Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
It "works", in the short term, if you are willing to trade your freedoms and prosperity for a reduced risk of catching a mostly non lethal, endemic!, virus. And at the same time overall mortality increases(heart, cancer, liver, suicide) so you've gained nothing, but lost everything!
Skriv på svenska nästa gång, du är på ett svenskt forum. Mupp
Jag skriver rätt bra svenska, men eftersom jag inte är svensk är det lättare för mig att skriva på engelska, men okej, jag förstår att vissa svenskar har problem med andra språk, det blir lite för komplicerat.
Detta virus är inte endemiskt, vet du även vad det betyder?
En endemisk infektionssjukdom sprids över ett begränsat område, mens det här viruset är utbredd över ett stort område, dvs. en epidemi.
Det är också nu utbrett i nästan alla länder i världen, vilket gör det till en pandemi.
Att du inte accepterar att hela världen klassificerar detta som en pandemi, måsta bero på att du är efterbliven.
Det finns inga tecken så långt på att dödsfall från andra sjukdomar har ökat under lockdown, tvärtom har det sjunkit de flesta ställen, men fasiten finns inte förrän detta är över.
Just nu dör många av COVID i Sverige, det kan man göra något åt, om man inte lyssnar på idioter som du och Tegnell.
Oavsett om dödligheten från andra sjukdomar ökar under lockdown, får man ta det när det kommer, men det måste i så fall vara unikt i Sverige, inget annat land rapporterar om något sånt.
Just nu är det viktigaste att stoppa smittspridningen!