2020-09-16, 08:56
Medlem
Vad väljarna tycker är viktigast enligt SVT Novus 12 sep:
• Sjukvården
• Lag och ordning
• Invandring/integration

Vad Aktuellt väljar att fråga Åkesson om den 15 sep:
• Vad en lokalpolitiker skrev i en privat chat för tre år sedan
• Partiledarens förkylning
2020-09-16, 08:57
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att mala på om hur "extremt rasistiska" SD är berättar bara för väljare vart de ska vända sig den dag de inser invandringens konsekvenser.

Många väljare är helt ointresserade av politik, men precis alla i hela Sverige vet "hur extrema SD är"- förutom då de som är intresserade av politik, de vet redan.

Väljartillströmningen kan alltså tillfälligt minska tills dess väljarna bestämmer sig för att det är nog. I det läget har SD bara fördel av att MSM så idogt propagerat för SDs "rasism".

Lögn kan aldrig vinna över sanning. Sanningen är ett ljus, lögnen kräver mörker. Mörker kan aldrig släcka ett ljus, bara lura dem som (ännu) inte fått ljus och ändå befinner sig i mörkret.

Problemet media har också att till slut kommer folk sluta lyssna på dom.

Lite pojken som ropar varg över det hela.
2020-09-16, 09:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Problemet media har också att till slut kommer folk sluta lyssna på dom.

Lite pojken som ropar varg över det hela.
Ja!

När någon tänder ett ljus ser man ju ALLT som finns i rummet, inte endast invandringsfrågan.
2020-09-16, 09:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Bara för att du skiter högaktningsfullt i dagens stora avslöjande så gör tydligen inte alla andra det. Kanske är det din nyhetsviktning som är den felaktiga.

Intervjun kunde handlat om politik men handlade istället om fiaskot då han dök upp förkyld i riksdagen samt nasseavslöjandet. Serverat på ett silverfat av SD själva.
När det kommer till hur landet skall styras i framtiden så ger jag fullständigt fan i om ett parti hade en idiot som twittrade något skit och sedan blev utslängd eller om ett annat parti hade en idiot som misstänks för att ha sex med barn.
Det absolut viktigaste är att få klarhet i hur de olika partierna ser på framtiden, vilka visioner man har, vilka politiska lösningar man står för.

SVT bevisar, igen, att skiten borde stängas ned.
2020-09-16, 10:58
Medlem
Rasseltasss avatar
Vad jag önskar att det fanns en motsvarighet till Fox News Tucker Carlsson i Sverige som hade plattformen och förmågan att exponera vänstermedias hyckleri vad gäller hur SD och SD:s profilfrågor behandlas.

De flesta är idag överens om att Sverige misslyckats vad gäller frågorna om invandring och integration. Här skulle man kunna sammanställa världens kavalkad av hur SVT i decennier fokuserat på halmgubbar och oväsentligheter i syfte att sätta dit SD istället för att ge partiet och sakfrågorna en journalistiskt rimlig behandling.

Detta är en frukt som bara väntar på att plockas.

On topic: Jag tror inte att SD:s väljare påverkas av detta drev. Vänstermedias agenda är för uppenbar och de övriga partiernas misslyckanden för monumentala. Däremot kan de politiska låsningarna bli större och Annie Lööf får ju vatten på sin kvarn (har hon twittrat i extas om denna intervju ännu?)
2020-09-16, 11:55
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Vad jag önskar att det fanns en motsvarighet till Fox News Tucker Carlsson i Sverige som hade plattformen och förmågan att exponera vänstermedias hyckleri vad gäller hur SD och SD:s profilfrågor behandlas.

De flesta är idag överens om att Sverige misslyckats vad gäller frågorna om invandring och integration. Här skulle man kunna sammanställa världens kavalkad av hur SVT i decennier fokuserat på halmgubbar och oväsentligheter i syfte att sätta dit SD istället för att ge partiet och sakfrågorna en journalistiskt rimlig behandling.

Detta är en frukt som bara väntar på att plockas.

On topic: Jag tror inte att SD:s väljare påverkas av detta drev. Vänstermedias agenda är för uppenbar och de övriga partiernas misslyckanden för monumentala. Däremot kan de politiska låsningarna bli större och Annie Lööf får ju vatten på sin kvarn (har hon twittrat i extas om denna intervju ännu?)

Vi har alternativmedia och sociala medier där SD dominerar. Tyvärr har vi inte ”legitim” media som står på SDs sida likt Tucker Carlson och i svenskt landskap lär det bli svårt att få tyvärr. Men ja, det önskar jag med så alla svenska normies där ute ser igenom agendan.

Alternativmedia tror ju vissa bara är för rasister osv.

Vi ska vara glada att Flashback och sociala medier finns annars hade SD inte haft en chans.

Och ja, Annie Lööf har twittrat i extas om detta. I alla fall om han som Expressen avslöjade. Allt enligt plan för att hon ska få näringslivet bakom sig och bli statsminister..
2020-09-16, 12:04
Medlem
Haddock93s avatar
Nu hakar till och med Jens Ganman på drevet.. suck va trött man blir.

