2020-11-11, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Andreas , noaf , otto är dom skyldiga. Andreas var lockbete

VET du ? Eller är det bara din teori ?
Citera
2020-11-11, 14:15
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Möjligt du har rätt, men de var inte någon av deras dna på knogjärnet iaf, för dem testades/jämfördes! hans "bröders" dna testades dock aldrig mot knogjärnet
Menar du Rommin & co?
Jag tror det är dags att läsa om dom tidigare domarna på RJ, möjligen finns det ledtrådar/sammanhanger.

Vet inte om jag ens tror på detta själv, men kan det vara så att polisen ”sparar” bevis till även större saker? (Visst är det ett långskott, har svårt att föreställa mig att något ska vara värre än ett mord, men ändå ... Många mord?)
Citera
2020-11-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Menar du Rommin & co?
Jag tror det är dags att läsa om dom tidigare domarna på RJ, möjligen finns det ledtrådar/sammanhanger.

Vet inte om jag ens tror på detta själv, men kan det vara så att polisen ”sparar” bevis till även större saker? (Visst är det ett långskott, har svårt att föreställa mig att något ska vara värre än ett mord, men ändå ... Många mord?)

Ja rommin och co.. deras dna är inte kört på bevisen. Men dem finns väll iförsig säkert med i databasen i med deras brottsligheter. Minns inte att jag läst om resultaten för dom vida sökningarna för knogjärnet, men att någon anställd inom kårens fingeravtryck var på väskan eller påsen, så någon som jobbat på brottsplatsen har varit dålig med handskar.
Citera
2020-11-11, 20:21
Medlem
Ottos far är polis ju
Citera
2020-11-11, 21:25
Medlem
sybels avatar
Jag tycker att det är konstigt att inte mer fokus lagts på kniven. DNA är väl inte vattenlösligt? Om den legat kvar i vattenbrynet sedan mordet borde den haft någon form av spår. Att den endast har en fet beläggning tyder på att den är behandlad. När? Direkt efter mordet? Och med vad? Någon analys av det har jag inte sett.
Citera
2020-11-11, 21:56
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Andreas , noaf , otto är dom skyldiga. Andreas var lockbete
Varför tror du det?
Citera
2020-11-11, 22:05
Medlem
Att Otto är inblandad tvekar jag inte en sekund på. Emil hade silikonbröst och var mer populär bland kunderna, avundsjuka har dödat förr. När man sen läser förhören med Emils mamma där hon visar konversationerna med Otto dagarna efter Emils försvinnande tycker jag de blir ännu mer uppenbart.
Citera
2020-11-11, 22:14
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiiquita
Möjligt du har rätt, men de var inte någon av deras dna på knogjärnet iaf, för dem testades/jämfördes! hans "bröders" dna testades dock aldrig mot knogjärnet

Hur vet du att deras inte testades ?
Citera
2020-11-11, 22:23
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tycker att det är konstigt att inte mer fokus lagts på kniven. DNA är väl inte vattenlösligt? Om den legat kvar i vattenbrynet sedan mordet borde den haft någon form av spår. Att den endast har en fet beläggning tyder på att den är behandlad. När? Direkt efter mordet? Och med vad? Någon analys av det har jag inte sett.

Ja, den är ”rengjord” Om det är Emilias kniv som saknas är det mest troligt att det skett efter mordet. Annars borde väl hennes DNA finnas på knivens handtag. Det som också är intressant är varför man riskerar att hämta, rengöra, lägga tillbaka. Istället för att bara göra sig av med den. För om Emilias peruk hämtades efter själva mordet och hamnade på Andreas rum, varför skulle han då vara så dum och gå tillbaka med kniven?
Nej, det är helt ologiskt för mig. För mig pekar allt på att någon annan hämtat sakerna och placerat dem i efterhand. Tyvärr finns ingen ytterligare analys ang kniven.
Citera
2020-11-11, 22:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Varför?

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Ja, den är ”rengjord” Om det är Emilias kniv som saknas är det mest troligt att det skett efter mordet. Annars borde väl hennes DNA finnas på knivens handtag. Det som också är intressant är varför man riskerar att hämta, rengöra, lägga tillbaka. Istället för att bara göra sig av med den. För om Emilias peruk hämtades efter själva mordet och hamnade på Andreas rum, varför skulle han då vara så dum och gå tillbaka med kniven?
Nej, det är helt ologiskt för mig. För mig pekar allt på att någon annan hämtat sakerna och placerat dem i efterhand. Tyvärr finns ingen ytterligare analys ang kniven.

Det fetstilsmarkarede i ditt inlägg är mycket intressant.

Varför skulle någon göra detta?
Citera
2020-11-11, 23:07
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det fetstilsmarkarede i ditt inlägg är mycket intressant.

Varför skulle någon göra detta?

Enligt mig enbart för att sätta dit Andreas. Finns ingen annan logisk förklaring till varför någon gör så. Man lägger peruken hos honom och ser till att inget annat ledet till en själv (genom att rengöra kniven). Knogjärnet rengjordes inte pga att man inte hittade det då det låg i vattnet. Hade man hittat vems DNA det är på knogjärnet tror jag man hade fått svar på många frågor.
Att Andreas skulle tagit med sig peruken direkt efter och låtit den ligga kvar på rummet, samtidigt som han senare riskerar att ta sig fram och tillbaka med kniven, men låter väskorna och jackan ligga kvar men en rengjord kniv i. Nej, han må va duktigt påverkad emellanåt men så dum är han nog inte med tanken på att han va duktig på att gömma knarket runt i Tollarp. Jag tror han blivit slagen alt fått i sig något och tuppat av helt. Allt han minns är att dem blev attackerade av någon/några som han antagligen är livrädd för.
Citera
2020-11-11, 23:23
Medlem
Skaraborg2s avatar
Varför vill någon/några sätta dit AA?

Citat:
Ursprungligen postat av Blaire-Witch
Enligt mig enbart för att sätta dit Andreas. Finns ingen annan logisk förklaring till varför någon gör så. Man lägger peruken hos honom och ser till att inget annat ledet till en själv (genom att rengöra kniven). Knogjärnet rengjordes inte pga att man inte hittade det då det låg i vattnet. Hade man hittat vems DNA det är på knogjärnet tror jag man hade fått svar på många frågor.
Att Andreas skulle tagit med sig peruken direkt efter och låtit den ligga kvar på rummet, samtidigt som han senare riskerar att ta sig fram och tillbaka med kniven, men låter väskorna och jackan ligga kvar men en rengjord kniv i. Nej, han må va duktigt påverkad emellanåt men så dum är han nog inte med tanken på att han va duktig på att gömma knarket runt i Tollarp. Jag tror han blivit slagen alt fått i sig något och tuppat av helt. Allt han minns är att dem blev attackerade av någon/några som han antagligen är livrädd för.

Ligger mycket i ditt inlägg.

Kan mycket väl ha varit på det sättet att någon, eller några, vill sätta fast AA. Då uppkommer frågan varför vill någon att just han skall få klä skott för mordet på Emilia? Han har kanske fått i sig fultjack som någon bjöd honom på?

Jag tror att AA mycket väl vet vem denne någon, eller några, är men vågar helt enkelt inte berätta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in