2020-11-12, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad är de glasklara bevisen för omfattande röstfusk på en systematisk nivå?

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
(Edit: Det förutsätter att inga bevis om systematiskt valfusk som påverkar valutgången framkommer.)

Vem efterfrågar "systematiskt valfusk" från första början och har dom definerat vad dom menar med "systematisk"? Jag är alltså inte intresserade av eran defination den är ointressant men denna term används så mycket men hur ska det kunna bevisas när ingen skriver vad det innebär? Eller har jag fel i att vi kan se systematiskt valfusk på olika sätt och att frågan är subjektiv?

Hur definerar lagboken "systematisk valfusk"? eller det kanske inte finns något som heter så?
2020-11-12, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Låt mig få påminna om att jag gav mig in i diskussionen efter påståendet att videon var klippt och att Joe Biden inte sa att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Jag frågade efter den oklippta orginalvideon men har fått till svars att någon sådan inte existerar.

Mina öron hör klart och tydligt att Joe Biden förklarar att dom har upprättat den största röstfusksorganisationen i den Amerikanska politiska historien. Vad som sägs före och efter det är för mig irrelevant. Han sa det klart och tydligt i en mening från början till punkt.

Påståendet att videon var klippt och att Joe inte sagt det som påstås är därmed falskt. Försök till att vrida diskussionen till någonting annat kommer inte att lyckas.

Nu har jag lite snabbt skrivit av det som Biden säger - det är taltext så det förekommer en del grammatiska fel pga det.

Secondly we´re in a situation where we have put together, and you guys did it for our administration, the president Obama's administration. Before this we have put together I think the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of american politics.
What the president is trying to do is discouraging people from voting by implying that their vote won't be counted, it can't be counted, we going to challenge it and all these things.
If enough people vote it's going to overwhelm the system. You see what's happening now, yu guys know it as well as I do.
You see the long, long lines and early voting you see the millions of people have already cast a ballot and so.
Don't be intimidate if in fact you have any, any problem - go to, and i don't have the number, but it's 833 dem vote. D-E-M-V-O-T-E. Call that number and we have over a thousand lawyers, over a thousand answer the phone if you think there's any challenge to your voting
2020-11-12, 14:52
Medlem
HeyHumphreys avatar
Var skeptisk till omfattande valfusk till en början. Självfallet förekommer det löst i vissa stater när man har 150 paramilitära självutnämnda partier runt om och samtliga är fanatiska... Men när George W bush yttrade att "valet har gått rätt till!" då visste jag... Någon form av systematisk valmanipulation hade ju definitivt skett här!
2020-11-12, 14:53
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Denna video verkar vara flaggad som oseriös, så därmed har den ingen relevans.
Nej, det är Twitter som leker åsiktspolis. Tycker du Tucker Carlson är oseriös? Det är detta som är problemet med folk idag. Du ser att något blivit flaggat, och avfärdar det därför. Det är inte Twitter som avgör om det har relevans eller ej. Det är du själv som ska bedömma om innehållet är trovärdigt och värt att undersöka närmare. Att låta andra sköta tyckandet åt en är aldrig bra.
2020-11-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nej, det är Twitter som leker åsiktspolis. Tycker du Tucker Carlson är oseriös? Det är detta som är problemet med folk idag. Du ser att något blivit flaggat, och avfärdar det därför. Det är inte Twitter som avgör om det har relevans eller ej. Det är du själv som ska bedömma om innehållet är trovärdigt och värt att undersöka närmare. Att låta andra sköta tyckandet åt en är aldrig bra.
Bara själva grejen att Twitter bestämt sig för att flagga alla som säger något om valfusk med en topic som säger att det finns folk som säger emot detta men när folk säger att inget valfusk har skett så flaggas det inte tvärtom. Att dessutom Twitter av alla bestämt sig för att dom minsann vet hur valet gått till och berätta för folk att inget fusk har skett gör ju en nyfiken. Vilken roll har Twitter haft i övervakningen av detta val för att sätta sig på den höga hästen och leka världsmästare? Min gissning är att dom inte haft någon officiell roll över huvudtaget.
2020-11-12, 15:02
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Var skeptisk till omfattande valfusk till en början. Självfallet förekommer det löst i vissa stater när man har 150 paramilitära självutnämnda partier runt om och samtliga är fanatiska... Men när George W bush yttrade att "valet har gått rätt till!" då visste jag... Någon form av systematisk valmanipulation hade ju definitivt skett här!

