2020-11-11, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Fast man kan också dränka folk i underhållning och lyx, så håller dom sig lugna, även utan gud. Men då måste man ha fattiga som jobbar och säljer sina döttrar förstås. Åt dom ger man religion och terror så håller dom sig i sina kedjor också.
Hahaha
Thailand,Filippinerna är inte religiösa och där kan man köpa dötttar,söner 😜

Tror man på gud betyder pengar ingenting !!
Citera
2020-11-11, 20:23
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Thailand,Filippinerna är inte religiösa och där kan man köpa dötttar,söner 😜

Tror man på gud betyder pengar ingenting !!
Nog är dom ganska religiösa där.
Det handlar kanske om rätt mängder och rätt blandning av bröd och cirkus. Religion och underhållning.
Citera
2020-11-12, 10:42
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
På 1800 talet, långt innan massinvandringen, hade vi betydligt fler våldsbrott. Men det kanske berodde på kyrkans stora inflytande på 1800 talet ?

Många svenskar massinvandrade till Usa på 1800-talet. På den tiden hade vi riktiga "socioekonomiska orsaker" i landet. Det har vi inte nu.

Tror du de gjorde sig kända för att våldta , röva och slå ihjäl när de kom dit ?

Nej de hjälpte till att bygga upp landet med eller utan hjälp av religion. Det är skillnad på folk och fä!
Vi har ett fortfarande pågående projekt i sverige som kallas Integration och efter decennier utan resultat . De flesta som inte kan integreras är muslimer enligt mig. Man behöver bara kolla ut genom fönstret.
Senast redigerad av Erik Öst 2020-11-12 kl. 11:08.
Citera
2020-11-12, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Många svenskar massinvandrade till Usa på 1800-talet. På den tiden hade vi riktiga "socioekonomiska orsaker" i landet. Det har vi inte nu.

Tror du de gjorde sig kända för att våldta , röva och slå ihjäl när de kom dit ?

Nej de hjälpte till att bygga upp landet med eller utan hjälp av religion. Det är skillnad på folk och fä!
Vi har ett fortfarande pågående projekt i sverige som kallas Integration och efter decennier utan resultat . De flesta som inte kan integreras är muslimer enligt mig. Man behöver bara kolla ut genom fönstret.

De som blev kvar söp och slogs. Våldsbrott var mycket vanliga. Hustrumisshandeln var mycket omfattande. På söndagarna gick man till kyrkan.
Citera
2020-11-12, 13:10
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
De som blev kvar söp och slogs. Våldsbrott var mycket vanliga. Hustrumisshandeln var mycket omfattande. På söndagarna gick man till kyrkan.

Ja det var forntida INHEMSKA socioekonomiska problem på den tiden i sverige då ja !
INHEMSKA och inte importerade forntida socioekonomiska projekt!

Sedan utvecklades sverige!

Vart vill du komma?

"Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är". - Tage Erlander 1965
Citera
2020-11-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ja det var forntida INHEMSKA socioekonomiska problem på den tiden i sverige då ja !
INHEMSKA och inte importerade forntida socioekonomiska projekt!

Sedan utvecklades sverige!

Vart vill du komma?

"Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är". - Tage Erlander 1965

Islam är inte problemet !

Massinvandring är däremot ett problem. Att outbildade människor kommer hit i stora drivor är ett problem. Arbetslöshet o trångboddhet är ett problem. Dåliga skolresultat är ett problem.
De kriminella gängen är ett problem.
De fundamentalistiska islamisterna är ett problem.
Etniska svenskar som inte vill arbeta är ett problem.

De kristna, den svenska kyrkan och islam är inget problem.
Citera
2020-11-12, 14:17
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Islam är inte problemet !

Massinvandring är däremot ett problem. Att outbildade människor kommer hit i stora drivor är ett problem. Arbetslöshet o trångboddhet är ett problem. Dåliga skolresultat är ett problem.
De kriminella gängen är ett problem.
De fundamentalistiska islamisterna är ett problem.
Etniska svenskar som inte vill arbeta är ett problem.

De kristna, den svenska kyrkan och islam är inget problem.

