2020-11-12, 13:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fy fan vad jag stör mig på att Twitter ska pinna länkar till s.k "experter". Det är inte Twitters uppgift att läxa upp folk om vad som är sant eller inte, dom ska vara en plattform. Att dom håller på så gör ju bara att man blir ännu mer uppmärksam.
Som jag påpekade tidigare i dag är det exakt samma sak med Google i nuläget vid vissa sökningar. De är uppenbarligen rädda att råka i blåsväder för att de upplåtit sin plattform åt "oriktiga uppgifter", eller något sådant. Vem skulle sätta dit dem? Tål att funderas på.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Hur kan en enda person titta på den här videon och sen tycka att valet har gått ok till ?

https://twitter.com/i/status/1326721355107151872

Viva Frei (advokat) kör över New york times artikel. Rätt underhållande hur media försöker vrida och förvränga vad detta handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=TmgMu5sefzA
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är just därför jag tjatar om att man inte ska peka med hela armen, det finns inga glasklara bevis för systematiskt valfusk och som sagt, räknemaskinerna uppdaterades dagen innan, den som tror att det aldrig kan gå snett när man uppdaterar mjukvaran i en maskin har aldrig rört en dator i hela sitt liv.

Ska man gissa på något så lär det inte hittas någon form av systematisk eller för den delen stor form av röstfusk och vi kommer inte att se några större ändringar kring staternas slutgiltiga röstande.

Uppdaterades dagen innan enbart det är ju skumt, ponera att den uppdateringen flippar röster från Trump till Biden, det är ju ett fullt möjligt scenario om mjukvaran har fått sig en liten korrigering. Företaget som tagit fram Dominion har kopplingar till demokraterna och det ser helt enkelt inte alls bra ut. Så du förstår kanske varför många misstänker fusk, så varför sitter människor i denna tråd och skriker sig hesa över fuskanklagelser det är väl bättre att undersöka saken noga. Har det inte fuskats så är det väl inget problem för demokraterna att detta undersöks ordentligt.

Personligen så tycker jag att valresultatet inte går att lita på och ett omval vore bäst med totalförbud mot poströster och krav på id med foto för alla som ska rösta, stenhård kontroll av maskiner som används.

Till sist så är det ju så att du personligen vill inte att det hittas något systematiskt valfusk oavsett vad.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-11-12 kl. 13:10.
2020-11-12, 13:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Är det inte så att SCOTUS håller benhårt på att det MÅSTE ske en elektorsomröstning eftersom det annars bryter mot konstitutionen? Men tanke på att en majoritet av SCOTUS ledamöter numera är s.k. "originalister" som är konstitutionen bokstavstrogna, så torde detta vara synerligen viktigt för dem, eller?
De håller stenhårt på det, men om Trump lyckas förhala och om resultatet inte är fastställt den 8/14 december kan det bli småsvettigt. Får elektorerna rösta enligt partilinjen då eller tvingas de rösta efter ett preliminärt valresultat...?
2020-11-12, 13:08
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
För de som missat, Glenn Beck är extremt frustrerad på Demokraternas valfusk och medias mörkande av bevis för detta... Han utrycker sig i rutan för miljontals amerikaner som känner likadant. Träffande, minst sagt... någon som känner igen sig?

https://youtu.be/YsjfHWj3BGE
2020-11-12, 13:08
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Vad menar du när du skriver rättegångar? Vilka stater har det kommit så långt att ett datum för rättegång är satt? För det joxmoose menar är nog att Trumpadministrationens stämningsansökningar hittills har avfärdats av domstolar, på grund av bristande bevis bland annat

Jag menar att jag bedömer det troligt att det kommer bedrivas flera rättegångar i flera stater, countys.
Om en användare här vet datum för olika rättegångar eller ej påverkar ju inte utgången av utredningar och rättsfall så jag förstår inte varför den frågan ständigt kommer upp. Jag tycker det är bättre att nämnda användare själv berättar vad denne menar för det blir svårt för mig att svara på vad du tror att denne menar.
2020-11-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Fast, snälla. Du kan väl inte på allvar tro att Biden gick ut i TV och skröt om sin förnämliga "röstfuskarorganisation"?
Jeeez.
Har du inte sett klippet? Han är för en gångs skull väldigt tydlig, det finns inga tvivel om vad han sa.

https://youtu.be/WGRnhBmHYN0
2020-11-12, 13:12
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Är det inte att underskatta amerikanerna att tro att man vill fuska på detta sätt? Varför skulle demokraterna vara mer benägna att fuska? Hur många "låtsasdöda" uppskattar du att det finns i valet?
Jag är säker på att det finns döda som på något magiskt vis lyckats rösta, men det är inte så lätt att lyckas.

