2020-11-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Du förstår fortfarande inte? Det spelar ingen roll om Joe Biden så har 350 elektorröster, allt Trump behöver göra är ifrågasätta vissa stater(som han misstänker fusk i) då blir det upp till Joe Biden att bevisa att han har dessa i domstol. Att de är lagliga röster. Att de är korrekta. Vilket de såklart inte är efterssom han fuskat, och staten går då till Trump. Kan Trump dessutom bevisa att Joe Biden var medveten om valfusket, kanske t.om beordrade det eller planerade det(t.ex via inspelade telefonsamtal) så blir dessutom Joe Biden inte bara diskvalificerad utan han hamnar bakom galler för resten av livet också.

Detta är vad som kommer hända. Kom ihåg detta inlägg om några dagar...
Nej, bevisbördan ligger på Trump. Det är han som måste bevisa att det pågått omfattande röstfusk i dessa delstater, så omfattande att det rimligen kan antas ha påverkat vem som vann.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag börjar tro att svenskar som gapar mest om "inget valfusk" är hårt investerade i "Deep State" och kommer att få svårt att förklara Dominion-maskinerna. Vi har sett rykten om att det finns "kinesiska komponenter" i Dominion-maskinerna. Många i Sverige inklusive svenska etablissemanget med Carl Bildt och Stridshingsten har varit ute och kritiserat Trump och förespråkat Bidens lämplighet som president.

Biden är en Deep State puppet. Om det inte är valfusk och Biden väljs kommer man undan problemet med Dominion-maskinerna och dess kinesiska komponenter.

Ska vi gissa att kretsarna i Dominion-maskinerna kommer från Panda Electronics?

Panda Electronics samägs av kinesiska staten, en svensk telecomutrustningsfabrikör. Telecomföretaget ägs av Investor. Det blir nog jobbigt för många om det visar sig att Dominion-maskinerna är konstruerade för fjärrstyrning av valfusk

Trump är på krigsstigen mot det här valfusket. Och snart kommer det fram mer via Crypto AG. Alla får panik när gamla hemligheter kommer i dagen, något som Biden skulle hindra då han skulle göra exakt vad "Deep State" säger till honom.

Därför är Trump hatad. Och älskad. Hatad av "Deep State" och etablissemanget, älskad av folket.
Älskad av folket? Det var väl runt 25% som röstade på honom 2016?
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Många. Exakt hur många vet vi inte än. Vad var det du inte förstod med det? Svara istället på om du anser att detta är en allvarlig brist i systemet eller ej?

För att förstå hur korkad din argumentation låter, så gör jag en liten travesti:

Jag: Många mårddjur har röstat på Biden i det amerikanska presidentvalet.

Du: Hur många är det, har du några bevis på detta absurda påstående?

Jag: Många. Exakt hur många vet vi inte än. Vad var det du inte förstod med det? Svara istället på om du anser att detta är en allvarlig brist i systemet eller ej?
2020-11-12, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Gamla spelregler är satta ur spel.

När demokrater börjar snacka strunt om Putins inblandning i valet 2016 och Trumps samtal med Ukrainas president..som gör att Demokraterna driver detta till riksrätt. Gängse praxis gäller ju inte . De kan naturligtvis driva detta på ett legalt sätt fast gängse praxis säger något annat.

Nu förväntas Trump följa gängse praxis fast valfusk har bevisats. Varför skall inte Trump kunna bli president på ett LEGALT sätt om det är möjligt?
Då hade demokraterna ändå lite bevis att gå på som det sedan blev en utredning kring.
Här är det ju tvärtom. Trump kräver utredningar i hopp om att hitta bevis.
2020-11-12, 12:34
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt uppåt väggarna är det så klart inte att fundera på det här med Covid-19 och den makalösa slump du nämner. Jag har själv gjort det.
Om Kina planerat skiten är de gissningsvis inte i maskopi med demokratiska partiet i USA, men det är bara att tacka och ta emot. Tänk på det. Att tanken knappast är sas. mainstream gör den lätt att avfärda som en foliehattsteori.

Hur som helst: Inga seriösa sammanställningar än så länge, vad jag vet. Det beror nog på att propagandavärdet i påståenden och vederläggningar är högt i nuläget för båda sidor. Prova förresten att göra en Google-sökning på "Wisconsin election fraud". Överst ligger en notis om att inget valfusk hittats och att någon sida bevisat anklagelserna falska.

Ja du det var verkligen, "vänd om, här finns inget att se", för hela slanten. Komiskt, men egentligen rätt obehagligt.

