2020-11-12, 12:16
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Eftersom han påstår att det finns omfattande valfusk. Om det är en död person som varit kvar i röstlängden är det kanske inget större problem?

Fast nu handlar det inte bara om en död person utan väldigt många. Exakt hur många vet vi inte än. Men du tycker inte att detta är en oroväckande brist i systemet? Nä, förmodligen inte.
2020-11-12, 12:16
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Demokraterna har länge förordat poströstning till följd av covid-19. Har du missat det? Din invändning är så korkad att jag undrar varför du ens skrev ett inlägg. Vi talar alltså om en stor mängd döda som de facto röstat på Biden. Hur det har gått till ankommer på ansvariga att redogöra för.

Var kan man läsa om detta? (det fetade).

Obs: diverse löst twitter eller länkar till Alex Jones eller Nordfront gills inte
2020-11-12, 12:17
Medlem
Sankronizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nu har Trump postat ännu en bisarr video:

https://twitter.com/i/status/1326662184403865602

Någon sorts glorifiering, att han är en "outsider som kämpar för den goda saken". Han ser "impossible som just an inspiration". Fullständigt blidgalen är han.

Vi har nu två pågående oförenliga trender:

a) Det står mer och mer klart att det inte finns något valfusk. Trots genomlysning i en vecka nu finns inget. Kanske det renaste valet någonsin?

b) Trump blir mer och mer galen och hävdar att han vunnit. Målar in sig mer och mer i ett hörn, som verkar omöjligt att ta sig ur.

Popcorn fram!

Finns mängder av bevis av olika storlekar ute i etern.
Medlem
Citat:
Demokraterna har länge förordat poströstning till följd av covid-19. Har du missat det? Din invändning är så korkad att jag undrar varför du ens skrev ett inlägg. Vi talar alltså om en stor mängd döda som de facto röstat på Biden. Hur det har gått till ankommer på ansvariga att redogöra för.
Du tycks sitta inne med information om döda som röstat på Biden. Hur många handlar det om ungefär?
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Väntar fortfarande tålmodigt på att Trump kampanjen ska vinna ett enda domstolsärende. Hitills har det bara varit gnäll från valobservatörer om oljud och elaka blickar när dom stått inför domarna.
Ja jag vet du har ett starkt känslomässigt engagemang. Det är bra. Du gillar också att leda in debatten på sidospår, så jag går dig till mötes här. Jag tycker mig läsa att det har varit betydligt allvarligare anklagelser en så och jag har även postat dom anklagelserna som svar till dig vid andra tillfällen. Sen vet jag inte när och om Trump kommer vinna ett betydande domstolsärende men jag väntar lika tålmodigt som dig på att det ska ske.
2020-11-12, 12:19
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Du tycks sitta inne med information om döda som röstat på Biden. Hur många handlar det om ungefär?
Jag tror inte någon riktigt vet det i och med att man i nuläget fortfarande samlar bevis. Det är en process som kommer ta veckor om inte månader. Så det är en svår fråga att besvara
2020-11-12, 12:19
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det var intressant om det är sant. Det betyder att han i teorin kan behålla makten till hans död rent juridisk sett. Men det förutsätter också att han kommer försöka låta det gå så långt och att republikanerna kommer rösta på honom. Tror fortfarande att chansen för att han är kvar som president efter januari är minimal.

Nej 8 år är max för någon President. Sedan tillåts han inte ställa upp som kandidat i nästkommande period.
2020-11-12, 12:20
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Så det har inte skett något fusk genom det med andra ord eftersom man stoppade det .Bra då kan vi lägga ner den fantasin
Som jag skrivit tidigare så har Trump lagt fram om det 14e ändringen i konstitutionen, equal protection klausulen. Det betyder att mail in ballots och vanlig röstning inte får behandlas olika, vote curing är något som är relativt vanligt och får då inte ske enligt det fjortonde tillägget då de som röstat på plats ej fått samma svängrum.
2020-11-12, 12:20
Medlem
Divinations avatar
Citat:

Många. Exakt hur många vet vi inte än. Vad var det du inte förstod med det? Svara istället på om du anser att detta är en allvarlig brist i systemet eller ej?
2020-11-12, 12:21
Medlem
Citat:
Eftersom han påstår att det finns omfattande valfusk. Om det är en död person som varit kvar i röstlängden är det kanske inget större problem?

Valförrättarna ska ju inte ta emot gravröster och det har dom nog inte heller gjort så bara för att någon försöker fuska så blir slutresultatet noll om bara valförrättarna gör sitt jobb innan rösten läggs i urnan.
2020-11-12, 12:23
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Snarare ett förhör än intervju va? Och detta visar ju ingenting? Återigen ett högt tonläge från någon postgubbe.
Om du anser att detta är bevis, så borde du vara övertygad att Trump samarbetade med Ryssland 2016, det fanns mycket trovärdigare indikationer på det snarare än detta ”bevis”.

Det är inget formellt förhör, isf hade haft advokat eller iaf representant från facket närvarande. Han drar inte tillbaka sitt vittnesmål = affidavit = bevis som det rapporterades i media.
Det bevisar iaf att media eller utredarna från USPS är ohederliga. Om Postmannens vittnesmål är trovärdigt får vi se, jag tycker det verkar så.
2020-11-12, 12:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Du verkar ha koll!

Ungefär hur många döda har röstat i resp. stat och hur många har passerat obemärkt vid rösträkningen?
Om du jämför med skillnaden mellan Biden och Trump, hur stor del av skillnaden kan de döda kapa?

Kan det eventuellt vara så att även Rep. har röstat i någon döds namn?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in