Som ateist är det just ALLA äckliga abrahamitiska religionerna som i de flesta fallen är problemet/n enligt mig men det är en annan historia.
Jag har läst alla de här sagoböckerna "vi" byggt upp vår världsbild på och tyvärr är det "vår" Akilleshäl för att ta ytterligare ett steg framåt i utvecklingen. ("vi" är "goda godhetsknarkande kristna" som i ren altruism lägger oss i platt fall bara)

Kort sagt. Jag skulle kunna skriva en hel bok om människors tillkortakommanden pga religion men jag avstår.
Har inte tid och bryr mig icke längre men jag tror inte jag , pga ålder, lever längre runt år 2035 ( +- 5 år) för att se förfallet i landet när svärje infört sharialagar.

Skulle jag fortfarande leva 2035 är jag runt 78 år och när jag följer min familjs historia ang medel-dödsålder är det inte realistiskt att jag lever då...men om jag fortfarande lever är jag inte kvar i landet för då bor jag i vårt nybyggda hus (i år) i min hustrus hemland när jag går i pension och efter det bryr jag mig nada om svärje anymore! puh!
Det kommer bli otäckt när landet börjar sin nedåtgående spiral. Kort sagt som sagt! Jag ska fatta mig kort:

1. svenska kvinnors barnafödande dalar och islamister pippar för fullt med resultatet:

2. pisasiffror dalar

3. Iq-siffror dalar

4. Bnp dalar (ja pga tidigare i en strid ström utmärkta innovationer utvecklade/uppfunna i svärje av högre iq-svenskar rasar det)

Nä jag skiter i svärje nu! Skitland snart!

Hoppas min korta sammanfattning hjälper några till att lämna landet i tid också!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-11-12 kl. 14:53.
Citera
2020-11-12, 14:25
Medlem
Citat:
Som ateist är det just ALLA äckliga abrahamitiska religionerna som i de flesta fallen är problemet/n enligt mig men det är en annan historia.
Jag har läst alla de här sagoböckerna "vi" byggt upp vår världsbild på och tyvärr är det "vår" Akilleshäl för att ta ytterligare ett steg framåt i utvecklingen. ("vi" är "goda godhetsknarkande kristna" som i ren altruism lägger oss i platt fall bara)

Kort sagt. Jag skulle kunna skriva en hel bok om människors tillkortakommanden pga religion men jag avstår.
Har inte tid och bryr mig icke längre men jag tror inte jag , pga ålder, lever längre runt år 2035 ( +- 5 år) för att se förfallet i landet när svärje infört sharialagar.

Skulle jag fortfarande leva 2035 är jag runt 78 år och när jag följer min familjs historia ang medel-dödsålder är det inte realistiskt att jag lever då...men om jag fortfarande lever är jag inte kvar i landet för då bor jag i vårt nybyggda hus (i år) min hustrus hemland när jag går i pension och efter det bryr jag mig nada om svärje anymore! puh!
Det kommer bli otäckt när landet börjar sin nedåtgående spiral. Kort sagt som sagt! Jag ska fatta mig kort:

1. svenska kvinnors barnafödande dalar och islamister pippar för fullt med resultatet:

2. pisasiffror dalar

3. Iq-siffror dalar

4. Bnp dalar (ja pga tidigare i en strid ström utmärkta innovationer utvecklade/uppfunna i svärje av högre iq-svenskar rasar det)

Nä jag skiter i svärje nu! Skitland snart!

Hoppas min korta sammanfattning hjälper några till att lämna landet i tid också!

Jag instämmer. Hoppas att de/ni/du lämnar landet redan imorgon eller i vart fall senast till helgen.
Citera
2020-11-12, 14:32
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Jag instämmer. Hoppas att de/ni/du lämnar landet redan imorgon eller i vart fall senast till helgen.

Nä inte ännu men om ca 3 år så kämpa på du!

Jag kommer följa "framgångssagan" svärje på internet sedan! (kanske ser jag dig där i nåt reportage från din lokala moské , kanske inte om du inte konverterat!

Vi får se!
Citera
2020-11-12, 14:34
Medlem
Citat:
Nä inte ännu men om ca 3 år så kämpa på du!

Jag kommer följa "framgångssagan" svärje på internet sedan! (kanske ser jag dig där i nåt reportage från din lokala moské , kanske inte om du inte konverterat!

Vi får se!

Som ateist är det inte möjligt att konvertera. Det borde du veta. Jag lämnade sagoböcker i 7 årsåldern.
Citera
2020-11-12, 14:36
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Som ateist är det inte möjligt att konvertera. Det borde du veta. Jag lämnade sagoböcker i 7 årsåldern.
Ok då är vi på samma våglängd!
Citera
2020-11-12, 16:34
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:

.
Kriget då? USA hade krig vid den tiden.
Svenskar sköt mot svenskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in