2020-11-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Varför inte visa till en riktig källa istället för en förfalskad artikel? jag tror definitvit inte att Trump eller hans advokater kommer att ge sig med det första.

Kanske inte Trump men jurister brukar huka när det vankas eget ansvar
2020-11-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Dom diskuterar specifikt 592 ballets.

Det verkar hur som helst vara tok
2020-11-11, 23:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
OM det fortfarande finns någon kvar i tråden som tror att Joe Biden har minsta chans att bli president, eller ännu värre, hoppas på det.... Någon som ignorerar valfusket, som ignorerar kuppandet, som ignorerar att han är en senildement korrupt energilös föredetting som knappt kunde få 10 personer till sina tal...

Ledsen om jag spräcker era sista förhoppningar, poppar eran bubbla nu, men detta kommer bara inte hända. Här är den sista spiken i kistan för era förhoppningar. 0% chans har han.

https://youtu.be/EBcQ26ha0Ho

Den där snubben är helt ute och cyklar, och ljuger antagligen medvetet för att peppa Pro-Trumpers.

Rätt enligt lag och konstitution är:
- consession speech är bara en artighet av den förlorande kandidaten och fyller ingen reell funktion.
- oavsett om den förlorande kandidaten erkänner sig besegrad eller ej, så väljer elektorskollegiet den vinnande kandidaten i december

Trump upphör, vad han en gör, att vara president 20/1 2021, kl 12:00 på dagen. Är han då kvar i Vita Huset så eskorteras/bärs han ut av Secret Service
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2020-11-11 kl. 23:39.
2020-11-11, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det där kan bara hända om ingen av kandidaterna för 270 elektorsröster. Det kommer Biden få och då behövs ingen concede från Trump. Han säger också det i videon men inte så tydligt (han pratar om att valen i delstaterna ej blir certifierade, vilket är samma sak).

Sant, det sa han. Men han poängterade många gånger att Hillary sa till Biden att inte ge upp under några omständigheter. Gäller inte det även vid electorsröster? Jag skummade bara genom den delen av konstitutionen nyss. Måste läsa ordentligt imorgon.
2020-11-11, 23:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Breaking

Gina Haspel is blocking Trump’s request to declassify Russiagate intelligence. Saying it will cause damage to our foreign allies.

https://twitter.com/JackPosobiec/status/1326652089729212423?s=20
Kommer blocken att lyckas?
2020-11-11, 23:39
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
Sant, det sa han. Men han poängterade många gånger att Hillary sa till Biden att inte ge upp under några omständigheter. Gäller inte det även vid electorsröster? Jag skummade bara genom den delen av konstitutionen nyss. Måste läsa ordentligt imorgon.
Det krävs ingenting från presidenten. Concede är bara en artighetsgest och inget som öht behövs.
2020-11-11, 23:41
Medlem
happyhippoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Kommer blocken att lyckas?

Nej, hon va redan påväg ut me huvudet först! Vänta på ett avskedande idag/imorrn.
2020-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Antingen har Trump så mycker skit på dom att det tar tid att bygga ihop allt eller så greppar han efter halmstrån. Svårt att veta egentligen.
Ja. Trump är ju inte den som skulle dra sig att bara gå på magkänsla direkt. Jag förstår att det tar tid att bygga upp ett case och att valresultatet i de berörda staterna inte ens är fastslaget än, men det är dags att börja leverera. Pennsylvania har ju räknat i en vecka vid det här laget ...
2020-11-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det krävs ingenting från presidenten. Concede är bara en artighetsgest och inget som öht behövs.

Alright. Appropå artighetsgest, tack för informationen.
2020-11-11, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jovisst, och det har väl tom. du och jag diskuterat nyligen? Om inte ber jag om ursäkt.

Jag menade dock i fortsättningen. Om de inte räknas denna gång kan beslutet att ta emot dem ändå vara lagvidrigt eftersom guvernören i PA själv fattade det. Bra dock att man till sist gick med på att separera dem från de övriga poströsterna.

Delstaterna har olika regler. I North Carolina godtar man sent ankommande poströster, givetvis poststämplade senast den 3/11, fram till imorgon. Därefter stänger de. De sent ankommande har aldrig någon verklig betydelse så jag vet inte vad som är rätt. Vet inte vad som gäller i Sverige, antar att man godtar rätt poststämplade poströster någon vecka efter valet.
2020-11-11, 23:43
Medlem
1. Tight i 5 delstater
2. Valfusk
3. Delstatskongresserna röstar på Trump i dessa 5 delstater pga polariseringen. Guvenören blir demokratisk. Alt. att delstatskongresserna vägrar att utse elektorer pga utbrett valfusk.
4. Ingen får majoritet alt. Trump väljs direkt
5. Rep. Huset väljer president 6 Jan. Rep 26 Dem 22
6. Trump väljs till president.

OBS: Underskatta inte polariseringen i samhället. Kan göra att beslut tas som aldrig tagits innan. Att Trump sparkade Esper, försvarsministern kan tyda på att han vill ha någon som kan sätta in militär vid behov. Esper ville inte när det var kravaller.
2020-11-11, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Ja. Trump är ju inte den som skulle dra sig att bara gå på magkänsla direkt. Jag förstår att det tar tid att bygga upp ett case och att valresultatet i de berörda staterna inte ens är fastslaget än, men det är dags att börja leverera. Pennsylvania har ju räknat i en vecka vid det här laget ...

Lätt att veta, om man ska gå på vad som kommit fram i det här forumet. Han greppar efter ett halmstrå som inte finns. Det är tyvärr sanningen.

Pennsylvania är tvärkört och det räcker för Biden. AZ och Nevada intill 100% säkerhet även till Biden. Georgia jämnt och omräkning, de har nya maskiner, kan vara strul med dem men det är minst sagt ett långskott då marginalen nu är nästan 15,000 röster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in