2020-11-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Jag fattar verkligen inte allt detta tjat om valfusk från demokraternas sida.

Visst, så var det onekligen ett konstigt val. Och Trump såg ut att gå mot valvinst efter att han hade vunnit Texas och Florida. I Florida och Texas så blev poströsterna ränkade först, detta gav Biden en liten ledning i båda de här två vippstaterna innan rösterna från valdagen räknades upp. I Pennsylvania, Wisconsin, Michigan, Georgia så såg vi samma sak, bara tvärtom.

Det var helt uppenbart att demokraterna skulle samlas i rekordstora mängder för att rösta ut Trump vid det här valet, även många independents och många som i vanliga fall inte röstar alls gick ut och röstade mot Trump i 2020. För mig så var det klart sedan i somras att Biden kom till att vinna popular vote med större marginal än vad Hillary Clinton gjorde för fyra år sedan, och jag såg det som osannolikt att Trump skulle ha chans till att bli omvald.

Valresultatet var som väntat.
Såklart Biden har varit stor favorit hela tiden och det var uppenbart att folk som vanligtvis inte röstar skulle rösta ut Trump, men EYY Trump hade fullt med folk på sina rallys som stod och gapade, han hade fullt av folk som stod på gatorna och körde runt i bilar med Trump flaggor så han kan omöjligt förlora
Grejen är att när Biden kliver in i Vita Huset i Januari och Trump inte har ett enda bevis så kommer foliehattarna fortsätta grina om valfusk
2020-11-12, 02:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut, vilket är varför jag enbart säger att man ska vara försiktig samt kritisk kring vad han säger, han har sedan tidigare en tendens att ignorera verklighetsexempel samt sträcker sig en aning utanför det område som matematiken kan klara av helt själv.

Skulle det visa sig att han har rätt så har han rätt men att köpa rakt av vad han säger är inte hjälpsamt, speciellt inte då statistik inte kan förutse hur folk kommer att rösta just för att människan är oförutsägbar, i en vanlig analys så skulle det vara X, Y, Z som gäller men tar man in hur människor kommer att agera så blir det helt plötsligt X, Y, Z, i och det är just för att vi kan inte spå i framtiden kring hur folk kommer att agera.

Men som sagt, jag blir inte förvånad om det hela slutar med att Shiva glöms bort om en vecka eller två

Ha ha, du tror inte på en matematiker från MIT, matematik går inte att "glitcha" för att använda oss av en term dina kompisar känner alltför väl till. Ändå tror du han politiserat mattetalen, det dummaste jag hört.

Men istället tror du på valfri dagstidning (säg DN) som dänger ut lögner på löpande band ?
Du min gode man har tappat det.

#fightback
2020-11-12, 02:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Mannen som PÅSTÅR att han uppfann e-mailen 1979. När man e-mailat friskt i över ett decennium redan....

Han ljuger lika mycket som trumpers, det första emailet tillerkänns Ray Tomlinson och skickades 1971.
Ingenstans refereras till Dr Shiva Ayyaduraisom upphovsmann, annat än att han pekat ut sig själv, som varandens upphovsman vilket ingen annan verkar konfirmera.

https://www.guinnessworldrecords.com/news/60at60/2015/8/1971-first-ever-email-392973
http://openmap.bbn.com/~tomlinso/ray/firstemailframe.html

Dr Shiva Ayyadurai MIT har varit ute och påstått saker tidigare:

" During the COVID-19 pandemic, Ayyadurai became known for a social media disinformation campaign about the coronavirus; spreading conspiracy theories about the cause of coronavirus; promoting unfounded COVID-19 treatments; and campaigning to fire Anthony Fauci for allegedly being a so-called "deep state" actor."

Dessutom och värre för hans trovärdighet, han är/har varit Republikans politiker och förlorade senatsvalet i Massachusetts 2020.

"He garnered 3.39% of the vote as an independent candidate in the 2018 United States Senate election in Massachusetts, and ran as a Republican in the 2020 U.S. Senate election in Massachusetts, but lost to Kevin O’Conner in the primary.

Men det är klart, när Nixter är i farten och lyfter fram denne man, så är det ju klart att han är lika fejk som Nixter själv ochn hans dataanalyser av valet, som gav ett sämre resultat än vad man fått om man singlat krona eller klave. Nixter vägrar sedan diskutera varför hans avvikelser var så astronomiska som dom var. Noll i trovärdighet för Nixter, noll i trovärdighet för Dr Shiva Ayyadurai.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-11-12 kl. 02:35.
2020-11-12, 02:22
Medlem
Nixters avatar
Pennsylvania Update

-Trumps legala team (TLC) lade in stämning i måndags.
-Demokraterna försökte flytta caset ut på landsbygden där det finns mutad domare.
-Demokraterna blockerades och deras fråga om flytt avslagen.
-Domaren gav även TLC erhöll även sk "expedited" schedule.

