2020-11-12, 15:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
För det första handlade inte min fråga om någon specifik händelse utan vilket nätverk SD:s laptop var uppkopplad mot fram till kl.23.55 den 14/5-2018.

För det andra kan jag inte svara på din fråga då jag inte själv har tillgång till materialet. För att jag ska kunna bedöma det måste du hjälpa mig genom att kopiera och klistra in den it-forensiska undersökningen här i tråden eller dito via PM.

Tackar dig på förhand, MrBarnaby.
Vi har olika kompetenser. Jag har ganska bra koll på vad själva 23-34-händelsen är för något och vad som kan och inte kan orsaka den.

Vilket nätverk datorn varit uppkopplad mot klockan 23.34 måste nog någon annan hjälpa dig med.
Citera
2020-11-12, 16:27
Medlem
landbandys avatar
Jag fick uppfattningen av att LW var på väg att frigöra sig ifrån SD både praktiskt och känslomässigt där och då !?
Så att hon slog under bältet på honom eller mot hans fru ,DÅ ; verkar inte vara fallet ?
Annars skulle man ju kunna tro att det var något sådant som kunnat få honom att bli tvärarg ,typ ,något om att hon minsann skulle se till att han och HD aldrig skulle få ihop det igen under Amerikresan.....
Men det verkar inte så ?

Förövrigt har ju inga seriemördare funnits i Örebro på den våren vad jag vet ?

Och den enda som var tvärförbannad förutom SD som ansåg att LW var idiotisk i mångt och mycket enligt skrivna sms till henne , var ju den person som bodde lite utanför Örebro ,och som hade sagt till henne;citat, att :
-Du har förstört hela mitt liv !
Vem det är vet jag ej ,någon som har kollen ?

Det här är så klurigt ,så mycket folk inblandat känns det som ......

??

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-11-12 kl. 16:33.
Citera
2020-11-12, 16:43
Medlem
notknapparens avatar
Inte så bra för åklagaren:

Från NA
"Ung man omringad och rånad av fyra maskerade personer – i Nya Hjärsta"

"En ung man promenerade på torsdagseftermiddagen på Allmogegatan i Nya Hjärsta. Fyra killar, med huvor uppdragna och ansiktsmaskering, dök upp och ställde sig tätt intill honom.
"

https://www.na.se/artikel/ung-man-omringad-och-ranad-av-fyra-maskerade-personer-i-nya-hjarsta

Allmogegatan ligger nära brottsplatsen:

https://kartor.eniro.se/s/Allmogegatan,%20%C3%96REBRO
Citera
2020-11-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Inte så bra för åklagaren:

Från NA
"Ung man omringad och rånad av fyra maskerade personer – i Nya Hjärsta"

"En ung man promenerade på torsdagseftermiddagen på Allmogegatan i Nya Hjärsta. Fyra killar, med huvor uppdragna och ansiktsmaskering, dök upp och ställde sig tätt intill honom.
"

https://www.na.se/artikel/ung-man-omringad-och-ranad-av-fyra-maskerade-personer-i-nya-hjarsta

Allmogegatan ligger nära brottsplatsen:

https://kartor.eniro.se/s/Allmogegatan,%20%C3%96REBRO

Men 2,5 år efteråt? Du tänker som en fingervisning att fenomenet existerar?
Tja, när det börjar brännas under SDs fötter kanske han inte drar sig för att betala för att få ihop ett lämpligt gäng?
Citera
2020-11-12, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Somsagt snaran dras åt mer och mer, här har vi fler märkligheter som ÅKL kommer använda sig av och som inte kommer gynna mördaren Stefan Davidsson,,,,tick tack tick tack

Skulle du kunna tänka dig att vara vänlig och klargöra för mig (du som är bevandrad i modet på LW) vad det är för märkligheter som Kammaråklagaren ÅH kommer att använda sig av vilka inte kommer att gynna den mordmisstänkte SD ?

Att SD är en mördare får stå för dig, själv har jag sedan länge kunnat konstaterat att SD inte hade någonting med mordet på LW att göra.

