2020-11-11, 15:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag har inte hört just detta yttrande, men
Det kan ju absolut vara valfusk, men behöver inte vara det.

Hen får säkert möjlighet att vittna under ed om Trump får tag i personen i fråga.

Själv är jag alltid lite suspekt när det är så kallade vittnen som inte vågar träda fram med namn! men å andra sidan är det så att valfusket visa sig stämma så lär väl det där andra stämma också det med att folk dör eller försvinner.
2020-11-11, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det kan omöjligt finnas en möjlighet att Trump kvarstår som president. Hur omfattande måste inte valfusket varit om så var fallet.

Någon insatt som kan säga vad som talar FÖR att han skulle kvarstå som president.
Som jag ser det så kommer han inte att kvarstå som president, och jag önskar att han hade vunnit. Men han behöver inte få flest röster totalt. Demokraterna har oftast vunnit the popular vote trots att Republikanerna har vunnit valet. Trump behöver bara få ca 100 000 röster i några viktiga stater. Jag är inte helt säker, men senast jag kollade var det så det låg till. Har det förekommit fusk så kan 100 000 röster lätt att bli ogiltiga.
2020-11-11, 15:51
Medlem
dANiis avatar
Varför skulle Trump och gänget gå ut med sina "bevis" nu?, håll det tills det väl gäller och slå till hårt så retarderade vänstern inte har en chans att kontra.
2020-11-11, 15:52
Medlem
Jag minns hur det på morgonen av valdagen(svensk tid) var påtagligt uppgivna experter som satt i tv-rutan. Sen vände det bara mot alla odds. Det i sig är väl helt fantastisk men att media dessutom var så snabba på att kora vinnaren var ännu mer uppseendeväckande.

Om man inte utgår ifrån sina känslor eller föreställningar om kandidaterna så kan man väl ändå hålla med om att är märkligt då det i en delstat vägdes över pga av poströster som endast hade den ena kandidaten vald. Vad är oddsen för det? Helt fantastisk faktiskt det är bara att gratulera.

Men till de som tror att det här valet inte på något sätt är riggat ska komma ihåg att den sittande presidenten blev anklagad för att ha begått ett stort brott, nämligen att vara i maskopi med ärkefienden ryssland.

Ser man inte ett samband mellan dessa saker så sover man tämligen djupt med vidöppna ögon.

Allt gott!
2020-11-11, 15:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
Konstigt att inte pedofilen biden eller nån i hans team har uttalat sig/avfärdat om det potentiella fusket, som att det inte berör 300m människor överhuvud taget. ’Bäst att jag inte säger nått så slinker de under radarn’. Väldigt skumt!

Fast Biden har svarat på det och kallat det struntprat...
2020-11-11, 15:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Varför skulle Trump och gänget gå ut med sina "bevis" nu?, håll det tills det väl gäller och slå till hårt så retarderade vänstern inte har en chans att kontra.
En orsak är att alla tvistemål ang. valresultatet måste vara utrett senast den 8 december enligt konstitutionen.

Väntar Trump för länge finns det risk att det blir för sent att göra något, som när Gore inte fick räkna om Florida 2000.

Finns det bevis om systematiskt valfusk tror jag det gynnar Trump att läga fram dessa nu.

Har Trump fem ess i rockärmen (det bör bara finnas fyra) så kan det vara bättre att vänta, men då gäller det nog inte systematiskt valfusk utan något helt annat konstitutionellt trixande.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styvfadern
Jag minns hur det på morgonen av valdagen(svensk tid) var påtagligt uppgivna experter som satt i tv-rutan. Sen vände det bara mot alla odds. Det i sig är väl helt fantastisk men att media dessutom var så snabba på att kora vinnaren var ännu mer uppseendeväckande.

Om man inte utgår ifrån sina känslor eller föreställningar om kandidaterna så kan man väl ändå hålla med om att är märkligt då det i en delstat vägdes över pga av poströster som endast hade den ena kandidaten vald. Vad är oddsen för det? Helt fantastisk faktiskt det är bara att gratulera.

Men till de som tror att det här valet inte på något sätt är riggat ska komma ihåg att den sittande presidenten blev anklagad för att ha begått ett stort brott, nämligen att vara i maskopi med ärkefienden ryssland.

Ser man inte ett samband mellan dessa saker så sover man tämligen djupt med vidöppna ögon.

Allt gott!
Biden sa åt sina väljare att rösta per post, Trump sa åt sina att undvika detta. Poströsterna räknades sist, detta är inte svårt att greppa.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii

Eller så presenterar man det för domare nu så att de kan agera?
2020-11-11, 15:57
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Lite festligt är det att nu gör republikanerna det som de hånade demokraterna för efter förra presidentvalet.

https://www.youtube.com/watch?v=lDSvvoA0jNQ
2020-11-11, 15:58
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Biden sa åt sina väljare att rösta per post, Trump sa åt sina att undvika detta. Poströsterna räknades sist, detta är inte svårt att greppa.

Har vi statistik på detta jämfört med tidigare val? Vad Biden säger och vad folk gör är två olika saker.
2020-11-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
I media. Inte bland vanliga människor. Herregud finns en anledning till att ingen ser på CNN längre. De har tjatat om sitt hat till Trump, som alla tröttnat på sedan länge.

Det som spelats upp i media har ingen kontakt med verkligheten. Du ser det på tittarsiffror. På nyhetskanalerna men också på debatterna. Vanliga människor är inte engagerade.

Och sedan en valkampanj där det bara var Trump som deltog.

Hur fan kan Biden få mer än 15 miljoner fler röster än Hillary?

Hur förklarar du det stora intresset för att rösta eller tror du att man lagt till miljontals röster?
Har man fuskat så är det inte den metoden man valt, för lätt att upptäcka.
2020-11-11, 15:59
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose

Haha det där måste ju vara det dummaste argumentet jag har hört!

Så du menar alltså att dessa väljare inte har en egen vilja ? samma väljare som det finns filmer på var ute och fira i massor efter att Biden "vunnit"? även fast de hela med poströstning var pga corona?

Mja det låter inte ens lite troligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in