2020-11-11, 19:39
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EGH
Håller på med en statistisk analys av hur ration Trump/Biden förändras per batch över tid per stat.

Vad man kan se är att Pennsylvania, Michigan och Wisconsin får allt mer Biden-vägande batcher ju mer tiden går. (Det ligger nästan rakt i början för att sedan göra ett kraftigt hopp efter ett tag, vilket då förmodligen är när poströster börjar räknas). De är dock inte helt ensamma om det, i t.ex. Louisiana (typiskt röd stat) är det samma mönster.

I övriga stater dock är mönstret det motsatta, ju mer tiden går desto mer Trump-vägande blir batcherna (speciellt i blå stater).

Någon som vet vilka stater som räknar poströsterna sist?
Sista stycket: Enligt uppgift alla omstridda stater där Biden drog förbi Trump dagarna efter valet.
Detta är inte positivt om meningen är att man ska kunna hävda att det vi sett är helt naturligt eftersom a) demokraterna uppmanat sina väljare att poströsta och b) poströsterna räknas sist (vilket tar väldigt, väldigt lång tid). Det blir liksom ett argument emot valfusk som ter sig mycket övertygande, fast det egentligen kan ingå i en plan.

Hur som helst — ett spännande projekt. Jag har själv propagerat för att man ska gå igenom varje uppdatering/batch och jämföra med det totala antalet röster i staten vid samma klockslag. På så sätt bör man kunna se om röster försvinner vid "korrigeringar", osv.
2020-11-11, 19:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Georgia har bara automatisk omräkning om skillnaden är mindre än 2000 röster. Om skillnaden är mindre än 0.5 procentenheter kan en kandidat begära en omräkning inom 2 dagar från att första räkningen certifierats. Då certifieringen ännu inte skett har inga formella ansökningar kommit in eller beslut tagits i frågan, men det förutsätts just nu att det kommer bli en omräkning.

Vilket sätt man räknar på är inte lagstadgat utan om delstaten väljer att göra en manuell räkning istället för en maskinell så är det upp till dem.

Tack för ditt svar Emma.

Har du någon källa?
Jag misstror dig inte men jag behöver leta vidare efter fler frågor jag har.
2020-11-11, 19:40
Medlem
Indianas distriktsåklagare Curtis Hill ansluter till stämningen mot Pennsylvania:

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/11/indiana-ag-curtis-hill-joins-gop-case-against-pennsylvania-supreme-court
2020-11-11, 19:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Som sagt visar filmerna några valarbetare som frenetiskt sitter och fyller i, medan andra sitter och tittar noga innan de tar sina beslut. Det kan vara lagligt, men kanske inte.

Problemet för Trump är att han måste kunna visa i varje enskilda fall. Han kan inte utifrån det dra slutsatsen att alla valsedlar som den valarbetaren hanterat är ogiltiga. Bara de fåtal som han har faktiska bevis för.

Och det gäller generellt. Det fåtal som faktiskt kan bevisas kan tyvärr inte dras till en trend även om det är uppenbart.

Och dessutom har hans advokater såklart inte tillgång till all fakta. de är inte poliser utan de kan bara visa på det uppenbara som de sett och upplevt.

Det uppmuntrar såklart till fusk, eftersom bara en liten minoritet av fusket faktiskt kan vändas.
Ja.
Hoppas för USAs egen skull att de ändrar på hela röstningssystemet. Förstår inte att man inte tidigare har protesterat mer högljutt mot hur det fungerar. Förslag har funnits men inte mycket har hänt.

Skulle själv aldrig lita på röstningsresultat om det hade sett likadant ut här.
2020-11-11, 19:42
Medlem
kilroy1111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Det har inte med intelligens eller kunskap att göra, utan korruption. Det fungerar på ett liknande sätt i Sverige. I vårt senaste val försvann en tredjedel av rösterna från Sverigedemokraterna och gick till Socialdemokraterna.