Var god läs @MrBarnaby:s inlägg så kommer du förr eller senare att kunna förstå att SD är fullständigt oskyldigt utpekad som GM.
Citera
2020-11-12, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Men 2,5 år efteråt? Du tänker som en fingervisning att fenomenet existerar?
Tja, när det börjar brännas under SDs fötter kanske han inte drar sig för att betala för att få ihop ett lämpligt gäng?

Lite så jag tänkte en stund, jag med

Men försvaret ( SD) kan säkert att använda sig av detta "fenomen" för att visa att SD visst var utsatt för liknande gäng. Hjärsta ligger ju nära Vivalla.

Suck, jag tycker nog att uppförsbacken känns lång för åklagaren och att Lena någonsin får upprättelse.

Ett så vidrigt och brutalt mord, en så vidrig mördare som mördade Lena för ingenting!!
Hon dog ju helt i onödan ju!
Ibland när jag tänker på hur j-la många gånger han höjde sitt tillhygge och slog rakt i ansiktet på Lena, då fattar man att det inte är en vanlig människa som gör så.

Allt gör han för att gå fri.

Precis som Tishko som överklagar sin dom genom att skriva ett handskrivet brev, med en massa punkter som han tror att någon ska tro på.

Allt pekar åt samma håll (SD), inte åt andra håll.
Det är inte många som tror på SDs oskuld.

Men bevisningen är inte stark.
Det behövdes inte något som det här.
Citera
2020-11-12, 17:44
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Skulle du kunna tänka dig att vara vänlig och klargöra för mig (du som är bevandrad i modet på LW) vad det är för märkligheter som Kammaråklagaren ÅH kommer att använda sig av vilka inte kommer att gynna den mordmisstänkte SD ?

Att SD är en mördare får stå för dig, själv har jag sedan länge kunnat konstaterat att SD inte hade någonting med mordet på LW att göra.

Var god läs @MrBarnaby:s inlägg så kommer du förr eller senare att kunna förstå att SD är fullständigt oskyldigt utpekad som GM.

Kan du länka eller klistra in den it-forensiska informationen gällande SD:s mobila enheter från kl.20-23.55 den 14/5-2018. Vill gärna tolka informationen självständigt (utan proffs- eller amatörmässig inblandning från annan person). Har sökt som tusan i tråden utan att finna:/
Citera
2020-11-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Svaren finns redan i utredningen?
För länge sen skrev Moralensväktare att svaren finns i utredningen och jag tror hen har rätt.

De svaren som uppenbarat sig i polisens och åklagarnas utredning visar med klar tydlighet att den på felaktig grund mordmisstänkte SD inte hade med mordet på LW att göra.

Polisen och åklagarna har under snart två och ett halvt år finkammat vart enda litet hörn i detta mordfallet gällande LW:s död utan att de har kunnat bundit den mordmisstänkte SD till brottet utom all rimligt tvivel och det talar sitt tydliga klarspråk att SD inte hade med mordet på LW att göra.
Citera
2020-11-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Från Stämningsansökan:

”Gärning
Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet. I vart fall merparten av slagen har skett med tillhygge och förorsakat Lena Wesström omfattande sårskador med underliggande frakturer, mjukdelsblödningar med underliggande frakturer samt separata frakturer, mjukdelsblödningar, sårskador, stötskador, underhudsblödningar och överhudsavskrapningar. Av våldet mot huvudet har Lena Wesström förorsakats interkraniella skador med åtföljande blödning samt yttre förblödning vilket lett till att Lena Wesström avlidit.”

Om man anklagar någon, så måste man ha bevis för sina påståenden.

Kammaråklagaren ÅH har anklagat tvåbarnspappan SD för att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank med hjälp av ett tillhygge, själv, eller i samförstånd med annan person.

Kammaråklagaren ÅH har fortfarande inga bevis mot den mordmisstänkte SD som utom all rimligt tvivel visar att anklagelsen är riktig.

Polisens och åklagarnas utredning har nu pågått under snart två och ett halvt års tid utan att man på något sätt har kunnat bundit den mordmisstänkte SD till gärningen vilken han anklagats för till att ha begått ... varför ? ...

