2020-11-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Såsom ställningen var när de slutade räkna på valnatten så var det i princip omöjligt för Trump att förlora vetenskapligt(99.95% sannolikhet) därför kunde han gott utnämna sig till segrare. Man brukar ha lägre krav än så för att utropa sig.

Men det som sedan hände var så märkligt och osannolikt att det t.om anses som matematiskt omöjligt. Inte ens mail-in ballots hade spelat någon roll, efterssom många sådana hade räknats redan och övervikten på Biden väljare i dessa var mindre än man hade trott, det gick således att projicera slutresultatet även där.

Men övervikten ändrades efter räknestoppet vilket är omöjligt. Varför skulle så många Biden väljare vänta till absolut sista sekund att skicka in sin mail-in ballot medans republikanerna istället skickade in den i god tid? Det är republikaner som är kännda för att rösta på valdagen, inte tvärtom.
Vad pratar du om? Vissa delstaterna fick inte hantera absentee-ballots förrän samma dag eller någon enstaka dag före valet, till exempel Michigan - vilket gjorde att de inför valet sa att de inte komemr kunna ge ett resultat förrän ungefär fredagen efter valet. Detta då de aldri ghanterat så mycket poströster som tidigare. Var har du fått för dig något annat ifrån? Vill väldigt gärna se din uträkning på 99.5% sannolikhet!
2020-11-11, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darksecret
Äntligen är det dags för overtime. Vi som har vetat om hela situationen vet vad som skall komma. Alla ni som är helt bakom flötet kommer få ett stort uppvaknande. Detta är så mycket mer än bara ett presidentval.

Det finns vissa här som är riktigt vakna, men även många som är så sjukt verklighetfrånvända från sanningen att det är skrämmande.

En förvarning till alla er som är lite trötta i skallen. Trump har lurat in träsket i fällan.

Spännande tider väntas
Vad är det som skall komma? Det känns riktigt dystert just nu för oss som gillar Trump.
2020-11-11, 14:42
Medlem
Citat:
Självklart menar jag det. Hur du får dte till en self-own förstår jag dock inte, 2 motstridiga polls visar hur lite de är värda, inte vad förmedlaren tror.
Det skrev du ju inte alls, du presenterade din poll utan att någonstans skriva att man inte kan lita på den.
Citat:
Ny poll visar att 78% av republikaner tror på valfusk, rapporterar Fox News.

https://twitter.com/i/status/1326369021701332993
Försök inte skriva om historien vad du gjorde här, du skämde bort dig åter igen.
2020-11-11, 14:44
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur bevisar man frånvaron av något?

Du ska inte lita på MSN och demokrater om du inte vill. Du ska lite på de republikaner som räknade röster och de republikaner som övervakade valet. De var ungefär lika många som demokraterna som gjorde samma sak.

Tycker att många här pissar på de reps som valarbetade.

Nej man ska inte lita på republikaner heller, utan på fakta. Och för att få fram dem måste man undersöka noggrannt, ellerhur? Om ena sidan vill undersöka och andra inte vill, DÅ har man däremot anledning att ana ugglor... och det är inte sidan som vill undersöka som verkar ha något att dölja...

Ren logik, på dagisnivå. Ni jobbar i motvind, vet du? Ser ut som idioter...
2020-11-11, 14:46
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Såsom ställningen var när de slutade räkna på valnatten så var det i princip omöjligt för Trump att förlora vetenskapligt(99.95% sannolikhet) därför kunde han gott utnämna sig till segrare. Man brukar ha lägre krav än så för att utropa sig.

Men det som sedan hände var så märkligt och osannolikt att det t.om anses som matematiskt omöjligt. Inte ens mail-in ballots hade spelat någon roll, efterssom många sådana hade räknats redan och övervikten på Biden väljare i dessa var mindre än man hade trott, det gick således att projicera slutresultatet även där.

Men övervikten ändrades efter räknestoppet vilket är omöjligt. Varför skulle så många Biden väljare vänta till absolut sista sekund att skicka in sin mail-in ballot medans republikanerna istället skickade in den i god tid? Det är republikaner som är kännda för att rösta på valdagen, inte tvärtom.

Du kan ju inte lyfta händelserna ur sitt kontext och säga att det är statistiskt omöjligt. Det är statiskt omöjligt för dig att existera, men existerar gör du.

Poströsterna får inte räknas som alla andra röster, och det har kommit in massor av dessa. Hur kan det vara så svårt att förstå?
2020-11-11, 14:46
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Han är President elect vilket i princip är samma sak. Larva dig inte

Är MSM desperata? Jag tycker det verkar som att du är desperat.

Man kan inte göra som amerikansk media har gjort, och utropa en vinnare innan rösträkningen är klar. Det är inte heller medias sak att utse vinnaren. AP, CNN, NYT, WaPost, MSNBC, ABC och FOX borde skämmas. Samma sak med svensk media som DN, Aftonbladet, Expressen, SvD, GP m.fl.

Vad vi bevittnat är valfusk från Demokraterna och deras förgreningar i Deep State och Big-tech. Media är solklart involverade eftersom de konspirerat och undanhållit allmänheten information att Biden är genomkorrupt, vilket är bevisat.

