2020-11-11, 20:20
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Samtliga röster är så gott som räknade i Georgia. När det gäller reglerna i delstaterna, här är en sammanställning. Av den framgår att omräkning kan påbörjas tidigast två dagar efter sluträkningen som ska vara klar 17:e november enligt delstatens lagar:

https://eu.usatoday.com/in-depth/news/2020/11/07/election-recount-rules-state-margins-biden-trump-georgia-arizona-florida-georgia-nevada-pennsylvania /6190424002/
Det där om två dagar gäller bara om det är någon av kandidaterna som begär omröstning. I nuvarande fall så är det inte bara en omröstning utan den är mer omfattande än så då man även ska granska maskinerna och jämföra med handräkning.
2020-11-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Fast nu är ju det här inte en förhandlingsfråga, utan en juridisk process som ska avgöras i domstol. Den handlar inte om att begära omräkning, den handlar om att ogiltigförklara en väldig massa olagliga poströster. Nu är processen i domstolarnas händer, först när den processen är klar vet vi hur det blir.

Det kanske helt enkelt slutar med att man utgår ifrån resultatet som var då när allt stoppades upp på natten mellan tisdag och onsdag. Det var ju först därefter som oegentligheterna började pluppa upp. Misstänkta blanka poströstsedlar som dök upp mitt i natten, 100 000 tals med bara Bidens namn på, observatörer som inte släpptes in att överse "räknandet" i demokratiskt styrda valdistrikt.

Omräkning sker just nu automatiskt i flera delstater pga att skillnaden mellan kandidaterna är så marginella. Då räknar man alltid om oavsett. Men det är inte det det här handlar om.

Den republikanske Secretary of State i Georgia meddelade igår via Fox att det inte rapporterats oegentligheter i deras val av någon betydelse. Så jag vet inte vad du refererar till. Är denne republikan i en sydstat också del i konspirationen?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag har inte sett någonstans om att Trump har begärt omräkning i någon delstat.
Har tyvärr dålig koll på om man räknar klart i nuvarande situation när det inte är en kandidat som har begärt omräkning. Kan fungera annorlunda då. Annars så brukar man räkna klart.

Exact.
Mycket i detta talar för att omräkningen kringgår de vanliga lagarna staten Georgia instiftat.

Därför drar jag slutsatsen av att vi ska inte bli förvånade om fler delstater följer Georiga.

Om jag har rätt i mina slutsatser, vad är det som gör att Georgia frångår de lagliga principerna?

Mitt svar är att det folkliga stödet för att klargöra demokratins vikt i USA överstiger normala regler. Regler som i swingers-staterna ofta klubbats av Demokrater.

Skit i juridiken.
Detta har betydelse.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Jag såg tidigare en länk rörande påstådda felaktigheter maskiner gjort i varje delstat.

Är det någon som har kvar den länk?
Jag har en annan länk jag kan tipsa om som jag tror du kommer finna intressant: https://nitter.net/CodeMonkeyZ
2020-11-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det där om två dagar gäller bara om det är någon av kandidaterna som begär omröstning. I nuvarande fall så är det inte bara en omröstning utan den är mer omfattande än så då man även ska granska maskinerna och jämföra med handräkning.

Det ingår i omräkningen att ta stickprov i canvasing och göra statistika beräkninar och kontroller på maskinellt lästa valsedlar se artikel:

https://eu.usatoday.com/in-depth/news/2020/11/07/election-recount-rules-state-margins-biden-trump-georgia-arizona-florida-georgia-nevada-pennsylvania /6190424002/
2020-11-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Förutom att ingen domstol gått vidare med något fall 😆
Vet inte, men tror inte du förstår den juridiska processen här.....du får kolla upp den...
2020-11-11, 20:24
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckItBro
https://everylegalvote.com/country

Är det denna du tänker på?

Nej, det var en länk som hävdar sig visa hur många röster som tippade till Biden istället för Trump och hur många som blev ogiltiga(ospecificerad).

Delstat för delstat.
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det är så gulligt att ni tror att en jävla lodis till brevbärare kommer avgöra USAs valresultat.
Det har jag inte påstått. Men ni länkar en anonym källa som säger att han har dragit tillbaka anklagelsen när han själv går ut med namn och bild efteråt och säger att han inte alls har dragit tillbaka den. Att det dessutom ska finnas på band där han hotas (har inte sett själv) talar för honom.
Medlem
Vad får er objektivt sätt att tro på att valfusk har skett under detta presidentval? Alla polls visade en solid ledning för Biden, och Trumps approval rate var rekordlågt för en president inför valet.
2020-11-11, 20:25
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Oj. Jag trodde det var i hela Michigan.

Läget ser stabilt ut för Trump, men detta kommer ju ta ett tag. Kanske lika bra att man lägger sig och sover en vecka eller två.

Det dyker ju upp lite nya spännande saker varje dag som visselblåsaren ifrån Dominion. Det vill man ju se hur det utvecklar sig
2020-11-11, 20:26
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Up-in-the-air
Det ingår i omräkningen att ta stickprov i canvasing och göra statistika beräkninar och kontroller på maskinellt lästa valsedlar se artikel:

Visst gör det det, men nu sa Secretary of state att man skulle göra en "Recanvassing" Så det är ingen normal händelse detta. Recount, Audit and Recanvassing.
2020-11-11, 20:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Vet inte, men tror inte du förstår den juridiska processen här.....du får kolla upp den...

Grejen är dock den att domare faktiskt har kastat ut dem speciellt dem speciellt när advokaterna erkänner att det inte är sant det som påstås.

Så Trumps advokater säger en sak utanför domstolarna och en annan inför domare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in