Det finns ingenting som visar att den mordmisstänkte SD var den personen som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket.

Det krävs, med nya krafttag, både från polisens sida såsom åklagarnas, att man släpper tunnelseendet på tvåbarnspappan SD och riktar in sig på en omstrukturering av fallet för att kunna se saker och ting från andra vinklar än man tidigare gjort då man låst fast sig med ett måste om att SD bara är gärningspersonen och ingen annan.
Citera
2020-11-12, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Lite så jag tänkte en stund, jag med

Men försvaret ( SD) kan säkert att använda sig av detta "fenomen" för att visa att SD visst var utsatt för liknande gäng. Hjärsta ligger ju nära Vivalla.

Suck, jag tycker nog att uppförsbacken känns lång för åklagaren och att Lena någonsin får upprättelse.

Ett så vidrigt och brutalt mord, en så vidrig mördare som mördade Lena för ingenting!!
Hon dog ju helt i onödan ju!
Ibland när jag tänker på hur j-la många gånger han höjde sitt tillhygge och slog rakt i ansiktet på Lena, då fattar man att det inte är en vanlig människa som gör så.

Allt gör han för att gå fri.

Precis som Tishko som överklagar sin dom genom att skriva ett handskrivet brev, med en massa punkter som han tror att någon ska tro på.

Allt pekar åt samma håll (SD), inte åt andra håll.
Det är inte många som tror på SDs oskuld.

Men bevisningen är inte stark.
Det behövdes inte något som det här.

Håller med i det mesta men jag ser inte riktigt uppförsbacken som åklagaren skulle ha. Tycker det ser ganska plant ut.
Var det inte så att Mållgangänget som SD slirade om återfanns aldrig i mastutdragen? Alla mobiler hemma, inklusive SDs? Njae, tror inte det.
Klart att allt pekar på Monstret. Det kommer garanterat ett handskrivet snyftbrev från fängelset en dag. Eller från helvetet.
Citera
2020-11-12, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om man anklagar någon, så måste man ha bevis för sina påståenden.

Kammaråklagaren ÅH har anklagat tvåbarnspappan SD för att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank med hjälp av ett tillhygge, själv, eller i samförstånd med annan person.

Kammaråklagaren ÅH har fortfarande inga bevis mot den mordmisstänkte SD som utom all rimligt tvivel visar att anklagelsen är riktig.

Polisens och åklagarnas utredning har nu pågått under snart två och ett halvt års tid utan att man på något sätt har kunnat bundit den mordmisstänkte SD till gärningen vilken han anklagats för till att ha begått ... varför ? ...

Det finns ingenting som visar att den mordmisstänkte SD var den personen som under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket.

Det krävs, med nya krafttag, både från polisens sida såsom åklagarnas, att man släpper tunnelseendet på tvåbarnspappan SD och riktar in sig på en omstrukturering av fallet för att kunna se saker och ting från andra vinklar än man tidigare gjort då man låst fast sig med ett måste om att SD bara är gärningspersonen och ingen annan.

Det fetade. Det ska komma från dig? Du som har läst Lenas dagböcker, vadan denna svängning? Det här är skrattretande...
Citera
2020-11-12, 18:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Håller med i det mesta men jag ser inte riktigt uppförsbacken som åklagaren skulle ha. Tycker det ser ganska plant ut.
Var det inte så att Mållgangänget som SD slirade om återfanns aldrig i mastutdragen? Alla mobiler hemma, inklusive SDs? Njae, tror inte det.
Klart att allt pekar på Monstret. Det kommer garanterat ett handskrivet snyftbrev från fängelset en dag. Eller från helvetet.

Jag hoppas att du har rätt.
Nu har åklagarna tid på sig att jobba med de frågor som försvaret riktat in sig på, plus att de kan jobba vidare med att stärka fallet.

Hur det än blir i slutänden, är SD misstänkliggjord för lång tid framöver. Många kommer att titta snett. Även vänner kan säkert känna en osäkerhet, de som finns kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in