Lögnmedia gjorde precis vad de sa att Donald Trump skulle göra. De utropade Biden till tidig segrare långt innan valet var klart, och sedan censurerar de legitim information och debatt om bevisat valfusk. Valfusk i större omfattning är bevisat, frågan är bara om det räcker för att ge Trump presidentposten.

Så som t. ex. Pennsylvania nu stretar emot rättsligt för att slippa ge insyn i rösträkningen, så måste varje person som är vid sunt förnuft och sunda vätskor anta att ett gigantiskt fusk döljer sig.

Som vi svenskar brukar säga: Har du rent mjöl i påsen så har du inget att dölja.
2020-11-11, 14:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Att du ska förklara för mig vad jag tycker och tänker när jag redan sagt att det inte stämmer är en effekt av att fakta inte väger lika tungt för dig som fantasierna i ditt huvud som backar upp allting som passar med din bild av verkligheten..
Du har rätt. Jag slarvade med att kolla just din historik och antog saker om dig som var fel (baserat på vad andra jag hade diskuterat med hade skrivit).
Du har min ursäkt för det. Jag ska försöka vara noggrannare framöver.

*edit
Angående detta med att Trump skrek fusk innan valet så kvarstår slutsatsen att detta var BS tills något visas som styrker att han hade kännedom om detta. Varför skulle han inte ha visat det nu i så fall?!
Senast redigerad av DikT 2020-11-11 kl. 14:49.
2020-11-11, 14:48
Medlem
Citat:
Självklart, men det tyder på att man bara setat och fyllt i siffror i en dator för att det skulle se ut som det har gått rätt till istället för att man faktiskt skickade ut dem.
Varför blir det inga konsekvenser av detta, eller blir det det?
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Nej man ska inte lita på republikaner heller, utan på fakta. Och för att få fram dem måste man undersöka noggrannt, ellerhur? Om ena sidan vill undersöka och andra inte vill, DÅ har man däremot anledning att ana ugglor... och det är inte sidan som vill undersöka som verkar ha något att dölja...

Man vill inte slösa värdefull tid och pengar för att en presidentkandidat vägrar acceptera förlust. Det kommer i slutändan vara Trump som står med skägget i brevlådan och USA som får betala priset.

Logik.
Medlem
Citat:
De flesta SERIÖSA närtverk menar jag såklart, kollar du bara på fake-news?
https://www.realclearpolitics.com/
Du länkar till en sida nu, du pratade om "alla de stora nätverken". Har RealClearPolitics ett medianätverk menar du? Dessutom har de ju fortfarande Biden i ledning i alla de stater som "fake news" har, så du är nog inte så med på vad som händer här. Att de inte "callat" gör ju inte jättestor skillnad då det nu inte finns tillräcklgit med röster kvar för att Trump ska ta igen Pennsylvania/Georgia längre så de blir nog snart blå ska du se.

RCP hanterar ju för övrigt något ni trumpsters hatar - sammanställda opionsundersökningar, så om du tycker de är en trovärdig källa kan du ju se på deras no-toss-up-map inför valet: https://www.realclearpolitics.com/epolls/2020/president/2020_elections_electoral_college_map_no_toss_ups.h tml

Så himla konstigt att ungefär det man sa skulle hända hände!
2020-11-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Man kan inte göra som amerikansk media har gjort, och utropa en vinnare innan rösträkningen är klar. Det är inte heller medias sak att utse vinnaren. AP, CNN, NYT, WaPost, MSNBC, ABC och FOX borde skämmas. Samma sak med svensk media som DN, Aftonbladet, Expressen, SvD, GP m.fl.

Vad vi bevittnat är valfusk från Demokraterna och deras förgreningar i Deep State och Big-tech. Media är solklart involverade eftersom de konspirerat och undanhållit allmänheten information att Biden är genomkorrupt, vilket är bevisat.

Lögnmedia gjorde precis vad de sa att Donald Trump skulle göra. De utropade Biden till tidig segrare långt innan valet var klart, och sedan censurerar de legitim information och debatt om bevisat valfusk. Valfusk i större omfattning är bevisat, frågan är bara om det räcker för att ge Trump presidentposten.

Så som t. ex. Pennsylvania nu stretar emot rättsligt för att slippa ge insyn i rösträkningen, så måste varje person som är vid sunt förnuft och sunda vätskor anta att ett gigantiskt fusk döljer sig.

Som vi svenskar brukar säga: Har du rent mjöl i påsen så har du inget att dölja.
Det kan man visst. Det har man alltid gjort. Är det matematiskt säkert så är det avgjort.

Att man skulle bry sig om bebisens i Vita Husets känslor eller hans supporters är ju bara löjligt. Är det klart så är det klart
2020-11-11, 14:49
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Märklig bevisföring!

Du menar att om man inte har intresse av att motsäga något märkligt påstående så är man skyldig.

Om jag tex. påstår att du är ett troll och du skiter i att svara på min ogrundade anklagelse så är det enligt din logik ett bevis på att du är ett troll.

Lite högre nivå på bevisföring tycker jag vi kan förvänta oss i en bevistråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in