2020-11-10, 17:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Varför bor ingen där? Har dom köpts upp av hedgefonder som investeringsobjekt eller liknande?

Jäpp! Ambassader och kontor i största allmänhet.
Citera
2020-11-10, 18:07
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Ni som är rika och bor i lägenhet, varför valde ni det istället för villa? Är lite nyfiken på vilka fördelar ni ser med att bo i lägenhet.
För att jag valde att satsa på jobbet och flytta omkring en hel del i landet. Veckopendlat en hel del också. I och med det så var det bekvämare att fixa en hyresrätt som man sedan lätt kunde lämna.

Jag är väl medveten om att man kan ha tjänat grova pengar på att göra bostadskarriär, men jag får ändå säga att jag är rik i likvida medel just för att jag valde mitt nomadiserande liv.

Nu är jag till åren kommen och hatar att bo centralt. Jag vill ha lugn och ro och skulle gärna ha en gräsplätt utanför bostaden. Nackdelen med villa eller radhus i min ålder är att man tröttnar på underhållet.

Som tur är har jag nu fixat en lägenhet med en härligt stor takterass och nära till fjärden där jag bor. På så sätt känner jag mig inte så instängd som man kan göra i en central lägenhet.
Senast redigerad av Imnsho 2020-11-10 kl. 18:16.
Citera
2020-11-10, 18:13
Medlem
Aktieklipparns avatar
Jag är inte rik, men skuldfri på villan

Jag flyttar gärna till en mindre lägenhet utan massa underhåll när jag kan
om några få år. Har ett fritidshus med egen liten skog och kommer bo i
Thailand dom kallaste månaderna om några år, så hellre en lägenhet.
Citera
2020-11-12, 00:56
Medlem
Jag tänkte också på om man är rik och bor i villa lite utanför centrum, kan man ju ta en rolig tur med lamborghinin in till centrum t. ex. men det kanske inte är så roligt mitt i stan.
Citera
2020-11-12, 07:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Du vet det redan (?)

Då förstår jag inte alls vad det var att yvas över.
Det finns mängder med äldre ord och uttryck man kan haka upp sig på, men jag förstår inte vad det ska vara bra för.

Okej
Citera
2020-11-12, 08:49
Medlem
D45Ks avatar
Det var många i tråden som inte vill bo i villa pga av underhåll. En rik person sköter så klart inte sitt eget underhåll.
Citera
2020-11-12, 11:34
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
För att bo i villa är helt meningslöst sålänge man inte har fru och barn.
Citera
2020-11-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D45K
Det var många i tråden som inte vill bo i villa pga av underhåll. En rik person sköter så klart inte sitt eget underhåll.

de som är rika är ofta snåla ock vill inte leja bort
Citera
2020-11-12, 12:43
Medlem
D45Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
de som är rika är ofta snåla ock vill inte leja bort
Så går det även att argumentera för städning hemma, trots det är det högst vanligt med städhjälp.
Citera
2020-11-12, 13:35
Medlem
Förstår inte alls grejen med villa. Hade det tidigare innan jag flyttade till lägenhet för 5 år sedan men det är ta mig fasen alltid något att göra, vem orkar med det? Har kollegor som ägnar hela din semester åt att greja med huset.
Citera
2020-11-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
aaa det märks att du har diverse störningar det enda du gnäller om är att det kan komma ljud från grannarna , fan stäng in dig i en jävla bunker istället ditt bittra stolpskott sedan har du nog inte heller råd att hyra in trädgårdsarbetare i vilket fall som helst!

Ja, det händer att man kan höra grannarna och jag gillar det inte (har tidigare bott högst upp i 15 år utan att höra ett knyst), men oavsett skulle jag aldrig byta lägenhet mot villa!

Har bott i villa och det var ingen höjdare. Det är INTE tyst i villaområden heller. Jag skulle påstå att det är värre. Inte värt allt jobb, pengar och tid. Otroligt skönt med lägenhet, inga problem i världen, inga oväntade kostnader att tala om, inga krav, inga måsten. Kan fokusera helt på intressen, familj, resor och chill.
Citera
2020-11-12, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
Förstår inte alls grejen med villa. Hade det tidigare innan jag flyttade till lägenhet för 5 år sedan men det är ta mig fasen alltid något att göra, vem orkar med det? Har kollegor som ägnar hela din semester åt att greja med huset.

Ja fan det är helt sjukt. Det enda man hör villaägare babbla om på somrarna är allt jobb det måste göra. Hela tiden, konstant. Vad är det för liv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in