2020-11-11, 15:10
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Varför har domstolarna fortsätt slänga ut Trump kampanjens fall? Varför har inte en enda dömt till Trump kampanjens fördel om de faktiskt hade några bevis som hållit?
Ge dig till tåls några veckor så får vi se om allt slängs ut eller inte. Jag har ingen aning om svaren på dina frågor mer än gissningar och det sätter oss bägge i samma båt.
2020-11-11, 15:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Ni behöver inte bevisa det om ni är säkra på att inget fusk har förekommit. Varför är det viktigt för er att vi Trump supporters tror att Biden verkligen har vunnit? Vi är ju bara en massa korkade inavlade nazister, eller hur? Att republikaner har funnits i lokalerna ger inte mig mycket mer säkerhet, då jag vet att en del republikaner inte gillar Trump. Fox har vänt honom ryggen, Bush-familjen likaså, och detta är människor med mycket kontakter och pengar.

Vissa valobservatörer fick inte komma in i vallokalerna, och det är ju väldigt fishy.

Som jag tidigare har sagt, jag är långt ifrån 100% säker på att det har förekommit omfattande fusk. Men med tanke på allt som har skett så är jag väldigt misstänksam, och vill att detta ska granskas ordentligt. Men visst, detta kan vara en kombination av att många har påverkats av den hatkampanj media har riktat mot Trump, plus att de har skyllt covid på honom, och att en del republikaner har vänt honom ryggen. Men det kan också vara som så att många av de röster för Biden i swingstaterna inte är giltiga, dvs fabrikerade.

Vet inte heller om det förekommit valfusk. Men jag tycker att man tar upp det som alternativ förklaring till en valförlust när man har bevis. Man börjar inte med att skrika valfusk på Twitter och därefter efterlysa bevis, indicier och vad som sagts hos en frisör i Tulsa.
2020-11-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Ge dig till tåls några veckor så får vi se om allt slängs ut eller inte. Jag har ingen aning om svaren på dina frågor mer än gissningar och det sätter oss bägge i samma båt.
Alla Trump kampanjens domstolsärenden har avfärdats ögonaböj av domstolarna och allt tyder på att så kommer det att fortsätta.
2020-11-11, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad tror ni kommer hända med Biden och Demokraterna om det nu visar sig att detta var ett valfusk i ett försök att kuppa bort Trump ifrån makten?

Finns capital punishment med på alternativen tro?
Man måste i så fall bevisa att Biden med råd och dåd varit direkt involverad och iscensatt alltihopa. Knappast sannolikt att det går att bevisa så långt med tanke på att FBI drar sig för att ens förhöra honom om såväl Burisma som Reade-våldtäkten trots att det finns saker som talar för att han är skyldig.

Skulle man kunna bevisa att han varit inblandad så är det inte jättehårda straff i USA. Vi snackar om något eller några års fängelse, alternativt böter, fast å andra sidan talar vi i det här fallet om något som skett i väldigt stor skala, så en annan rubricering kan komma i fråga:

https://www.criminaldefenselawyer.com/resources/what-is-voter-fraud-and-election-fraud.html
2020-11-11, 15:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Alla Trump kampanjens domstolsärenden har avfärdats ögonaböj av domstolarna och allt tyder på att så kommer det att fortsätta.

Blir lite svårt för en domstol att avfärda 11tusen edsvurna vittnen eller hur ?
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ja det är din åsikt. Lika värdelös som min i kontexten av vad som faktiskt kommer hända.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Man måste i så fall bevisa att Biden med råd och dåd varit direkt involverad och iscensatt alltihopa. Knappast sannolikt att det går att bevisa så långt med tanke på att FBI drar sig för att ens förhöra honom om såväl Burisma som Reade-våldtäkten trots att det finns saker som talar för att han är skyldig.

Skulle man kunna bevisa att han varit inblandad så är det inte jättehårda straff i USA. Vi snackar om något eller några års fängelse, alternativt böter, fast å andra sidan talar vi i det här fallet om något som skett i väldigt stor skala, så en annan rubricering kan komma i fråga:

https://www.criminaldefenselawyer.com/resources/what-is-voter-fraud-and-election-fraud.html

Tackar för förtydligandet!
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FOX nu:

70% av republikanerna tror att det har förekommit fuffens i presidentvalet.

Valfusk måste utredas vad man än tror eller tycker verkar det som.
Låter ju helt osannolikt att 30% tror att INGET fuffens har förkommit alls?!
Hur ställdes frågan?
2020-11-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Du får kolla upp det själv om du är intresserad.

Jaha, så du vet inte själv. Varför anför du detta som bevis. Du borde kunna redogöra för innehållet och om det har verifierats av oberoende om du vill lägga fram det som bevis för påstått valfusk.
2020-11-11, 15:14
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bara för att du repeterar din lögn kommer det inte att bli till en sanning.
Jag tar gärna en källa på vilka domstolar som tagit upp fusket. Tack tack.
2020-11-11, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bara för att du repeterar din lögn kommer det inte att bli till en sanning.
Du kan ju kolla upp domstolsbesluten själv. Alla har avfärdats av domstolarna. Lägnare är du ju själv.
2020-11-11, 15:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det löjliga är att det finns de i tråden som tror att man här kommer att presentera bevisen först. Som de sedan ska kunna motbevisa med hjälp av google och visa sig på styva linan.

Självklart kan vi bara hänvisa till andrahandskällor samt omständigheter som är märkliga. Bevisen kommer såklart att läggas fram av Trumps advokater, och tidigast då får vi i tråden tillgång till dem.
Så är det med största sannolikhet. Jag tror inte precis att de YT-klipp och foruminlägg som valsar runt på Twitter utgör bevisningen. Lätt att göra narr av hela processen om man utgår från att det som framkommit hittills är allt. Även lätt att tro att Trump främst är ute efter att förleda och uppvigla sina trogna väljare genom att skapa en ny dolkstötslegend, och att det är därför Trump skapar hausse kring anklagelserna.

Sanningen är att vi inget vet, än.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in