Om du vill undersöka frågan om Kina och valet närmare kan jag rekommendera denna video,(Has China’s Communist Party Interfered in the U.S. Election?—Gen. Robert Spalding):

https://m.youtube.com/watch?v=ZeqBw2nt4uQ

Du har förmodligen rätt om detta med sammanställningarna. Sjukt att varenda liten aspekt av valet ska politiseras.
2020-11-12, 12:34
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du verkar ha koll!

Ungefär hur många döda har röstat i resp. stat och hur många har passerat obemärkt vid rösträkningen?
Om du jämför med skillnaden mellan Biden och Trump, hur stor del av skillnaden kan de döda kapa?

Kan det eventuellt vara så att även Rep. har röstat i någon döds namn?

Vi vet inte den fulla omfattningen än men fusket med röster från döda har hittills bara gynnat demokraterna. Och som det ser ut är det koncentrerat till swingstates. Mer konkret och suspekt än så här blir det knappast.
2020-11-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det kan inte uteslutas. Frågan är om det finns tid och resurser att göra en kontrollräkning i samtliga 50 stater. Lättare att avblåsa hela skiten om man kan misstänka ett mönster?

Antingen blir det elektorsomröstning utan ett fastställt valresultat eller så skjuter man upp ett omval.
Är det bestämt hur elektorerna förväntas rösta om ett valresultat skulle saknas? Hur ska de kunna rösta i enlighet med resultatet i sina respektive hemstater?
Är det inte så att SCOTUS håller benhårt på att det MÅSTE ske en elektorsomröstning eftersom det annars bryter mot konstitutionen? Men tanke på att en majoritet av SCOTUS ledamöter numera är s.k. "originalister" som är konstitutionen bokstavstrogna, så torde detta vara synerligen viktigt för dem, eller?
2020-11-12, 12:36
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Har inte sett videon, men verkar vara något sådant här.
Ah! Så du hittade på information och låtsades som att det var sanning. Oväntat...
2020-11-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vad jag förstår så är det omöjligt att hålla en aktuell röstlänga. Det dör folk hela tiden. Faktiskt flera om dagen. Så därför slinker en och annan döing med. Sen är det inte de döda som röstar för dom är ju döda så jag gissar på att någon annan får tag i röstkortet och skickar in det.

Och antalet som knackar på pärleporten varje dag i USA är kring några tusen personer lika andel republikaner som demokrater. Från den dag poströstningen öppnade tills den stängde har säkert tusen röstande kolavippat av Corona förutom dom vanliga dödstalen.
Senast redigerad av Svartheden 2020-11-12 kl. 12:42.
2020-11-12, 12:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Frågan är ju då varför Trump kampanjen inte presenterar dessa "allvarligare anklagelser" inför domstol och istället kör på saker som "Jag såg en stadsarbetare som var stor och hade blm-mask på sig"?

Dom gör alla dessa grandiosa påståenden men så snart dom står inför domstol är bevisen komisk svaga. Bästa exemplet är ju den där dom sa att deras valobservatörer inte fick närvara. Då frågar domaren detta och de svarar "there was a non-zero number of people in the room" domaren pressar dom ytterligare för svar och dom tvingas säga "Yes" att dom faktiskt hade deras valobservatörer närvarande. Följt av att domaren smått irriterad utbrister "Then what's your problem?" och snabbt avfärdar ärendet.

Jag tar mig friheten att hävda att din första fråga har flera besvarat tidigare. Men jag kan besvara den igen dock kanske du kan få bättre svar av andra så det är bra att du ställer frågan flera gånger. Vad jag förstår så bygger man just nu ett case och då samlar man bevis. Rättegångar kan vara rätt komplicerade och detta ärende torde vara väldigt komplicerat då det handlar om påstått valfusk i flera stater. Så därför startar inte en rättegång samma dag som någon säger att dom vill anklaga en annan part. Sedan så innehåller det här flera möjliga rättsfall och då tas dom i den ordning man hunnit samla bevis.

Det påståendet om "istället kör på saker som "Jag såg en stadsarbetare som var stor och hade blm-mask på sig"? " svarade jag på i mitt förra svar till dig men ibland hinner man inte läsa.
2020-11-12, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Vi vet inte den fulla omfattningen än men fusket med röster från döda har hittills bara gynnat demokraterna. Och som det ser ut är det koncentrerat till swingstates. Mer konkret och suspekt än så här blir det knappast.
Källa på att "dödafusket" är koncentrerat till swingstates?
2020-11-12, 12:39
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och det skulle påverka valresultatet som Trumpadministrationen påstår?
Det är det som dom hävdar. Ingen här inne jobbar på Trumpadministrationen vad jag vet så därför kan det bli svårt för dig att få svar på den frågan här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in