SD står och stampar men nu sjunker MP. Det viktigaste nästan.
S + C: 35%
+ V: 45,6%
M + KD + C: 46,4%
SD kan nog gå upp lite till och S ner tror jag.
Antyder du att Annie skulle släppa sina nya vänner (som, enligt henne, de härskar över) för att återgå till fadershuset, under Kung Kristersson och Drottning Ebba?
Antyder du att Annie skulle släppa sina nya vänner (som, enligt henne, de härskar över) för att återgå till fadershuset, under Kung Kristersson och Drottning Ebba?
Ja, opinionssiffrorna för SD tyder på att man har blivit lite loja, inte jobbar tillräckligt hårt med att utveckla sig själva och få ut sitt budskap. SD sitter också i en svår sits då de inte kan gå fram för hårt med sin politik, med risk att stöta sig med eventuella samarbetspartier.
Det blir en fördröjningseffekt i väljarströmmarna vid corona-förlamningen och därför sjunker S lite långsammare. En uppgång för SD med 0,2%-enheter är dock en uppgång.
S har lite att ösa ur vad gäller dom som gått till V men det kan också vara MP som brandskattats när nu V TILLFÄLLIGT gått över 10%.
Det är lättare för många människor att säga M än SD. Här finns dock en stor potential för SD. Ni debattörer här får också räkna med att S har en naturlig nedgång genom att dom äldre dör.
Ursäkta mitt lite röriga inlägg. Lägg märke till att även när SD är bortsopade i media så ligger man ändå på ganska stabila siffror, 19%---20%. Den hårda kärnan har blivit ännu hårdare.
Det blir en fördröjningseffekt i väljarströmmarna vid corona-förlamningen och därför sjunker S lite långsammare. En uppgång för SD med 0,2%-enheter är dock en uppgång.
S har lite att ösa ur vad gäller dom som gått till V men det kan också vara MP som brandskattats när nu V TILLFÄLLIGT gått över 10%.
Jo, det är precis så och det finns en artikel om det:
Det är lättare för många människor att säga M än SD. Här finns dock en stor potential för SD. Ni debattörer här får också räkna med att S har en naturlig nedgång genom att dom äldre dör.
De äldre dör av men fylls på med fler migranter där V och S ungefär delar på 80 procent av rösterna.
Citat:
Ursäkta mitt lite röriga inlägg. Lägg märke till att även när SD är bortsopade i media så ligger man ändå på ganska stabila siffror, 19%---20%. Den hårda kärnan har blivit ännu hårdare.
Ditt inlägg var inte rörigt alls! Som du påpekar ligger SD på 19 - 20 procent även när de göms i medierna och under den andra vågen av pandemin.
Tillägga är att M & KD har svängt om till invandringskritiska och i princip förespråkar samma invandringspolitik som SD samt att M nu är partiet för Lag & Ordning i allmänhetens ögon då medierna trumpetat ut det. Att SD behåller 20-22 procent stöd i detta val och i nästa hamnar mellan 20-25 procent ska SD sikta på. Detta eftersom SD konkurrerar med både M & KD på ett annat plan än förut.
Senast redigerad av hefti 2020-11-12 kl. 11:26.
Det traditionella statsbärande högerpartiet (M) ökar efter att både ha lagt om sin migrationspolitik radikalt och förklarat sig vara villiga att samarbeta och förhandla med det högerpopulistiska nationalistpartiet (SD). Och ÄNDÅ håller SD ställningarna stabilt på ca 20%. Det är i själva verket ett riktigt bra styrkebesked!
Jag är säker på att SD är underskattade i opinionsmätningarna. Betänk att SD för mindre än ett år sedan ändå hade runt 22-24 procent i stöd i samtliga mätningar. Sedan kom corona och SD gick ner på 18-19. Idag är man stabilt på 20-21 %.
Med tanke på allt skit som hänt i landet så är jag säker på att folk i större skala kommer rösta SD i nästa val. Jag har väldigt svårt att se att SD gör en marginell ökning från 17,5 till 19,5-20. Den verkliga siffran kommer ligga på 21-22. Det kommer bli en hårfin kamp mellan SD och M i kampen om andraplatsen.
Även om SD syns dåligt i media, så förekommer de frekvent i plenisalen. De är aktiva i debatter och tar ofta initiativ till debatter.
Jag är faktiskt imponerad över många mycket vältaliga och representativa ledamöter från SD. Jag tror de har kommit efter senaste valet. Och faktiskt verkar det som om de accepteras av andra partier.
Även om SD syns dåligt i media, så förekommer de frekvent i plenisalen. De är aktiva i debatter och tar ofta initiativ till debatter.
Jag är faktiskt imponerad över många mycket vältaliga och representativa ledamöter från SD. Jag tror de har kommit efter senaste valet. Och faktiskt verkar det som om de accepteras av andra partier.
Folk som följer Forum får upp ögonen för SD här.
Ja, och SD har en twitterarmé. De är inte direkt nådiga i sin kritik. Därmed får folk upp ögonen för att det SD påtalar finns där ute bland folk.
Sjupartiet går alltså från 80,8% till 80,6%. Nu jävlar är proppen ur!! MSGA! Vi ska vinna vi vill och vi ska! Sverigevänner! Skål! Bandwagoon! Jimmie Åkesson sha la la la laa!
Svensken är antingen nöjd med samhällsutvecklingen (S, V, MP, L, C) eller förståndshandikappad (M, KD). Noterat.
Biståndsåtervandring och synliggörande av etniskt hat mot svenskar är vägen att gå för att på ett progressivt sätt profilera sig mot M och KD. Den senare frågan har ju SD:s Tobias Andersson drivit på och i dagarna startat ett riksdagsnätverk mot svenskfientlighet, vilket är bra.
Återigen är en tacksam valfråga att driva stenhårt mot M och KD den om pausad kvotflyktingmottagning efter dansk modell för nästa mandatperiod. Om Kristersson menar att Sverige har kapacitet och resurser för världens mest generösa kvotflyktingmottagning, så bör han anständigtvis berätta det för väljarna.
Danmark är ju också ett föregångsland när det gäller att lyfta återvandring och bör hamras in som ett föredöme och kontrast till vanvettiga svenska politiker. Inklusive Ulf och Ebba.
De äldre dör av men fylls på med fler migranter där V och S ungefär delar på 80 procent av rösterna.
Jag har andra uppgifter där S får ca 47 av migranternas röster medan M och SD får ungefär 20 procent vardera. Migranter själva är i regel mycket konservativa.