Var finns bevisen för det du påstår? 🤔
2020-11-11, 19:42
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/JamesOKeefeIII/status/1326595661689745412

Citat:
BREAKING: Here is RAW AND UNEDITED Audio of The More Than 2 Hour Coercive Interrogation of Military Veteran and
@USPS
#BackDateGate Whistleblower Richard Hopkins by Federal Agents He Believed Were There To Help Him

2 timmar för den som orkar lyssna! Nog inte många i tråden som orkar det.
2020-11-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Jag tror Trump vet hur Al Gore hyllades som ny president i 30 dagar till han förlorade i HD och Bush blev ny president. Trumps söner har nog sagt åt han att ligga lite lågt. Falska sionisten Kushner lyssnar nog inte Trump så mycket på nu.

Vi får se helt enkelt, känns det kan sluta hur som helst. Kan Trump teamet bevisa massivt röstfusk och HD anser det stämma så hänger Creepy Joe löst. Tror de inte på Trump teamets bevis så blir Creepy Joe ny president (tills han avgår på grund av dålig hälsa).
Vad jag vet så blev aldrig Al Gore kårad som vinnare av presidentvalet i 2000? Både Gore och Bush hamnade under 270 EK röster när samtliga stater förutom Florida var klara, men Gore hade en liten ledning över Bush.
2020-11-11, 19:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Förstår du att du argumenterar för att Biden borde ha vunnit med mer?
Du misstänkliggör stödet för Trump.

Jaså? eller så misstänkliggör man snarare mediernas propaganda.
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tack för ditt svar Emma.

Har du någon källa?
https://law.justia.com/codes/georgia/2019/title-21/chapter-2/article-12/section-21-2-495/
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Har du någon källa?
https://georgia.gov/recounts-ocga-ss-21-2-495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Sista stycket: Enligt uppgift alla omstridda stater där Biden drog förbi Trump dagarna efter valet.
Detta är inte positivt om meningen är att man ska kunna hävda att det vi sett är helt naturligt eftersom a) demokraterna uppmanat sina väljare att poströsta och b) poströsterna räknas sist (vilket tar väldigt, väldigt lång tid). Det blir liksom ett argument emot valfusk som ter sig mycket övertygande, fast det egentligen kan ingå i en plan.

Hur som helst — ett spännande projekt. Jag har själv propagerat för att man ska gå igenom varje uppdatering/batch och jämföra med det totala antalet röster i staten vid samma klockslag. På så sätt bör man kunna se om röster försvinner vid "korrigeringar", osv.

Det är inte underligt alls. Helt förväntat förlopp och hade förutspåtts av de flesta seriösa analytiker. Det stora problemet är att man i PA beslutat att inte tillåta s.k. precanvasing av poströster, dvs man hade långt i förväg kunnat hantera poströsterna, kontrollera giltighet och förbereda för snabb räkning. Det här drev republikanerna stenhårt för att förstärka den s.k. Red Mirage Blue Wave effekten som alla som följt med i amerikanska valvakor väl känner till. Googla gärna vad det betyder.
2020-11-11, 19:46
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Omräkning kommer ske, Manuellt dessutom. jag är av uppfattningen av att detta görs normalt med maskiner.

Delstaten bekostar tilltaget.
Biden 49.5% Trump 49.2%
Faller detta inom den normala ramen för omräkning?

Debunka mig gärna.
Detta är viktigt.
https://ballotpedia.org/Recount_laws_in_Georgia
Några huvudpunkter från länken.
Does state law require automatic recounts?
No.

Can a recount be requested?
Yes. Election officials, including the secretary of state, may request recounts under certain circumstances explained below. These recounts may be conducted before the certification of election results. A losing candidate may also request a recount if the margin is less than or equal to 0.5%. This threshold was set in 2019 following the passage of H.B. 319. Georgia's official website describing its recount rules contains outdated information. There are no set deadlines for the completion of a candidate-requested recount.

The Secretary of State may request a recount at his or her discretion if a candidate for federal or state office petitions the office regarding an apparent discrepancy or error in the returns.

Kanske den tredje punkten som är mest intressant i nuvarande läge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in