2020-11-12, 04:34
Medlem
Korv-Bajss avatar
Joe är inte president ännu.
Han är gammal.
Statistiskt sett är sannolikheten att han ska dö innan han hinner bli president ca 1%.
https://www.ssa.gov/oact/STATS/table4c6.html
Sannolikheten att han ska dö under sina förväntade 4 år som president är ca 20%.
Även om man bortser från COVID och amerikanska presidenters förmåga att bli mördade.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2020-11-12 kl. 04:44.
Citera
2020-11-12, 06:37
Medlem
För att svara på TS fråga. Nej, det kan han inte.

Men jag kommer att sakna Trump som president. Tycker att han är bland de bättre presidenterna som USA har haft, också gillar jag hans krig mot media/journalister.
Citera
2020-11-12, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag tror Trumps statscup huvudsakligen blir administrativ eller vad man ska kalla det för.

Trump avskedar alla statstjänstemän han ogillar och tillsätter nya som han gillar.
Trump har ju redan börjat med just det och på två månader hinner han byta ut många statstjänstemän och ställa till stort besvär för den tillträdande presidenten.

Edit
Någon golfare som spelat med Trump uttalade sig om att Trump kommer att ställa till ett helvete om han förlorar valet. Hittar inte detta nu, men letar vidare.
Är det statskupp om Trump följer de regler och lagar som gäller?
Citera
2020-11-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Biden har redan fått tillräckligt många elektorsröster. Valet är avgjort.
Va? När, var, hur?
Citera
2020-11-12, 11:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Nej det är väl mera en bara en kupp för att de sista dagarna av makt ändra om i statsförvaltningarna.

Det är väl i någon mån att utnyttja sina befogenheter för att försöka klamra sig kvar vid makten.

Troligen hjälper det inte Trump på något avgörande vis och de som "byts in" nu kanske får se sig om efter ett nytt uppdrag igen efter den 20 januari. Vi får se.
Citera
2020-11-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Ingen har fått någon elektorsröst än. Vad går du på?? Kan du fixa åt mig??
Citat:
Va? När, var, hur?
Biden har hittills fått 279. 270 var tillräckligt för att vinna.

https://www.bbc.com/news/election/us2020/results
Citera
2020-11-12, 16:03
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Jag tror vad sekten menar är att elektorerna inte lägger sina röster förräns i december.

Men ja, Biden har vunnit 279 elektorer och därmed valet.
https://apnews.com/article/trump-voters-face-biden-victory-ced7bebdfebdeb63e545704d652daf85
Citat:
Grief, anger, disbelief: Trump voters face Biden’s victory
Citera
2020-11-12, 16:28
Medlem
Citat:

Varken han eller Trump har fått en enda elektorröst än.
Citera
2020-11-12, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Varken han eller Trump har fått en enda elektorröst än.
Okej, Biden har hittills vunnit 279 elektorer, vilket motsvarar 279 elektorsröster, vilket innebär att han kommer att få minst 279 elektorsröster.
Citera
2020-11-12, 19:21
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Märkligt hur du kan förbise 4 års kampanj/statskupp mot Trump baserat på just anklagelsen om valfusk och samröre med ryska regimen. Fantastiskt hur ditt dubbeltänk fungerar, ett utmärkt exemplar i den nya världsordningen.

Märk mina ord kamrat "dödskniven": krig är fred, frihet är slaveri, okunnighet är styrka. Lev och dö efter detta mantra min kära kamrat, du är framtiden!
Jag må vara ett lättlurat får, men att använda trumps twitter som den allsmäktige sanningen är ta mig tusan ännu dummare. Det passar ju för all del väl in i trumps världsordning, så lyckas han med sin statskupp kanske du är på rätt bana och kan vara på hans kompislista, det verkar ju onekligen otrevligt att bli ogillad av karln. Tur att jag är svenne och inte kan bli sparkad av honom.
Citera
2020-11-12, 19:31
Medlem
Citat:

Nej, och om det görs så avgår han den 20 januari. Om han däremot lyckas sitta kvar är det statskupp.
Citera
2020-11-12, 21:17
Medlem
Citat:
Det är ett brott enligt federal lag om han inte följer ordningen för transitering av makten. Och även i USA finns sanktioner ifall man begår ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in