2020-11-12, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Många. Exakt hur många vet vi inte än. Vad var det du inte förstod med det? Svara istället på om du anser att detta är en allvarlig brist i systemet eller ej?
Jag förstår inte hur det går till när döda röstar rent praktiskt. Varför finns de kvar i röstlängderna? Kan du förklara!
2020-11-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ja jag vet du har ett starkt känslomässigt engagemang. Det är bra. Du gillar också att leda in debatten på sidospår, så jag går dig till mötes här. Jag tycker mig läsa att det har varit betydligt allvarligare anklagelser en så och jag har även postat dom anklagelserna som svar till dig vid andra tillfällen. Sen vet jag inte när och om Trump kommer vinna ett betydande domstolsärende men jag väntar lika tålmodigt som dig på att det ska ske.
Frågan är ju då varför Trump kampanjen inte presenterar dessa "allvarligare anklagelser" inför domstol och istället kör på saker som "Jag såg en stadsarbetare som var stor och hade blm-mask på sig"?

Dom gör alla dessa grandiosa påståenden men så snart dom står inför domstol är bevisen komisk svaga. Bästa exemplet är ju den där dom sa att deras valobservatörer inte fick närvara. Då frågar domaren detta och de svarar "there was a non-zero number of people in the room" domaren pressar dom ytterligare för svar och dom tvingas säga "Yes" att dom faktiskt hade deras valobservatörer närvarande. Följt av att domaren smått irriterad utbrister "Then what's your problem?" och snabbt avfärdar ärendet.
2020-11-12, 12:26
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Kan du länka till det oredigerade orginalet?

Har inte sett videon, men verkar vara något sådant här.

Fråga ifrån
Dan Pfeiffer, a former Obama administration official, ... concerning what Biden would say to people who had not voted yet.

Svaret

"Republicans are doing everything they can to make it harder for people to vote — particularly people of color — to vote. So go to IWILLVOTE.com. Secondly, we’re in a situation where we have put together, and you guys did it for our administration — President Obama’s administration before this — we have put together I think the most extensive and inclusive voter fraud organization in the history of American politics. What the president is trying to do is discourage people from voting by implying that their vote won’t be counted, it can’t be counted, we’re going to challenge it and all these things. If enough people vote, it’s going to overwhelm the system. You see what’s happening now, you guys know it as well as I do, you see the long, long lines and early voting. You see the millions of people who have already cast a ballot. And so, don’t be intimidated."

Källa: The Washington Post
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/11/04/bogus-vote-fraud-claims-proliferate-social-media/

Läser man hela citaten så ser det mer ut som att han pratar om att röstfusk i Amerikansk politik, inte enbart Demokratisk. Det som sprids på Internet är endast det fetmarkerade.
2020-11-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag förstår inte hur det går till när döda röstar rent praktiskt. Varför finns de kvar i röstlängderna? Kan du förklara!

De skickar sina röster i gravbrev, som läggs på posten.
2020-11-12, 12:28
Medlem
krautbrains avatar
Citat:

Vad jag förstår så är det omöjligt att hålla en aktuell röstlänga. Det dör folk hela tiden. Faktiskt flera om dagen. Så därför slinker en och annan döing med. Sen är det inte de döda som röstar för dom är ju döda så jag gissar på att någon annan får tag i röstkortet och skickar in det.
2020-11-12, 12:28
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Ja, jag har sett klippet. I det relevanta stycket står det såhär:

Allt det här handlar om att försöka undvika att motståndaren får 270 elektorsröster genom diverse olagliga trick. Om motståndaren har fått 270 elektorsröster är det helt kört, det är över, finns inget att göra. Fram tills att det sker har han någon sorts chans att lyckas förhindra det med hjälp av olagliga handlingar från korrupta delstatsregeringar.

Men när Biden får 270+ elektörsröster den 14 december så är det över.

Du förstår fortfarande inte? Det spelar ingen roll om Joe Biden så har 350 elektorröster, allt Trump behöver göra är ifrågasätta vissa stater(som han misstänker fusk i) då blir det upp till Joe Biden att bevisa att han har dessa i domstol. Att de är lagliga röster. Att de är korrekta. Vilket de såklart inte är efterssom han fuskat, och staten går då till Trump. Kan Trump dessutom bevisa att Joe Biden var medveten om valfusket, kanske t.om beordrade det eller planerade det(t.ex via inspelade telefonsamtal) så blir dessutom Joe Biden inte bara diskvalificerad utan han hamnar bakom galler för resten av livet också.

Detta är vad som kommer hända. Kom ihåg detta inlägg om några dagar...

Mer bevis än såhär behöver inte Donald Trump visa upp egentligen.
https://twitter.com/va_shiva/status/1326220987608621056 Vetenskapliga bevis som lätt håller i domstol.

