Svaren finns redan i utredningen?
För länge sen skrev Moralensväktare att svaren finns i utredningen och jag tror hen har rätt.
Jag tror som någon annan antydde tidigare att det behövs fler undersökningar på Lenas gröna tröja, fler kontroller i Lenas dator om det kan ses händelser efter kl 23.21 som ser ut att kunna kopplas till händelser i SD:s dator. Dessutom behöver det lyftas om sökningarna som gjordes den 7 oktober -18 på ett epostkonto som bara kan ha varit känt av SD och LW.
SD visar i såväl text som bilder att han har med sig datorn när han ska lösa gåtor och dagen Lena mördades släpptes en ny myst av hans vän Jan*i Oi*karinen. FTF-jakten är viktig för SD och han kunde inte låta bli att försöka lösa mysten fast hans schema var fullspäckat.
Inplastad dator
Här kommer några exempel där man kan se att en
inplastad laptop tas med ut på jakten och får internetdelning via telefon.
HD med inplastad skärm
www.bildtagg.se/bild/i6x5a5yvlcdc1l6rweovb266
Lena med inplastad skärm och här skriver SD om internetdelning
www.bildtagg.se/bild/s1zi9393z2e7cczfe8q6djmz
----
På SD:s synklogg till datorn (aktbil. 163 pdf sida 67) står det OFFLINE precis innan Lena försvinner från sina chatter. DET tror jag kan vara intressant. Naturligtvis har IT-forensikerna gjort sitt bästa utifrån vad de fått i uppgift, men det kan ha missats att kontrollera eventuella kopplingar i händelser som sker SD:s och LW:s datorer.
Vad finns mer att finna i Lenas dator (BG51446-3 Aktbilaga 164)?
Spår av händelser som ses i SD:s dator (aktbilaga 167 pdf s 94) kan ha registrerats även i hennes dator kl 21.44, kl 23.33, kl 23.36, kl 23.54, kl 00.39, kl 02.29, kl 03.09 och kl 05.44 för att SD jobbat hårt med att rensa i deras gemensamma konversationer?
Det finns ingen redovisad händelselogg motsvarande den som finns för SD:s jobbdator.
Det står att LW:s aktiviteter har upphört kl 23.21 och med detta verkar man nöja sig.
Varför redovisas inte hennes dators händelseloggar på samma sätt som SD:s dator?