• 1
  • 2
2020-11-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Faaaaan borde låtit dom va. Använde Scholl Treatment pen. Började applicera gelen på dom små vårtorna på knogarna. Började svida och göra ont som fan direkt. Efter ca 20 sekunder stod jag ej ut och skölje med kallt vatten. Nu är det vita medlet stenhård fast på knogarna/vårtorna och kan inte få bort det. Huden runtomkring är röd. Tror det även nuddade frisk hud vilket inte är bra.

Tror jag använde för mycket då vårtorna var knappt 1 mm. Är rädd att huden kommer falla av tillsammans med det vita medlet då jag inte får av medlet. Det är galet hur starkt det sitter fast. Borde gjort med äppelcidervinäger eller annat naturligt.
Det svider fortfarande lite. Har ni tips på hur jag kan ta bort gelet som har satt fäste på knogarna
Någon kunnig här?? Läs detta ^^

Vårtorna är kvar men de ser ännu mörkare ut för jag la på det där gelen. Det går inte bort det är stenhård på huden och har blivit ett med huden på knogarna. Hur ska jag göra?
Citera
2020-11-11, 16:38
Medlem
falconer8s avatar
Hade vårtor på insidan av händerna för jättemånga år sedan. Fick bort mina genom överdriven handhygien.

Och då menar jag ÖVERDRIVEN! Jag tvättade händerna med tvål och vatten 20- 25 gånger per dag. Oftast med mild tvål som barnängens tvål. Sedan försvann dem då de ej gillar hygien & renlighet.

Skär inte i dem! De " förökar sig via blod. Skär man i skiten så kan det komma fler. Vårtmedlet du använde är ineffektiv och tar väldigt lång tid om/ innan det hjälper.
Citera
2020-11-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Hade vårtor på insidan av händerna för jättemånga år sedan. Fick bort mina genom överdriven handhygien.

Och då menar jag ÖVERDRIVEN! Jag tvättade händerna med tvål och vatten 20- 25 gånger per dag. Oftast med mild tvål som barnängens tvål. Sedan försvann dem då de ej gillar hygien & renlighet.

Skär inte i dem! De " förökar sig via blod. Skär man i skiten så kan det komma fler. Vårtmedlet du använde är ineffektiv och tar väldigt lång tid om/ innan det hjälper.
Att jag har fått dom pga för dålig handhygien kan ej stämma för mig dock. Ocd barn.
Det kan vara stress, att jag har hpv i kroppen latent.
Kanske även för jag använt spray man städar badrum och kök med. Tror ej dom innehåller bleach. Men det innehåller säkert annat starkt.

Sen läste jag innehållsförteckning i efterhand, dumt jag vet. Där står det att gelen ej får användas på water warts, vet inte om mina var såna eller annat. Har missfärgade knogar nu Iaf. Och det gick inte ens bort
Citera
2020-11-11, 19:09
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Att jag har fått dom pga för dålig handhygien kan ej stämma för mig dock. Ocd barn.
Det kan vara stress, att jag har hpv i kroppen latent.
Kanske även för jag använt spray man städar badrum och kök med. Tror ej dom innehåller bleach. Men det innehåller säkert annat starkt.

Sen läste jag innehållsförteckning i efterhand, dumt jag vet. Där står det att gelen ej får användas på water warts, vet inte om mina var såna eller annat. Har missfärgade knogar nu Iaf. Och det gick inte ens bort

Har du OCD så beror det antagligen inte på dålig handhygien nej.🤔 Fortsätt tvätta händerna och gärna ännu mer. Som sagt så hjälpte det mig. Ja det kan kanske stämma att det är stressrelaterat.

Det där medlet har jag också använt och det nöttes bort med tiden om man fick det någonstans där det inte skulle vara. Jag vet folk som faktiskt har skurit bort sina vårtor.

Vilket naturligtvis medfört en djävulsk smärta då de har rötter hela vägen ner till fingerbenen nästan. Blöder mycket också om man försöker sig på något dylikt. Men det KAN fungera, om man bara kan tolerera smärtan och har lite tålamod.

En kompis sa att har skar lite varje dag i vårtorna, till sist lossnade skiten och kom aldrig tillbaka.
Citera
2020-11-11, 22:27
Medlem
Citat:
Har du OCD så beror det antagligen inte på dålig handhygien nej.🤔 Fortsätt tvätta händerna och gärna ännu mer. Som sagt så hjälpte det mig. Ja det kan kanske stämma att det är stressrelaterat.