Allt för att sänka SD och splittra högern.
2020-09-16, 12:07
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/noje/nike-nylanders-stora-livsandring-konstigt/

Vips så kommer en snyftartikel om Nike som intervjuade Åkesson från just EXPRESSEN.

Så jävla genomskinligt.

EDIT: https://samnytt.se/massiv-kritik-mot-svt-aktuellts-intervju-med-jimmie-akesson/ sprid denna för att kontra.
Senast redigerad av Haddock93 2020-09-16 kl. 12:10.
2020-09-16, 12:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Glöm det - försvinnande få. Har inte sett en artickel från alternativmedia sedan 2015 då facebooks algoritmer var galna.

Glömma vad? Jag har många delningar från alternativmedia på Facebook. Det beror ju på vilka vänner man har. Det förstår du väl att inte alla har samma vänner och därmed samma delningar som du har Greta? Trodde du verkligen att alla ser samma sak som du gör? 320 000 gillar SD på Facebook, tror du de får samma delningar som du gör? Du vet att alternativmedia har egna hemsidor va? precis som gammelmedia. Och att de är på Youtube och andra sociala medier?

Du tar världsrekord i att leva i en åsiktsbubbla.
2020-09-16, 12:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu onsdagsmorgon och Expressen toppar fortfarande med David Baas storm i ett vattenglas.
Jag tror som du. SD rusar framåt i opinionen och man plockar fram gammal skit för att försöka dämpa tillväxten.

Nu har Expressen släppt fastnålningen och inslagen har rasat långt ned i flödet. De fick väl inga klick fast det låg överst så de gav upp till sist.
2020-09-16, 13:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Solklart tecken på att det går bra för SD just nu. Flertalet aktivister från #Jagärhär deltar i Expressens nya drev!
De kommenterar intensivt hos både Expressens och Omnis Facebook-sidor. Delar ut likes och ryggdunkningar till varandra. Vissa skriver exakt samma kommentarer på båda sidorna. Enbart copypasta.
Känner igen många namn där.Bl.a:
Emma S Nilsson
Anders Mörk
Rasmus Palmqvist
Roger Wiklander
Lars-Åke Schneider
Thomas Aarås
Anette Månsson
Andreas Engblom
Se själva.
Expressen
https://www.facebook.com/37134975344/posts/10158062323410345/?extid=FINJ2mpSHU2i1LRK&d=n
Omni
https://www.facebook.com/471766916244326/posts/3371887042898951/?extid=78qhL4hMnrOJP7MC&d=n

De har en drive också här på FB. JÄH avlönas av regeringen och det finns personliga kopplingar mellan dem och de som beviljar bidragen till dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Det går säkerligen bra för Sverigedemokraterna i opinionen just nu, det vet man när SD-hataren och den besatte Baas vräker ur sig sina skitartiklar, det sammanträffar alltid. Han gör säkerligen ingenting annat än hatar SD och letar skit att vräka ut i sin svenskhatande tidning. Som om det spelar någon roll, verkligheten är den samma och politiken är den samma, problemen är dom samma för vanligt folk igår som idag, en mer eller mindre i SD spelar ingen som helst roll. Folk är jävligt less på propagandan och medias ensidiga attacker utförda efter agenda enbart mot SD.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att tiga ihjäl SD är vad som kan hålla tillbaka tillväxten, men sådana här uppenbara tramsjakter cementerar bara de nytillkomna väljarna hos SD.
Är det val om en vecka, eller vad ÄR detta? Det måste vara stort när media väljer att skjuta av sitt lilla reservkrut nu.

Det måste vara för att inte SD skall växa p.g.a. att censuren släppt om kriminella klaner. Men jag håller med, det är som en valrörelse. Är det något mer som hänt som inte kommit fram ännu? Skadebegränsar de för något mer än klanerna?

Citat:
Ursprungligen postat av Gotlaborj
Tidigare har jag varit en inbiten moderat, men det här vuxendagiset gör att jag kommer slänga iväg en stödröst på SD i valet.
Jag tror inte jag är ensam om att tröttna på det här drevet.

Välkommen till den ljusa sidan. Du kan aldrig lita på moderaterna. Vad de säger nu kan vara bortblåst dagen efter valet. Se hur M agerade i Stockholms kommun. Efter valet var de 100 % socialliberala Reinfeldtare igen och struntade i alla vallöften.
2020-09-16, 13:22
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Välkommen till den ljusa sidan. Du kan aldrig lita på moderaterna. Vad de säger nu kan vara bortblåst dagen efter valet. Se hur M agerade i Stockholms kommun. Efter valet var de 100 % socialliberala Reinfeldtare igen och struntade i alla vallöften.

Skulle tippa på att många Moderater som velar mellan SD och M nu kanske stödröstar SD bara för att inte M ska börja vänstra med S.

Såg idag en ledare från PM Nilsson i DI där han skrev att S borde göra upp med M om migrationen.

Man bäddar för ett sånt svek.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in