Jag håller med. Det var en av mina red flags. Värre president får man leta efter om han går emot partiets kandidat så anar man ugglor.
2020-11-12, 15:03
Bannlyst
Citat:
Om nu Pro-Trumpers och faktiskt presidenten själv hela tiden klagar så mycket på Twitter och "Big Tec", varför är han så extremt mån om att använda det hela tiden. Det fattar jag inte.

Personligen; nej jag ser inte att Twitter är subjektiva och oseriösa. Det är bra att uppenbart osanna påstående och filmer flaggas.
För att det inte finns någon annan etablerad media där han kan nå ut till många människor snabbt. Spela inte uppenbart korkad nu din nolla.

Citat:
En västerlänning ser det ut som. Kan vara Hunter Biden, inte alls osannolikt. Snubben är en rik affärsman som reser till en massa olika länder, dessutom lär han ha drogproblem. Jag skulle bli EXTREMT förvånad om han inte befunnit sig i denna typ av situationer, vilket jag själv har kan jag skämmigt erkänna. 75% av alla internationella businessmen har gjord detta.

Enda frågan är varför det fanns en kamera, sådant där ska ju ske i det privata

Gillar man hunter bidens livsstil så är det inte så konstigt att man försvarar deepstate träsket.

Det är så kul att trycka till dessa maskar
2020-11-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Manuell omräkning hjälper bara där mjukvaran i rösträkningsmaskinerna failat, vilket den har på en del platser.

Sedan kan 682 000 (om jag minns rätt röster ogiltigförklaras i Pennsylvania eftersom de inte tillåtit övervakning av dem. De är enligt lagen ogiltiga röster.

Insyn och transparens kompromissar man inte med i en demokrati.

Potentiellt fusk ska undersökas noggrant och slås ned stenhård.

Är det för mycket osäkerheter borde det bli omval. Vilket inte är otänkbart vid det här laget.

Hjälper? Vad svamlar du om. Omräkning är omräkning och det tycker väl alla är helt ok om det är jämnt. Nu är det ju så att det endast är GA som är aktuellt för omräkning. Omräkning i Wisconsin verkar ju galet att lägga slantar på eftersom inte det heller påverkar valresultatet.

AZ är nu över. Trumps röster i Maricopa County räckte inte. Den har vunnits av Biden.

Omval kommer som du förstår om du satt din fot i USA en gång inte ske. Finns ingen, inte ens på Breitbart som talar om det.
2020-11-12, 15:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyHumphrey
Lätt att säga och svårt att bevista att någon form av systematiskt valfusk genomförts.

Lägg gärna fram bevis (eller någon form av underlag som styrker det du säger) i samband med det du påstår i "bevistråden". Det blir mycket intressantare diskussioner då.
2020-11-12, 15:05
Medlem
Och den där brevbäraren Hopkins säger nu i en ljudinspelning att han hörde en fragmenterad diskussion om att valsedlarnas datum märktes om. Han verkar ju faktiskt väldigt förvirrad av all uppståndelse han uttalande gjort. Troligen menade han väl i all sin naivitet och formade därför en berättelse från fragment i ett samtal och sedan lagt till egna slutsatser.
Citat:
In the interview with federal agents, though, Hopkins said he overheard only a few portions of a conversation between the postmaster and another worker. The two were standing at a distance that made it difficult to hear the full conversation, but Hopkins said he could make out three phrases: “ballots on the 4th,” “all for the 3rd,” and “one postmarked on the 4th.”

“My mind probably added the rest,” he told the investigators, before acknowledging that he never heard anyone use the word “backdate

Jaja inte lär det få Trump att sitt kvar efter den 20 jan. den saken är klar. Är det verkligen sådan panik i det republikanska lägret att man nu köper vad som helst som stavas valfusk utan att ha kollat upp det minsta om det håller i bevis eller inte. Skämskudden får delas av många kring Trump.
2020-11-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du tvivlar på att Trump skulle vara beredd att genomföra en statskupp om han förlorar valet. Du har uppenbarligen inte förstått vad han är för en person. Naivt!

Trump försöker bara vinna valet på ett lagligt sätt men demokrater har svårt att ta in detta.
2020-11-12, 15:06
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Svaret lär vi nog få inom inte allt för lång tid när CISA levererar.....

Hur var det efter förra valet? Trump vann men fick inte flest röster. Då hävdade han att det berodde på valfusk och att han hade bevis för det. Han tillsatte en kommission som skulle lägga fram bevisen. Efter ett års arbete lades kommissionen ner eftersom de inte hade kunnat presentera ett enda bevis på att det skett något fusk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in