4 vinster för Team Trump här.
...Även fast det enligt forumet här finns varken stämningar eller trovärdighet.
2020-11-12, 02:24
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Pennsylvania Update

-Trumps legala team (TLC) lade in stämning i måndags.
-Demokraterna försökte flytta caset ut på landsbygden där det finns mutad domare.
-Demokraterna blockerades och deras fråga om flytt avslagen.
-Domaren gav även TLC erhöll även sk "expedited" schedule.

4 vinster för Team Trump här.
...Även fast det enligt forumet här finns varken stämningar eller trovärdighet.

Inte för att vara den som är den! men skulle du kunna länka med källor på detta ?
2020-11-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Du glömde länka igen...till alla TUSENTALS RÄTTEGÅNGAR SOM NU HAR STARTAT

Det finns inte en enda stämningsansökan inlämnad angående fusk som skulle kunna påverka resultatet.

Den enda stämningen hittills som kan påverka resultatet är stämningen i PA där man anser att poströsterna bryter mot konstitutionen eftersom metoderna för identifiering inte är samma vid poströster som att rösta i person.

Eftersom det är samma i alla delstater så säger Trumps kampanj alltså att de anser att alla poströster är ogiltiga och där ingår rösterna från varenda militär som tjänstgör utanför sin delstat samt även många politikers röster, som t.ex. Trumps egen röst.
Det innebär också att de anser att Trump själv vann felaktigt 2016 eftersom poströster räknades på samma sätt då också.
Det gäller faktiskt alla tidigare val där man använt poströster, alltså sedan åtminstone 1775.
2020-11-12, 02:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det finns inte en enda stämningsansökan inlämnad angående fusk som skulle kunna påverka resultatet.

Den enda stämningen hittills som kan påverka resultatet är stämningen i PA där man anser att poströsterna bryter mot konstitutionen eftersom metoderna för identifiering inte är samma vid poströster som att rösta i person.

Eftersom det är samma i alla delstater så säger Trumps kampanj alltså att de anser att alla poströster är ogiltiga och där ingår rösterna från varenda militär som tjänstgör utanför sin delstat samt även många politikers röster, som t.ex. Trumps egen röst.
Det innebär också att de anser att Trump själv vann felaktigt 2016 eftersom poströster räknades på samma sätt då också.
Det gäller faktiskt alla tidigare val där man använt poströster, alltså sedan åtminstone 1775.

Eftersom Washington tillträdde som POTUS 1789 så ser jag inte riktigt hur det skulle ha gått till 1775? eller är det andra ämbeten du menar på då?
2020-11-12, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Eftersom Washington tillträdde som POTUS 1789 så ser jag inte riktigt hur det skulle ha gått till 1775? eller är det andra ämbeten du menar på då?

1775 är första gången det nämns poströster i USA då folk som riskerade anfall av indianer fick rösta hemifrån. Det var troligen fråga om något lokalval.
2020-11-12, 02:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
1775 är första gången det nämns poströster i USA då folk som riskerade anfall av indianer fick rösta hemifrån. Det var troligen fråga om något lokalval.

Tackar för klargörandet!
2020-11-12, 02:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha, du tror inte på en matematiker från MIT, matematik går inte att "glitcha" för att använda oss av en term dina kompisar känner alltför väl till. Ändå tror du han politiserat mattetalen, det dummaste jag hört.

Men istället tror du på valfri dagstidning (säg DN) som dänger ut lögner på löpande band ?
Du min gode man har tappat det.

#fightback

Jag tror inte på matematik som inte tar in den mänskliga faktorn eller verklighetsexempel i sin ekvation, så fort man tar in verkligheten i en teoretisk ekvation så tenderar verkligheten att krossa de matematiska formlerna.
2020-11-12, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Du framstår inte som något bättre eller mindre bias än vad Nixter är. Och jag kan inte minnas en enda seriös eller ett icke-provokativt inlägg från dig i den här tråden.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd

Ditt borde göra något åt ditt minne.
2020-11-12, 02:43
Medlem
Som Trump supporter håller jag med att det är inte lönt prata om dom små händelserna kommer inte ge oss mycket, finns bara ett hopp kvar som jag sagt hela tiden nu och det är dominion maskinerna högsta grad skumma!!

Dock om man är trump hater eller sleepyjoefan är det massa saker som är ologiska och jag tror inte ens att ni själva tror på det, t.ex i georgia tusentals röster på biden men inte senaten?? Samma med valdeltagandet låter väldigt suspekt med så många röstade i corona tider?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in