Det där medlet har jag också använt och det nöttes bort med tiden om man fick det någonstans där det inte skulle vara. Jag vet folk som faktiskt har skurit bort sina vårtor.

Vilket naturligtvis medfört en djävulsk smärta då de har rötter hela vägen ner till fingerbenen nästan. Blöder mycket också om man försöker sig på något dylikt. Men det KAN fungera, om man bara kan tolerera smärtan och har lite tålamod.

En kompis sa att har skar lite varje dag i vårtorna, till sist lossnade skiten och kom aldrig tillbaka.
Är vårtorna som hemorrojder. Dvs att dom aldrig går bort utan minskar /försvinner under huden tills nästan gång det ploppar upp
Citera
2020-11-12, 09:02
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Är vårtorna som hemorrojder. Dvs att dom aldrig går bort utan minskar /försvinner under huden tills nästan gång det ploppar upp

Inte nödvändigtvis. Jag har minne av att jag hade den största och den som varit mest besvärliga vårtan i förvar. Efter att de hade försvunnit från mina händer alltså. Jag hade den som en slags " trofé " till jag slängde den.
Citera
2020-11-13, 03:26
Medlem
Citat:
Inte nödvändigtvis. Jag har minne av att jag hade den största och den som varit mest besvärliga vårtan i förvar. Efter att de hade försvunnit från mina händer alltså. Jag hade den som en slags " trofé " till jag slängde den.
Någon läkare eller liknande som kan lugna mig gällande detta?!?! Har jag förstört mina fingrar för alltid. Har 8 st små rödbruna vårtor som blev värre av Scholl Treatment pen.

Ingredienserna är TCA-Active (based on Trichloroacetic Acid), Carbopol, Methylene Blue, Aqua

Tog jag för mycket av produkten som gjorde att vårtorna blev värre, hade jag fel sorts vårta som behandlingen inte till för, var jag känslig mot nått av ingredienserna. Ingen vet . Hade smörjt in händerna med en kräm innan så kanske reagerade den med krämen.

Synd att den inte innehåller liquid nitrogen som en cryopen gör. Då hade jag använt akuten för att frysa bort leverfläckar
Citera
2020-11-13, 03:37
Medlem
neuron-drones avatar
Du har nog tyvärr de vårtorna som du inte ska behandla. Eftersom du verkar ha flera stycken. HPV brukar komma enstaka.

Låt dem vara, käka alfalfagroddar, broccoli och brysselkål och var noga med att sova ut. Låt immunförsvaret ta dem.

Din trådstart var lite förvirrande eftersom du var säker på att det var HPV, men nu verkar det vara MCV. Har aldrig sett sådana på riktigt.

Kanske bildgoogla båda och se vilken de är mest lik.

Eller gå till doktorn.
Citera
2020-11-13, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Du har nog tyvärr de vårtorna som du inte ska behandla. Eftersom du verkar ha flera stycken. HPV brukar komma enstaka.

Låt dem vara, käka alfalfagroddar, broccoli och brysselkål och var noga med att sova ut. Låt immunförsvaret ta dem.

Din trådstart var lite förvirrande eftersom du var säker på att det var HPV, men nu verkar det vara MCV. Har aldrig sett sådana på riktigt.

Kanske bildgoogla båda och se vilken de är mest lik.

Eller gå till doktorn.
Är mcv "water warts" som det stod man ej ska behandla?
Jag kanske även har mcv, vet inte. Har dock tyvärr kondylom

I början var dom ca 2 st men jag smörjde händerna och de kanske smittades och spred sig när händerna nuddade vid varandra.

Är utomlands och gått till apoteket jag köpte gelen och personalen vet ingentinggg
Citera
2020-11-13, 15:49
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Är mcv "water warts" som det stod man ej ska behandla?
Jag kanske även har mcv, vet inte. Har dock tyvärr kondylom

I början var dom ca 2 st men jag smörjde händerna och de kanske smittades och spred sig när händerna nuddade vid varandra.

Är utomlands och gått till apoteket jag köpte gelen och personalen vet ingentinggg

Ja, det är water warts. Tror du överlever.
Citera
2020-11-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja, det är water warts. Tror du överlever.
Vill inte ha ärrrrr där.
Är blek och knogarna är mörkrödbruna ser inte klok ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in