2020-11-12, 18:09
Medlem
NU HÄNDER DET !!!!!!!!!!!!! Om det ser ut som skit och luktar skit... då är det förmodligen skit!
https://twitter.com/Wizard_Predicts/status/1326933467121201156
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1326926226888544256

MAGA !
2020-11-12, 18:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Du har svalt en lögn. The Gateway Pundit har inte låg trovärdighet. Det är vad vänstern vill få dig att tro bara, efterssom den är positiv till högern och Trump.

Det är vänstern som ljuger. https://youtu.be/R5ki6S-WsKU
My point exactly. Jag skriver att den anses ha mycket låg trovärdighet och att detta är ett skämt med tanke på att MSM fabricerar nyheter på löpande band.
2020-11-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karpus
Up-in-the-air,
med all respekt, men några belagda bevis lär vi inte kunna presentera i den här tråden så som du önskar.

För att slippa ett evigt tjafsande "Här är ett bevis" & "Nej det där är inget bevis" så tror jag det skulle vara fördelaktigt för trådens verkshöjd om vi alla betraktade alla engagerade användares spaningar som intressanta inputs. Något att med gemensamma krafter undersöka med hela den den urstarka flashbackkraft vi tillsammans utgör. Pajkastningen här är i min mening inte fullt värdig.

Bevis hittar vi i punktform i de stämningar som lämnats in i respektive delstat.
Vill du att trådens diskussioner skall snävas ner till att avhandla enbart dessa bevis, eller är det av intresse att skärskåda användarnas spaningar?

För att mitt lortiga finger inte bara ska peka mot dig Up-in-the-air så anser jag att detta även omfattar dina motståndare, ni vet vilka ni är.

I övrigt uppskattar jag ditt engagemang och jag är säker på att du kan bidra med mycket mer, du verkar ha ett gott intellekt.

Med respekt.
Karpus

Tack Karpus, bra inlägg. Jag kommer fortsätta att bemöta ren politisk propaganda som en del mindre erfarna läsare kan ha svårt att särskilja. Tycker inte retweets från Breitbart eller DJT twitterkonto är relevanta i det här forumet.

Lika lite som att retweeta att Biden säger "Det var inget fusk" eller Jake Tapper visar filmer från välstädade vallokaler på CNN för att påvisa att allt går rätt till. Självklart ska vi inte begränsa oss till bara stämningsansökningarna. Men det är väl intressant för läsarna att få en bild av hur det faktiskt går i de legala fighten. Dessutom är det så att flera tongivande republikanska senatorer, bl.a Lankford och Grassley har meddelat att de kommer börja briefa Biden om säkerhetsfrågor.

Hittills i tråden är 99% rent politisk propaganda. Påminner inte som lite om Hillarys dravel efter valförlusten.
2020-11-12, 18:17
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Senaste nytt från Arizona. Bidens ledning fortsätter krympa. Är nu nere på 11 635 röster. Automatisk omräkning triggas vid en differens på 3 300.

https://twitter.com/thechrisbuskirk/status/1326737969705754626

Advokatfiman Snell & Wilmer hoppar av processandet mot Arizona.

https://in.reuters.com/article/snell-maricopa-idUSL1N2HY005

Väldigt nära en vinst för Biden trots allt.
Varje delstat där Biden vunnit har det väl skett valfusk antar jag? Absolut inget valfusk i delstaterna där Trump vunnit. Har jag förstått tråden rätt då?
2020-11-12, 18:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Vallagen är federal. Det finns vissa grundkriterier för hur valet sak gå till. Har inte satt mig in i paragraferna. Trumpkampanjen har ju en stämning även mot Pennsylvania angående att t.ex. sent inkomna valsedlar inte får räknas.

Nu var det som sagt den nya vallagen i Georgia som du ifrågasätter via en Trump-advokat. Återkom när du har satt in dig i paragraferna.
2020-11-12, 18:23
Medlem
happyhippoxs avatar
Det är altså denna satmara som har hand om valet i Arizona

Katie Hobbs is in charge of Arizona elections!

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1326891921420201986?s=20
2020-11-12, 18:23
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Väldigt nära en vinst för Biden trots allt.
Varje delstat där Biden vunnit har det väl skett valfusk antar jag? Absolut inget valfusk i delstaterna där Trump vunnit. Har jag förstått tråden rätt då?
Vad ni inte förstår är att de som vill att Trump ska vinna, har ett större intresse av att leta efter misstag och fusk i de delstater där han ligger under. Varför ska de lägga ner sin tid på att leta information i en delstat där de leder och kan skada sin egen kandidat? Där är det främst upp till den andra sidan att leta efter fel och fusk. Något som jag uppmuntrar alla på vänstersidan att göra. Jag vill att allt fusk ska komma fram, oavsett vem det drabbar värst.
2020-11-12, 18:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag vet att det är svårt att ta in hur stort detta är. Men vänta och se. Vi bevittnar historia.