Men han har mycket mer.
Senast redigerad av NeoVain 2020-11-12 kl. 12:31.
2020-11-12, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Suck. Om det vore en fullt laglig och acceptabel väg för en president som blivit besegrad i val, och där detta nederlag dessutom bekräftats av Elektorskollegiet som utsett en ny president, att helt enkelt ignorera både valresultat och EC och vägra avgå den 20 januari - hur kommer det sig då att ingen enda president försökt detta trick tidigare?

Fundera på det en stund. Och nej, svaret på frågan är inte "därför att ingen president varot lika smart och fräck som Donald Trump".

Dessutom, de här konsirationsteorierna förutsätter ett koordinerat fuskande i stor skala vid rösträknandet i minst 4-5 delstater för att ge Biden segern (men många här verkar anta fler, någon skrev "ca 15 delstater"). Om man hade denna ambitiösa plan på plats och kunde jobba med den i säkerhet, hur kommer det sig då att man inte också fixade en majoritet i senaten åt Biden när man ändå höll på?
Hur vet du att det inte kommer att ske? Det är fortfarande val kvar i Georgia, och redan nu förekommer uppgifter om att horder av demokrater tillfälligt ändrar sin mantalskrivning till Georgia bara så att de kan rösta i det valet på ett smutsigt sätt.
2020-11-12, 12:29
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Frågan är ju då varför Trump kampanjen inte presenterar dessa "allvarligare anklagelser" inför domstol och istället kör på saker som "Jag såg en stadsarbetare som var stor och hade blm-mask på sig"?

Dom gör alla dessa grandiosa påståenden men så snart dom står inför domstol är bevisen komisk svaga. Bästa exemplet är ju den där dom sa att deras valobservatörer inte fick närvara. Då frågar domaren detta och de svarar "there was a non-zero number of people in the room" domaren pressar dom ytterligare för svar och dom tvingas säga "Yes" att dom faktiskt hade deras valobservatörer närvarande. Följt av att domaren smått irriterad utbrister "Then what's your problem?" och snabbt avfärdar ärendet.

Ja, den är obetalbar. Och summerar väl uttrycket "piska en död häst" rätt spot-on.
2020-11-12, 12:30
Medlem
Gamla spelregler är satta ur spel.

När demokrater börjar snacka strunt om Putins inblandning i valet 2016 och Trumps samtal med Ukrainas president..som gör att Demokraterna driver detta till riksrätt. Gängse praxis gäller ju inte . De kan naturligtvis driva detta på ett legalt sätt fast gängse praxis säger något annat.

Nu förväntas Trump följa gängse praxis fast valfusk har bevisats. Varför skall inte Trump kunna bli president på ett LEGALT sätt om det är möjligt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Vad jag förstår så är det omöjligt att hålla en aktuell röstlänga. Det dör folk hela tiden. Faktiskt flera om dagen. Så därför slinker en och annan döing med. Sen är det inte de döda som röstar för dom är ju döda så jag gissar på att någon annan får tag i röstkortet och skickar in det.
Och det skulle påverka valresultatet som Trumpadministrationen påstår?
Medlem
Nostradumbasss avatar
Jag börjar tro att svenskar som gapar mest om "inget valfusk" är hårt investerade i "Deep State" och kommer att få svårt att förklara Dominion-maskinerna. Vi har sett rykten om att det finns "kinesiska komponenter" i Dominion-maskinerna. Många i Sverige inklusive svenska etablissemanget med Carl Bildt och Stridshingsten har varit ute och kritiserat Trump och förespråkat Bidens lämplighet som president.

Biden är en Deep State puppet. Om det inte är valfusk och Biden väljs kommer man undan problemet med Dominion-maskinerna och dess kinesiska komponenter.

Ska vi gissa att kretsarna i Dominion-maskinerna kommer från Panda Electronics?

Panda Electronics samägs av kinesiska staten, en svensk telecomutrustningsfabrikör. Telecomföretaget ägs av Investor. Det blir nog jobbigt för många om det visar sig att Dominion-maskinerna är konstruerade för fjärrstyrning av valfusk

Trump är på krigsstigen mot det här valfusket. Och snart kommer det fram mer via Crypto AG. Alla får panik när gamla hemligheter kommer i dagen, något som Biden skulle hindra då han skulle göra exakt vad "Deep State" säger till honom.

Därför är Trump hatad. Och älskad. Hatad av "Deep State" och etablissemanget, älskad av folket.
2020-11-12, 12:32
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Nej, jag kan inte förklara det med mer än att befolkningsstatistiken i USA är undermålig. Särskilt mellan delstater finns stort utrymme att valfuska på det här viset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in