2020-11-12, 08:44
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
John F Kennedy, en amerikansk president på 60-talet, var bland de första som myntade om begreppet "The New World Order", och varnade samtidigt om densamma. Idag ser vi konsekvenserna av den. Nästan exakt en vecka innan Kennedy "blev mördad", sa han: "I will splinter the CIA into a thousand pieces and scatter it into the wind."
Enligt officiella uttalanden blev Kennedy mördad av en galning. Men sanningen, som ni ser, var att Kennedy utmanande denna maktelit. Han sågs som ett hot, som man var tvungen att göra sig av med.

Samma sak sa Donald Trump, därför blev han hatad och motarbetad. I dagens läge är det nog svårt att mörda presidenten, man kör på karaktärsmord istället.

I övrigt anser jag att devisen ”if you can’t beat them, join them” är rimlig. Därför investerar jag i företag såsom Google och Amazon. Kan lika gärna berika mig på eländet.

Använder dock inte deras tjänster. Någon måtta får det lov att vara.
Citera
2020-11-12, 08:51
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Är globalisterna judar? Du undrade ju precis vilka globalisterna var?

Judarna och gammal hederlig antisemitism är en bärande del i alla konspirationsteorier värda namnet - men vilka mer?

Eller ÄR judarna helt enkelt Globalisterna?
Citera
2020-11-12, 08:53
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
De med pengar och makt har i alla tider försökt och ofta lyckats med att kontrollera de flesta under dem i hierarkin.

Du använder det oprecisa begreppet de eller dem mycket.

Kan du inte använda mer precisa benämningar istället; T.ex. företag, organisationer eller personer
Citera
2020-11-12, 09:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du använder det oprecisa begreppet de eller dem mycket.

Kan du inte använda mer precisa benämningar istället; T.ex. företag, organisationer eller personer

Blir ett jävla uppräknande om jag ska lista alla DEM som sitter på makt och pengar i samhället.

Men visst - i Sverige är det väl den rikaste procenten, de högsta företagsledarna, toppolitikerna, de största aktieägarna och kungahuset som tillhör det man skulle kunna kalla makteliten.
Citera
2020-11-12, 09:22
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Judarna och gammal hederlig antisemitism är en bärande del i alla konspirationsteorier värda namnet - men vilka mer?

Eller ÄR judarna helt enkelt Globalisterna?

Precis. Jag ville bara få fram att du är en produkt av dagens samhälle.
Utan alternativa teorier skulle vi aldrig kunna ifrågasätta något från makten. Men du agera precis som den nyttiga idiot makten har skapat.

Och som svar på din fråga. Många judar tillhör globalisterna. Att judar är extremt inflytelserika och sitter på höga poster är ingen konspirationsteori, det är fakta.
Senast redigerad av Emoll 2020-11-12 kl. 09:24.
Citera
2020-11-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Extremt historielöst, har alla histrorieböcker bränts och lärarna gått och dränkt sig?.

Vad du menar med myntat om vet jag inte men New world order, dvs ny världsordning, användes av president Woodrow och Churchill långt innan JFK må ha använt det.

Sedan är citatet du påstår han ska ha uttalat är högst tveksamt om han gjort se https://paleofuture.gizmodo.com/the-...-ci-1793151211 där citatet ska dykt upp tre år efter hans död. Att han hade synpunkter på CIA efter misslyckandet i Kuba är inte okänt, men resten är historielöst och i avsaknad av evidens.

Många med samma inställning som dig tillskriver JFK en massa egenskaper som inte stämmer. Många tal som folk tolkar som riktat mot en hemlig makt var riktat mot kommunismen, JFK avskydde kommunism.

Han var en del av eliten, hans pappa lobbade och pysslande en hel del för att få sin son till president. Kennedy var en inflytelse- och rik familj i pengamässig mening.

Polarisering och konflikter har hela världshistorien varit full av. Se bara på hur Kejsar Agustus utmanövrerade Marcus Antonius med rykten och rackarspel. Nu var inte Marcus Antonius ett oskyldigt lamm utan lika maktgirig.