Håller du fast vid det även om Biden intar Vita Huset i januari utan att omval hållits eller något valfusk kunnat hittas av varken polis, CIA, FBI, Säpo och NATO?

Har en känsla att oavsett vad som händer i den verkliga världen har du bestämt dig för att historia skrivs. Stämmer min känsla?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Självklart har kandidater rätt att lämna in stämningar i domstolen. Men här på forumet kan vi väl vara nyktra och titta på "BEVISEN" och "Stämningarna" och ta dem för vad det är. Just nu är dessa ETT SKÄMT för att tala klarspråk.

Därför står min analys fast att det ser mer ut att handla om att hålla väljarna uppeldade? (FIRED UP) och ett försök att kräma ur de sista kampanjpengarna. Sen är det mumma för nyhetsbyråerna, både vänster och höger, efter som de vet att TRUMP = eyeballs.

Det är inget elakt av någon, det är typiskt amerikanskt. Precis som Hillary gjorde.

Bevisen som lagts fram är ju näppeligen ”ett skämt”.

Tex 682 000 obevakade röster i Pennsylvania är ju en astronomisk skandal. Det finns över 50 observatörer som vill vittna och dessutom videobevis.

Man får tycka vad man vill om det, men bevisen är kristallklara och det är uppenbart valfusk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippaPig
Nu vet jag inte hur du menar, om jag t.ex drar något slumpartat... att viruset försvinner till sommaren eller att INGEN vet mer om teknologi än Trump, menar du att jag ska hitta en trovärdig källa på att det är lögner?
Kallar du det för lögn? Då är nog dom flesta av oss och världens ledare lögnare allihop. Nej kom igen nu, någon riktig lögn kan du väl komma på? När du kallar någon för lögnare är det ju bra om du vet vad du pratar om.

En lögnare är bara den som vet sanningen, men som säger det motsatta. Ingen visste hur detta virus skulle utvecklas, många många många har kommit med teorier, är dom alla lögnare då?

Angående detta med tekniken, kan du ge en källa på det uttalandet? Har du tagit sammanhanget med i beräkningen? Vad exakt syftar han på?

Kom igen nu, en riktigt lögn kan du väl få fram?
2020-11-12, 18:25
Medlem
Alla dessa sworn affidavits som Trumpers slagit på stora trumman om blev precis exkluderade som bevis i Arizona, Trump kampanjen fortsätter förnedras.

Jag trodde dessa var den stora bomben?
https://twitter.com/KlasfeldReports/status/1326935631868678145?s=19
2020-11-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karpus
Up-in-the-air,
med all respekt, men några belagda bevis lär vi inte kunna presentera i den här tråden så som du önskar.

För att slippa ett evigt tjafsande "Här är ett bevis" & "Nej det där är inget bevis" så tror jag det skulle vara fördelaktigt för trådens verkshöjd om vi alla betraktade alla engagerade användares spaningar som intressanta inputs. Något att med gemensamma krafter undersöka med hela den den urstarka flashbackkraft vi tillsammans utgör. Pajkastningen här är i min mening inte fullt värdig.

Bevis hittar vi i punktform i de stämningar som lämnats in i respektive delstat.
Vill du att trådens diskussioner skall snävas ner till att avhandla enbart dessa bevis, eller är det av intresse att skärskåda användarnas spaningar?

För att mitt lortiga finger inte bara ska peka mot dig Up-in-the-air så anser jag att detta även omfattar dina motståndare, ni vet vilka ni är.

I övrigt uppskattar jag ditt engagemang och jag är säker på att du kan bidra med mycket mer, du verkar ha ett gott intellekt.

Med respekt.
Karpus

Tack för ett bra inlägg.

Trådens syfte är givetvis inte att flashback-användare ska leverera 100% vattentäta bevis. Snarare, som du säger, komma med spaningar eller hypoteser baserat på data som sedan kan granskas i tråden.

Konstruktiva inlägg tillhör de som på ett hederligt sätt försöker granska och argumentera för eller emot en sådan spaning. Destruktiva inlägg är den av typen "haha 600 sidor och ni har fortfarande inget bevis".

Jag hoppas fler användare nu tar till sig detta så slipper tråden lusas ner av en massa off topic. Tråden är tillräckligt svårnavigerad utan det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in