Det är många steg man ska passera för att lyckas och slutligen tror jag bara det är enstaka röster som passerar hela vägen till att verkligen bli en röst för den ena eller andra kandidaten.

Vi får väl se vad som kommer fram från Trump eller någon här på FB om detta, men hittills har jag inte jag sett något som visar att det är stor omfattning.
2020-11-12, 13:12
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag menar att jag bedömer det troligt att det kommer bedrivas flera rättegångar i flera stater, countys.
Om en användare här vet datum för olika rättegångar eller ej påverkar ju inte utgången av utredningar och rättsfall så jag förstår inte varför den frågan ständigt kommer upp. Jag tycker det är bättre att nämnda användare själv berättar vad denne menar för det blir svårt för mig att svara på vad du tror att denne menar.

Okej. Glöm den sista delen i mitt inlägg och fokusera enbart på det här: Vad menar du när du skriver rättegångar? Vilka stater har det kommit så långt att ett datum för rättegång är satt?
2020-11-12, 13:15
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Dagens bästa, so far!

Vore det inte fantastiskt om det vore så. Enligt Sebastian Gorka så är detta precis som ryktet om vattenstämplar/isotoper en "subversion" teknik för att passivisera väljarna/folket.
Istället för att ta till gatorna och aktivera sig sitter folk hemma framför sina datorer i tron att en enorm instats strax kommer och räddar nationen.

Samma personer har dragit igång denna typ rykten förut, dvs att det finns en enorm plan i verket bakom kulisserna hos Trump administrationen, känns som hela Q grejen för mig.
Intervjun med han ex CIA agenten Steve någonting på Infowars fick mig att reagera på en gång, att jag hört detta BS från honom förut. Sebastian Gorka bekräftade mina misstankar igår.
2020-11-12, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Då hade demokraterna ändå lite bevis att gå på som det sedan blev en utredning kring.
Här är det ju tvärtom. Trump kräver utredningar i hopp om att hitta bevis.

Det fanns ju inga bevis, därför blev Trump friad. Nu finns det bevis, frågan är om det räcker. Det är åtminstone inte enbart anonyma visselblåsare som det var i riksrätten. Men jag tror allt detta med röstfusk är en rökridå, Trump verkar fokusera på teknikaliteter istället. Fel i processen. Och det kan funka. Förhoppningsvis leder det till ett nytt valsystem. Blockchainteknik är den rätta vägen att gå, då kan inte ens småfusk ta sig igenom.
2020-11-12, 13:20
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vi kan inte längre åse hur presidentskapet i USA solkas ner av ett förljuget kräk som Donald Trump. Ämbetet förvandlas ju från ett av världens viktigaste uppdrag till en nedskitad dokusåpa i den lägsta klassen som världen pekar finger åt med ett hånleende. Nu måste Nationalgardet.

Det lågbegåvade kräk som nu tillåts härja som han vill med statsapparaten måste stoppas, om det erfordras med våld. Använd gärna tvångströja. Inse att karln är sjuk. Nationalgardet får kallas in och avlägsna kräket från Vita Huset. Det bästa är om man låter internera honom bakom galler i avvaktan den 20/1 då ämbetet kan återta son forna glans

Du kommer bokstavligen slita ditt hår om ett par dagar när du inser vad som händer...

Gör dig redo redan nu. Har du något hår kvar så kan det vara värt att kapsla in det i cement så du inte sliter loss det med rötterna...

Här kan du se exakt hur många flippade och borttagna röster man hittills hittat i de olika staterna, det räcker gott och väl för att sy in samtliga inblandade. https://thedonald.win/p/11Q8O2wesk/happening-calling-every-pede-to-/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in