2020-11-12, 18:29
Medlem
Karpuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Tack Karpus, bra inlägg. Jag kommer fortsätta att bemöta ren politisk propaganda som en del mindre erfarna läsare kan ha svårt att särskilja. Tycker inte retweets från Breitbart eller DJT twitterkonto är relevanta i det här forumet.

Lika lite som att retweeta att Biden säger "Det var inget fusk" eller Jake Tapper visar filmer från välstädade vallokaler på CNN för att påvisa att allt går rätt till. Självklart ska vi inte begränsa oss till bara stämningsansökningarna. Men det är väl intressant för läsarna att få en bild av hur det faktiskt går i de legala fighten. Dessutom är det så att flera tongivande republikanska senatorer, bl.a Lankford och Grassley har meddelat att de kommer börja briefa Biden om säkerhetsfrågor.

Hittills i tråden är 99% rent politisk propaganda. Påminner inte som lite om Hillarys dravel efter valförlusten.

Ja visst är det självklart att vi ska bemöta och till och med utmana varandra. Sist jag kollade så utgav sig Flashback för att vara ett diskussionsforum. Lika självklart får vi uttrycka var vi har våra egna sympatier. Jag tor inte någon missat var du har din ideologiska hemvist i det här valet och det glädjer mig att du tog min återkoppling till dig med gott sinne. Det gör mig hoppfull inför kvällen att vi skulle kunna utbyta många intressanta meningar. Jag själv lutar nämligen åt att Trump kan ro iland den här flotten. Min slagsida kan i och för sig vara "biased". Jag inte bara tror att han kan göra det, jag hoppas på det.

Allt gott!
2020-11-12, 18:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Vad ni inte förstår är att de som vill att Trump ska vinna, har ett större intresse av att leta efter misstag och fusk i de delstater där han ligger under. Varför ska de lägga ner sin tid på att leta information i en delstat där de leder och kan skada sin egen kandidat? Där är det främst upp till den andra sidan att leta efter fel och fusk. Något som jag uppmuntrar alla på vänstersidan att göra. Jag vill att allt fusk ska komma fram, oavsett vem det drabbar värst.

Saken du och Trump inte förstår är att om man hittar riktigt valfusk - inte att nån valarbetare tryckte på fel knapp och senare rättade till felet utan riktigt jävla världsmästarfusk - och Dems ligger bakom det är de rökta oavsett om det är en svängstat eller Kalifornien.
Trump letar öht inte efter valfusk, han letar efter fel i regelboken som kan ge honom segern i efterskott.
2020-11-12, 18:31
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Håller du fast vid det även om Biden intar Vita Huset i januari utan att omval hållits eller något valfusk kunnat hittas av varken polis, CIA, FBI, Säpo och NATO?

Har en känsla att oavsett vad som händer i den verkliga världen har du bestämt dig för att historia skrivs. Stämmer min känsla?

Då har du fel känsla. Jag är ledsen om jag lett dig att tro att jag inte är demokrat. Alltså inte den typen av valfusks-Demokrat utan folkstyresdemokrat då. Så jag är säker på att den uppvisning vi nu sett i valfusk kommer att ge vid handen att Biden aldrig svärs in i vita huset den 20:e januari.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-12 kl. 18:36.
2020-11-12, 18:32
Medlem
Snubchurps avatar
Någon som har en uppdate på Arizona?
Senast redigerad av Snubchurp 2020-11-12 kl. 18:35.
2020-11-12, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Bevisen som lagts fram är ju näppeligen ”ett skämt”.

Tex 682 000 obevakade röster i Pennsylvania är ju en astronomisk skandal. Det finns över 50 observatörer som vill vittna och dessutom videobevis.

Man får tycka vad man vill om det, men bevisen är kristallklara och det är uppenbart valfusk.

Stämningen om valobservatörerna har kastats ut ur domstolen i brist på bevis. Det återstår några timmar för Trumpkampanjen att överklaga. Hittills har vi inte hört något som tyder på att de kommer överklaga. Undrar varför de väljer att inte överklaga? Har du någon förklaring om du är så övertygad?