Drev mot det som går emot normen, ja då skulle du varit med om Franska revolutionen, Pol Pot och kulturrevolutionen. Där hade man ihjäl de som tänkte annorlunda eller torterade de man trodde tänkte annorlunda.

Faktum är att vi idag lever utifrån den aspekten i en mycket bättre värld. Finns det kvar att göra? Absolut!

Resten av ditt kletande av åsikter om andra människors beteende och påstådda lätthet att vilseleda verkar bara vara projektion av dig själv.

Lyft på ditt slappa del där ryggen slutar och byter namn och gör något själv om du är missnöjd med dagens politiker ich hur de leder landet.

Han skrev BLAND de första och du har mage att dra till med "extremt historielöst"... Gå och dränk dig ditt troll!
Citera
2020-11-12, 09:27
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Samma sak sa Donald Trump, därför blev han hatad och motarbetad. I dagens läge är det nog svårt att mörda presidenten, man kör på karaktärsmord istället.

I övrigt anser jag att devisen ”if you can’t beat them, join them” är rimlig. Därför investerar jag i företag såsom Google och Amazon. Kan lika gärna berika mig på eländet.

Använder dock inte deras tjänster. Någon måtta får det lov att vara.

Fast Donald Trump är med största sannolikhet också en del av detta kontrollerade system.

Jag trodde också först att Trump skulle vara frälsaren, en man för folket som skulle utmana makten och deras kontroll. Men börjar allt mer inse att han bara är en del av samma elit. Han används snarare som ett vekeryg för att vilseleda oss. För att skapa just den här tron att han ska vara frälsaren. Men egentligen är han lika toppstyrd som de andra.
Citera
2020-11-12, 09:30
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men visst - i Sverige är det väl den rikaste procenten, de högsta företagsledarna, toppolitikerna, de största aktieägarna och kungahuset som tillhör det man skulle kunna kalla makteliten.

Så det är denna exklusiva 1% grupp som utgör Globalisterna?

Är politiker från C och V med på tåget, eller bara gråsossar och moderater?
Citera
2020-11-12, 09:35
Medlem
YP4XQs avatar
Den som har rent mjöl i påsen har inget att frukta

Översatt "Rent mjöl" = de som tycker och tänker som oss och inte gör minsta motstånd

Vi svenskar måste få bort våra snälla och naiva sidor och börja handla som om de är våra fiender och inget annat. "Så gör man inte i Sverige" Det är inte värdigt en demokrati och såna dör floskler är ren hjärntvätt det är exakt så de vill att vi ska tänka.

De kan dra åt helvete!
Citera
2020-11-12, 09:45
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Så det är denna exklusiva 1% grupp som utgör Globalisterna?

Är politiker från C och V med på tåget, eller bara gråsossar och moderater?

Jag har ingen aning om vad du syftar till med begreppet ”globalisterna”.

Politiker tillhör oftast inte makteliten själva. I alla fall inte i Sverige. De är nyttiga idioter som springer ärenden åt Wallenbergs och co.
Citera
2020-11-12, 09:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Han skrev BLAND de första och du har mage att dra till med "extremt historielöst"... Gå och dränk dig ditt troll!

Han var inte ens bland de första, uttrycket har används av politiska ledare från tidigt 1900 talet, till och med H.G. Wells skrev en bok som hette detta 1940, så jo historielöst så det förslår. Så vem är trollet??
Citera
2020-11-12, 11:02
Medlem
6feetdeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Om vad jag tycker om vad? Det är ju ett djävligt stort spann! Du får precisera ner det, exempelvis vad jag tycker om äldrevården i Sverige, eller ännu noggrannare vad jag tycker om deras mat. Eller för att vara ännu mera precis, vad jag tycker om näringsinnehållet i deras mat. Uppfyller det näringsbehovet för en pensionär. Hur ser deras serumnivåer ut gällande c-vitamin, d-vitamin etc? Precisera dig!

Känner du till 'the great reset'?

Vad tänker du om att vi går mot ett kontantlöst samhälle? Varför tror du vi gör det?

Varför är det endast tillåtet att håna Jesus men ingen av de falska profeterna?

Listan kan göras lång. Har lite brådis, kanske fyller på senare om de behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in