2020-11-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Det kan omöjligt finnas en möjlighet att Trump kvarstår som president. Hur omfattande måste inte valfusket varit om så var fallet.

Någon insatt som kan säga vad som talar FÖR att han skulle kvarstå som president.

I Arizona, Giorgia och PA så skiljer väl ca 70.000 röster sammanlagt till Bidens fördel. Om Trump vinner där (plus behåller ledningen i NC) så vinner han valet.

Skulle det vara en "glitch" som man redan har hittat på andra platser (dvs att röster på Trump hade räknas som röster till Biden av misstag), så handlar det om ca 35.000 röster.

Det är alltså inte särskilt många röster i sammanhanget med tanke på att det totala antalet är ca 155 miljoner.
2020-11-11, 15:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Exakt. Jämför nu med vad du ser från andra sidan, och vilka som styr de båda sidorna. Vilka står för ljuset, (upplysning, mer information, granskning, SANNING!) och vilka kämpar för mörkret(Ifrågasättande av alla former av granskning, mörkläggning, lögner till allmänheten)

Mer information än så behöver man inte för att välja sida, sedan måste man kämpa för den också för att den ska vinna. De främsta kämparna för ljuset är änglarna.
Du har ju rätt. Att tro på sin sak är viktigare än något annat. Övertygelse. Det blir som det blir med detta i USA, som med allt annat på vår jord.
2020-11-11, 15:38
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja du, säg det. Det är det som gör mig aningen modstulen till och från. Att processen tar sin lilla tid är naturligt, men det verkar dröja innan den börjar.

Dom har ju redan försökt nästan 15 ggr och fått avslag. Det finns ingen valansvarig, vare sig demokrat eller republikan i någon delstat som funnit några tecken på valfusk. Tvärtom påstår man att valet varit ovanligt friktionsfritt
2020-11-11, 15:39
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Aftonbladet gör en stor rubrik av att Trump vinner i Alaska. Var väl ingen som trott nått annat?

Jag är lite orolig. Varför bara 74% räknat efter en vecka? Trump förlorar en del nu.
För demokraterna är det viktigaste nu att räkna hem segern för Biden, fuska hur mycket som helst.

Jag vet att Alaska är stort och otillgängligt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag hörde att Trump har vunnit NC. Vet dock inte om det stämmer då det svänger fram och tillbaka. Det hade varit riktigt kul om Trump hade tagit hem detta. Inte enbart för att jag är en konservativ nationalist och gillar Trump, men för underhållningen i sig. MSM hade skitit på sig, och vänstern hade gett sig ut på gatorna och bränt ner sina egna områden. Framförallt hade det sänt ut en tydlig signal till alla som tror att MSM avgör vinnaren i politiska val.
Ja för det var ju en sån schock att Trump vann NC, inte som att alla som följde valet visste det skulle ske sedan valnatten i princip.
Medlem
Pykretes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja du, säg det. Det är det som gör mig aningen modstulen till och från. Att processen tar sin lilla tid är naturligt, men det verkar dröja innan den börjar.

Det som ligger närmast till hands är att det bara är munväder och rökridåer fr Trumpanhängare.
Man kan för sitt liv inte fatta hur man kunde förlora, det måste vara fusk.
"Vittnesuppgifter" från förvirrade själar som tolkar allt de ser utifrån sina fördomar. "Aaah ser du!, han bär på en låda, det måste vara fuskrösterna!"
2020-11-11, 15:42
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du bemöter ett inlägg som pratar om att vi inte vet helt och hållet hur bevisningen ser ut med att säga att "en västerländsk president gapar om riggat val med princip noll evidens förutom skvaller på nätet.". Eftersom att vi andra inte vet exakt vilka bevis denna president sitter på kan inte du då förklara det för oss?

Men glöm inte förklara HUR just du vet detta så vi andra kan lägga nån vikt vid det.

Nej det kan jag inte för Trump-kampanjen har ju inte kommit med någon hållbar bevisning.
2020-11-11, 15:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jo, så är det!
Det finns en del bevis för domstolarna att bedöma, men hittills har de dömt mot Trump.

Det vi kan diskutera här är ju vad vi själva tror om bevisvärdet.

Kan någon som säger att hen röstat två gånger vara ett bevis för att valet är riggat av Dem?
Nej knappast.

Kan någon enstaka person som säger att hen ändrat 10 000 poststämplar från den 4 november till den 3 november vara ett bevis för att Dem. riggat valet?
Njae, inte generellt, men absolut i det valdistriktet.

Om många personer över hela USA säger att de ändrat poststämplarna så är det väldigt, väldigt troligt att Dem. ligger bakom detta.

Som jag förstått det så är det väl så det ligger till enligt vad som sagts i swingerstats känns ju som någon redan påpeka riktigt korkat att göra det i starka demokratiska eller republikanska stater.

Fast nu var det ju en valarbetare igår som med skyddad identitet och förvräng röst yttra sig om hur de kom med skåpbilar med röstsedlar till en röstlokal.
2020-11-11, 15:45
Medlem
stone_sleepers avatar
Här kommer de postkoloniala kritiska ras-teoristernas syn på valet...
Föga oväntat så tycker de att allt är rasistisk.

Ibram X. Kendi @DrIbram

The term “legal vote” is as fictionally fraught and functionally racist as the terms “illegal alien” and “race neutral” and “welfare queen” and “handouts” and “super predator” and “crackbaby” and “personal responsibility” and “post racial.”

There are so many more terms like this. What did I leave out?
2020-11-11, 15:46
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Som jag förstått det så är det väl så det ligger till enligt vad som sagts i swingerstats känns ju som någon redan påpeka riktigt korkat att göra det i starka demokratiska eller republikanska stater.

Fast nu var det ju en valarbetare igår som med skyddad identitet och förvräng röst yttra sig om hur de kom med skåpbilar med röstsedlar till en röstlokal.
Jag har inte hört just detta yttrande, men
Det kan ju absolut vara valfusk, men behöver inte vara det.

Hen får säkert möjlighet att vittna under ed om Trump får tag i personen i fråga.
2020-11-11, 15:47
Medlem
Det är en otroligt riskabel väg som Trump har valt att gå och jag kan bara hoppas att han har ordentligt på fötterna. Det som händer nu är svårt att ta in!

Som jag ser det finns det två utgångar.

1. Trump får rätt i sina anklagelser om ett systematiskt och betydande fusk och skakar om hela västvärldens syn på det demokratiska systemet och de goda "demokraterna". Detta skulle vara århundradets comeback som gör att Trump skulle få William Wallace att blekna som frihetskämpe.

2. Trump förlorar och väljarbasen och partiet splittras då en betydande del anser att Trump har gått för långt och synen på honom ändras, de tongångarna är uppenbara redan nu. Risken om han är för hård i retoriken och heller inte godkänner ett ev. juridiskt nederlag är att han för många hamnar i "Alex Jones facket" vilket skadar både hans egna och partiets förtroende.

Det intressanta är att det känns inte som det finns någon mellanväg här. Det skulle i så fall vara om man kan upptäcka och bevisa systematiskt fusk men att det inte räcker för att ändra valresultatet, ett utfall som känns högst osannolikt.
Senast redigerad av muck12 2020-11-11 kl. 15:49.
2020-11-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nej det kan jag inte för Trump-kampanjen har ju inte kommit med någon hållbar bevisning.
Om du inte vet vilken bevisning Trump sitter på hur vet du då att den har noll evidens? Eller fungerar det så i din värld att för att bevis ska existera så måste det gå igenom dig först och nu när det inte har gjort det så betyder det att man inte har bevis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in