Fler och fler counties håller på att certifiera sina valresultat i PA.

Guvernören i Ohio Mark DeWine (R) har utropat Biden till segrare. Dessutom har de tongivande senatorerna Lankford (R) i Oklahoma och Grassley (R) i Missouri, de två stater med störst Trumpstöd meddelat att de kommer börja briefa Biden i säkerhetsfrågor från och med imorgon.
2020-11-12, 18:33
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Alla dessa sworn affidavits som Trumpers slagit på stora trumman om blev precis exkluderade som bevis i Arizona, Trump kampanjen fortsätter förnedras.

Jag trodde dessa var den stora bomben?
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1326935631868678145?s=19
Det är brottsligt att ljuga i en affidavit. Det är att man begår mened och är lika illa som att ljuga i en rättegång. Straffet är upp till 15 års fängelse beroende på delstat. Så varför skulle så många personer vara villiga att riskera det straffet?
2020-11-12, 18:34
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Håller du fast vid det även om Biden intar Vita Huset i januari utan att omval hållits eller något valfusk kunnat hittas av varken polis, CIA, FBI, Säpo och NATO?

Har en känsla att oavsett vad som händer i den verkliga världen har du bestämt dig för att historia skrivs. Stämmer min känsla?

Lukaschenko använder samma argument som du när folk vill granska det vitrysska valet. Självklart kan bara demokratin gynnas av granskning. Ni som har en totalitär världssyn stämplar konspiratör på alla som vill granska. Även demokrater bör välkomna att valet granskas ur alla perspektiv. Skulle du vilja segra genom fusk?
Medlem
Citat:
Det är brottsligt att ljuga i en affidavit. Det är att man begår mened och är lika illa som att ljuga i en rättegång. Straffet är upp till 15 års fängelse beroende på delstat. Så varför skulle så många personer vara villiga att riskera det straffet?
Man kan ha tvingats att skriva under.
Medlem
Snubchurps avatar
Felpost
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Alla dessa sworn affidavits som Trumpers slagit på stora trumman om blev precis exkluderade som bevis i Arizona, Trump kampanjen fortsätter förnedras.

Jag trodde dessa var den stora bomben?
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1326935631868678145?s=19

Hur en domare i en delstat bedömer vilken bevisning som denne kommer att tillåta enligt Amerikanska bevisregler är svårt för svenskar att sätta sig in i eller förstå.

Att ljuga i ett intyg avlagt under ed är väl sannolikt straffbart i USA.
Avslutad
Citat:
Vad ni inte förstår är att de som vill att Trump ska vinna, har ett större intresse av att leta efter misstag och fusk i de delstater där han ligger under. Varför ska de lägga ner sin tid på att leta information i en delstat där de leder och kan skada sin egen kandidat? Där är det främst upp till den andra sidan att leta efter fel och fusk. Något som jag uppmuntrar alla på vänstersidan att göra. Jag vill att allt fusk ska komma fram, oavsett vem det drabbar värst.

För att det räcker med att bevisa valfusk i de swing states som avgjorde.

Om det råder omfattande valfusk av demokrater i alla delstater, vilket jag tror det gör, så är det onödigt och tidskrävande att utreda allt.

Om demokraterna fuskat sig till vinsten ska inte Biden vara president. Då håller det med att utreda det som krävs.
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Saken du och Trump inte förstår är att om man hittar riktigt valfusk - inte att nån valarbetare tryckte på fel knapp och senare rättade till felet utan riktigt jävla världsmästarfusk - och Dems ligger bakom det är de rökta oavsett om det är en svängstat eller Kalifornien.
Trump letar öht inte efter valfusk, han letar efter fel i regelboken som kan ge honom segern i efterskott.
Det är redan bevisat att det har förekommit valfusk. Det man inte har bevisat är i vilken utsträckning det skedde i, eller om det påverkade utkomsten av valet. Vi har bevis på att döda har röstat och det är valfusk. Att det dessutom kan ha mixtrats med maskiner eller att det har skett misstag, tar inte ifrån att det har skett valfusk med döda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in