2020-11-11, 17:31
Medlem
Don-Dallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Sean Connery?

Hahaha nej men tack för skrattet!

Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Du menar säkert den röda khmeren Jan Myrdal? Liemannen kör röd månad just nu.

Yes! Haha va stört, Jan Myrdal va det ju. Tyckte det va skitkonstigt när jag såg löpsedlarna idag och tänkte att han va väl redan död? Tack för klarheten, känner mig inte lika knäpp längre.
Citera
2020-11-11, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Ögnade igenom den där anmälan som du länkade. Tragiskt med en ung människa som tar livet av sig men har svårt att se hur någon skugga faller på SW?

Eleven hade uppenbarligen svårt att tillgodose sig den ursprungliga utbildningen och svårt att samarbeta med sin klass. Ansåg sig mobbad av alla. Rektorns agerande lämnar också en hel del frågetecken. Tragiskt som sagt var. Men hur det på något sett skulle vara SW fel är svårt att se?
Sant men, han var nog den terapi hon behövde man får väl fråga hennes klass/skolkamrater Eva Röse , Peter Perski , Rappaportskan med flera...
Citera
2020-11-11, 17:58
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Av nån anledning har scenen i Mannen på taket med Sven i holländsk fotbollströja och hängpung, etsat sig fast. I samma scen ser man lite garn på Eva Remeus

Började inte scenen med att de tog ett morgonknull också? Att Svenne senare visade kuken minns jag dock inte. Eller så har jag omedvetet förträngt det
Citera
2020-11-11, 18:02
Medlem
Imnshos avatar
Vila i frid Svenne. En efter en försvinner de gamla kommunisterna från 68-rörelsen. Myrdal, Wollter, m fl. En epok går mot sitt slut. Nu väntar en ny tid med en backlash från höger, tack och lov.

Och visst minns vi kuken från Widerbergs film!
Citera
2020-11-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Vila i frid Svenne. En efter en försvinner de gamla kommunisterna från 68-rörelsen. Myrdal, Wollter, m fl. En epok går mot sitt slut. Nu väntar en ny tid med en backlash från höger, tack och lov.

Och visst minns vi kuken från Widerbergs film!

Vi Stockholmare med lite år på nacken minns hur kommunisten Wollter var en ökänd uppviglare mot de svenskar som ville hylla hjältekonungen Karl XII i Kungsan på 1990-talet. Wollter stod i fronten för den kommunistiska terrororganisationen "Stoppa rasismen" som begick kriminella upplopp för att hindra svensk nationalism och yttrandefrihet. Få sörjer Wollter.
Citera
2020-11-11, 18:48
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Du menar säkert den röda khmeren Jan Myrdal? Liemannen kör röd månad just nu.
Aah, kanske Robert Aschberg står på tur nu?
Citera
2020-11-11, 18:49
Medlem
Var man en "r"are så giĺlde man Kinas politik.
Och Albaniens!
Vi sk maoister Finland tog avstånd och emigrerade från landet!
Senast redigerad av rantaplan 2020-11-11 kl. 18:56.
Citera
2020-11-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsPeterForsman
Äntligen är det där djävla svinet död!

Grovt överskattad som skådespelare också. Han var inte dålig men något speciellt var han knappast. Han körde ju samma personlighet hela tiden fast i olika roller. Hans kändisskap kommer från en tid då det fanns en TV-kanal och två dagstidningar.

Vila i piss, landsförrädare. Hoppas corona kommer och hämtar fler av din sort.
Du missade Sveriges sexigaste man. Det slår en bitter incel alla dar i veckan.
Citera
2020-11-11, 18:58
Medlem
substitutes avatar
Är lite som min morfar, kommunist uti fingerspetsarna . Ändå världens mest hjälpsamma och snälla människa. Ställde alltid upp och brydde sig om en. Undrar om det inte var så med Sven också. Det var saker i barndomen som fick honom att bli kommunist, precis som min morfar. Upplevelserna och berättelserna om de onda kapitalisterna som gott levde på kuvade och hungriga arbetare, som försökte skramla ihop ett mål mat till sina barn för dagen. Vila i frid Sven, jag delade aldrig din politiska uppfattning och kommer så heller aldrig att göra. Kommunismen är en farsot som måste bekämpas på alla plan Men sov gott underbara skådespelare
Citera
2020-11-11, 19:47
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Stötte på Sven för många år sedan, säga vad man vill om hans politiska övertygelse, men nog kändes han som en hjärtlig karl. Rolig, kvick och med en fin självdistans.

En gång såg jag honom briljera i en pjäs på Stadsteatern i Göteborg i en tappning av "Påklädaren", men det första som kommer upp när jag tänker på honom är hans helgjutna insats som "skotekniker" (eller liknande titel) i "Sally", den serien lyckades vara lite mysig alla förutsägbara klyschor till trots.

V.I.F.
Citera
2020-11-11, 19:58
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LatentAmbivalens
Stötte på Sven för många år sedan, säga vad man vill om hans politiska övertygelse, men nog kändes han som en hjärtlig karl. Rolig, kvick och med en fin självdistans.

En gång såg jag honom briljera i en pjäs på Stadsteatern i Göteborg i en tappning av "Påklädaren", men det första som kommer upp när jag tänker på honom är hans helgjutna insats som "skotekniker" (eller liknande titel) i "Sally", den serien lyckades vara lite mysig alla förutsägbara klyschor till trots.

V.I.F.

Tack för detta!!
Senast redigerad av substitute 2020-11-11 kl. 20:10.
Citera
2020-11-11, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
"Fegis, som gömde sig i sommarstugan"?? Är du på riktigt?? IQ dassrulle för din del!!

Du läste inte mitt inlägg. Han var en fegis som gömde sig i Luleå, han själv skulle aldrig ha genomgått i Sovjet vad de utbildade människorna inom konst, musik, arkitektur etc. fick göra, alla politiker avrättades, och de som hamnade att dö i gulag var framför allt för att de var utbildade inom konsterna, istället fick de fick släpa ut sina döda ur sovsalarna dag efter dag. Vissa rymde och dog, det går inte att ta sig 300 mil i Sibirien. De som försökte dog.

Det finns en värre dagbok än Anne Franks. Den är omnämnd, i källa av Andres Kung, men Sverige har inte publicerat denna bok om pojken som såg sina kompisar dö dag efter dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in