• 1
  • 2
2020-11-11, 16:53
Bannlyst
Min dejt måste jobba hela tiden och kommer ha två öppningar mot slutet av månaden, jag sa att jag vill ses tidigare men då säger hon att vi inte kan dricka enligt plan då hon har jobb dagen efter.

Planen är att hon ska dricka en hel vinflaska på 70 CL, och en cider till det. Hon blir tydligen lagomfull på det, jag ska dricka en liten vodkaflaska med Redbull och en cider till det.

Jag säger att hon kommer ju bli nykter dagen efter då hon kommer att få sova, så det borde inte ha effekt på hennes jobb, så om vi ses på fredagen och dricker så kommer hon dagen efter på lördag att vara nykter.

Men nej, det är tydligen fortfarande ett stort problem. Då sa jag att hon kan bara dricka en halv flaska vin och jag dricker som vanligt, men då säger hon att hon lika gärna inte ens borde dricka då.

Till min frågeställning:

* Visst borde hon kunna dricka en fredagskväll och vakna dagen efter nykter efter att ha druckit mycket vatten och ätit en redig frukost?

* Visst borde hon lika gärna kunna dricka halv vinflaska för att kunna ha bättre kontroll då en flaska tydligen är för mycket fast ön hon säger "medel"?
2020-11-11, 16:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sincerele9
Min dejt måste jobba hela tiden och kommer ha två öppningar mot slutet av månaden, jag sa att jag vill ses tidigare men då säger hon att vi inte kan dricka enligt plan då hon har jobb dagen efter.

Planen är att hon ska dricka en hel vinflaska på 70 CL, och en cider till det. Hon blir tydligen lagomfull på det, jag ska dricka en liten vodkaflaska med Redbull och en cider till det.

Jag säger att hon kommer ju bli nykter dagen efter då hon kommer att få sova, så det borde inte ha effekt på hennes jobb, så om vi ses på fredagen och dricker så kommer hon dagen efter på lördag att vara nykter.

Men nej, det är tydligen fortfarande ett stort problem. Då sa jag att hon kan bara dricka en halv flaska vin och jag dricker som vanligt, men då säger hon att hon lika gärna inte ens borde dricka då.

Till min frågeställning:

* Visst borde hon kunna dricka en fredagskväll och vakna dagen efter nykter efter att ha druckit mycket vatten och ätit en redig frukost?

* Visst borde hon lika gärna kunna dricka halv vinflaska för att kunna ha bättre kontroll då en flaska tydligen är för mycket fast ön hon säger "medel"?

Kan du inte bara låta henne bestämma själv hur mycket hon vill dricka?
2020-11-11, 16:56
Medlem
Förstår inte varför du envisas. Hur gammla är ni?
2020-11-11, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan du inte bara låta henne bestämma själv hur mycket hon vill dricka?

Det är tyvärr inte frågeställningen, frågeställningen lyder:

* Kan hon dricka en hel vinflaska och vakna upp nykter dagen efter?
2020-11-11, 16:58
Medlem
lisagommans avatar
som ovan skrev, kan hon inte bara få bestämma själv om och hur mycket hon vill dricka?
2020-11-11, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lisagomman
som ovan skrev, kan hon inte bara få bestämma själv om och hur mycket hon vill dricka?

Det är ju det vi håller på med, kan hon dricka som hon nu vill vilket är en hel vinflaska och vakna nykter dagen efter?
2020-11-11, 17:01
Medlem
Citat:
Det är ju det vi håller på med, kan hon dricka som hon nu vill vilket är en hel vinflaska och vakna nykter dagen efter?
Det är olika. Vissa klarar det utan problem andra kan knappt gå dagen efter. Comprende?
2020-11-11, 17:04
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Hur fan ska vi veta det?
Väger hon 300 kilo så är chansen större än om hon väger 35 kilo?
Vad ska hon äta den dagen och dagen innan är också bra att veta?
Kommer hon att träna på något sätt samma dag eller dagen innan och i så fall på vilken nivå?
Mellan vilka klockslag kommer hon dricka sin vinflaska och hur många cider ska ner som extra krydda?
Hur brukar hon må dagen efter att hon druckit en flaska vin?
Vad är det för alkoholhalt på vinet?

Man kan inte bara säga ja eller nej på den frågan då så mycket annat spelar in.
2020-11-11, 17:04
Medlem
dreadpirate420s avatar
Citat:

Fy fan att dricka en hel flaska vin och sen stiga upp i ottan.

Sjukt beteende att tvinga på andra att dricka, att dessutom göra det när dem ska jobba dagen efter är ju synnerligen att vara dåligt inflytande.

Svar på din fråga är: Det beror på när ni slutar dricka och vad du menar med onykter. Dricker hon en hel flaska vin kl 12 på natten och sen stiger upp kl 05 hade hon nog blåst över tillåten nivå för att köra.
Senast redigerad av dreadpirate420 2020-11-11 kl. 17:09.
2020-11-11, 17:10
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Men nu var det väl så att hon inte vill, på grund av att hon känner sig själv bäst.
Det går att ha trevligt utan alkohol, eller är du så osäker på dig själv att du måste vara full när du dejtar.
2020-11-11, 17:11
Medlem
Är hon fet?
2020-11-11, 17:13
Medlem
Inte säkert att hon kommer att vara nykter (ingen mätbar alkohol i blodet) dagen efter, även om sannolikheten är hög. Däremot lär hon ju inte må så bra. Att arbeta dagen efter en hel vinflaska låter inte roligt, och det är nog rimligt att anta att prestationsförmågan blir lidande. Man är ju inte på topp bara för att alkoholen har gått ur. Skevt TS. Finns väl otaliga anledningar att inte dricka, och hennes beslut bör vara hennes, inte ditt.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in