta av dig foliehatten. Det där är konspirationsteorier. Tror du på flat earth också?

Och? Tror du att det stannar där.

Team Trump är säkert inkompetenta. Det gläder mig att du lägger så mycket tid på något som inte kommer gå er väg ändå. Acceptera att Trump får 4 år till och att demokraterna kommer tryckas tillbaka rejält kommande decennier. Inte mig emot.

Hur gick det nu med Maricopa County?

Ponera nu att det kommer bevisas att fusket verkligen skett. Förstår ni då hur djupt tentaklerna sitter i samhällsapparaten? Det är lika illa i Sverige.

Det vore onekligen illa. Angående din insinuation: är fortfarande inte jude. Finns det ens judar i norra Västerbotten?
2020-11-12, 21:05
Medlem
Mer än hälften av alla counties i Arizona har gjort en eftervals audit och har inte funnit något valfusk.
https://azsos.gov/election/2020-general-election-hand-count-results
2020-11-12, 21:06
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Valsedlar som inte hade räknats och orelaterat till valfusk.

stämmer inte, det handlar inte om de 1000 rösterna utan att statssekreteraren hade ändrat val lagar 2 dagar innan valet. Är inte det konstigt? Han har inga befogenheter att göra så.
Senast redigerad av happyhippox 2020-11-12 kl. 21:11.
2020-11-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag förstår. Då vet jag att nästan gång du frågar efter en källa att du egentligen inte är intresserad av en. Du tillhör dom som gillar att ställa frågor och det är bra. Jag gillar att diskutera.
Jag vill gärna ha en ordentlig källa när jag ber om en. Inte ett ”du får söka själv på youtube” (och utom i extrema undantagsfall där rörlig video faktiskt krävs helst inte till youtube överhuvudtaget - hur orkar folk sitta och titta på videos för att få reda på saker som är extremt mycket lättare att ta till sig i text?????).

I just det här fallet behövdes det dock inga ytterligare källor eftersom förklaring (som enkelt kunde bekräftas) gavs av en annan skribent.
2020-11-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Trumps advokatteam har vunnit en mindre seger idag. Valsedlar ogiltigförklaras. Oklart hur många valsedlar det rör sig om. Min gissning, inte allt för många:

https://www.zerohedge.com/political/pa-judge-rules-some-late-ballots-dont-count-secretary-state-lacked-authority-extend
Det handlar alltså om röster som inte ens räknats ännu - så det ändrar inga resultat alls...
2020-11-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
stämmer inte, det handlar inte om de 1000 rösterna utan att legalislatorn hade ändrat val lagar 2 dagar innan valet. Är inte det konstigt? Han har inga befogenheter att göra så.
Jo det stämmer visst. Det handlade om att SOS hade förlängt deadline på att "cura" valsedlar till 12 november istället för 9 november som var lagstiftat. De enda valsedlar som påverkats är de som blev "curade" efter 9 november. Dessa valsedlar hade separerats och inte räknats så röstantalen är oförändrade. Helt orelaterat till valfusk och Bidens nuvarande marginal i Pennsylvania är densamma.

Vet att det är tufft för dig att detta inte förändrar utgångsläget att Trump förlorade men det är ett faktum.
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-12 kl. 21:11.
2020-11-12, 21:10
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Det handlar alltså om röster som inte ens räknats ännu - så det ändrar inga resultat alls...

oday’s PA court ruling is significant not because of the amount of ballots it affects but because it sets the legal precedent that PA’s Secretary of State did not have statutory authority to override election law. Neither did PA Supreme Court. Only legislature.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1326977119696502785?s=20
2020-11-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
oday’s PA court ruling is significant not because of the amount of ballots it affects but because it sets the legal precedent that PA’s Secretary of State did not have statutory authority to override election law. Neither did PA Supreme Court. Only legislature.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1326977119696502785?s=20
Ja, men det ändrar fortfarande ingenting i valresultatet. Rösterna som hade räknats om lagen hade fått ändrad får nu inte räknas. Vilket de inte heller gjorts ännu, då de lagts åt sidan i väntan på beslut?

En viktig dom för framtiden, absolut - men inget som påverkar resultatet i årets val.
2020-11-12, 21:13
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Jag vill gärna ha en ordentlig källa när jag ber om en. Inte ett ”du får söka själv på youtube” (och utom i extrema undantagsfall där rörlig video faktiskt krävs helst inte till youtube överhuvudtaget - hur orkar folk sitta och titta på videos för att få reda på saker som är extremt mycket lättare att ta till sig i text?????).

I just det här fallet behövdes det dock inga ytterligare källor eftersom förklaring (som enkelt kunde bekräftas) gavs av en annan skribent.

För att det är där källan fanns. Att Benfords inte är ett bra verktyg för att identifiera valfusk verkar ju allmän vedertaget så var trodde du källan skulle finnas? Jag tog för givet att du förstod den logiken bara.
2020-11-12, 21:14
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ja, men det ändrar fortfarande ingenting i valresultatet. Rösterna som hade räknats om lagen hade fått ändrad får nu inte räknas. Vilket de inte heller gjorts ännu, då de lagts åt sidan i väntan på beslut?

En viktig dom för framtiden, absolut - men inget som påverkar resultatet i årets val.

Det kan vara en indikation hur infiltrerat träsket är med folk som modifierar lagar 2 dagar innan val?
2020-11-12, 21:14
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett tecken på att marken rämnar under Trumps fötter. Graham är en av de allra mest tongivande senatorerna, och dessutom känd som en harcore-Trumpfan och försvarare. När han säger så, då är det början till slutet. Downfall.

Japp, nu är det definitivt över för Trump. Champagne! Igen!
2020-11-12, 21:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Lyssna på den här så får du en inblick i vad som står på spel.
https://www.youtube.com/watch?v=XUXm2kxLznI&feature=emb_logo

Mycket klarsynt analys, borde vara kursmaterial på universiteteten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in