Citat:
Ursprungligen postat av
Emoll
Du har fel. O har fortfarande inte lyckats motbevisa mig. Vi hade betydligt mer att säga till om förr. Fler folkomröstningar förr i tiden. Politiker som sprang folkets vägnar och inte elitens. Det fanns inga karriärister som alla är idag.
Måste bara fråga. Tror du ens själv på vad du säger?
Vi har haft sex nationella folkomröstningar, den senaste för 17 år sedan, den första för 98år sedan, resten rätt jämnt utspridda under andra hälften av 1900-talet, desto fler kommunala med en övervägande majoritet de senaste 20 åren och väldigt många av dem de senaste 10, den senaste i år.
Ja, jag tror på vad jag säger, och inte utan fog.
För 30 år sen hade du fått skriva dina inlägg och få dem publicerade som insändare i nån dagstidning nån gång i veckan på sin höjd, om du hade velat skriva lite fler ord hade du fått skriva en debattartikel och hoppas på att få den publicerad, vilket inte hade varit säkert. Idag kan du skriva vad du vill här, på facebook eller lägga upp en egen blogg. Du kan ragga namnunderskrifter om du vill ändra nåt i din kommun och om du får ihop tillräckligt många så måste din kommun ha en omröstning om det.
Att andra inte tycker samma som du och inte lyssnar på vad du säger är inte samma sak som att vi generellt har mindre att säga till om.