Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
Stort tack för det utförliga svaret. Jag tror att man bara greppar efter halmstrån nu. Har ännu inte kommit fram nått som är konkret. Det lilla som kommer tas vidare kommer läggas ner i HD.
Den enda stämning som kan behandlas i Supreme Court som är inlämnade av Trump-kampanjen,
enligt min bedömning, är stämningen ang. de s.k. sent ankomna poströsterna i PA.
Dessa är undanlagda och ej inräknade i slutresultatet. Den senaste siffran jag hört är att dessa uppgår till ca 30,000 och kan därför inte påverka utgången i PA. Det fortsätter att droppa in poströster som är poststämplade 11-3 (3/11) så slutantalet är osäkert.
Ett fel gjordes i Algeheny County (Pittsburgh) där 3,000 st felaktigt är inräknade i resultatet. Detta fel anmälde valarbetarna själva till valkomissionen.
Det troliga är att dessa röster till stor del är demokratiska och kommer att utöka ledningen i PA.
Därför ser jag det inte som troligt att någondera part kommer driva detta mål vidare, men det har den "legala höjd" som gör att Supreme Court kan ta upp frågan.