2020-11-11, 14:33
Medlem
Fox News har slutat rapportera om valfusket för att Rupert Murdochs svärdotter stöttar Biden och hon tycker inte om att man ifrågasätter Bidens heder:

https://www.friatider.se/murdoch-frun-om-joe-bidens-pastadda-seger-vi-lyckades
2020-11-11, 14:33
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Fast det går emot all kunskap på området. Det är snarare så att opinionsundersökningar har en demoraliserande effekt där de som tror att de är i underläge struntar i att rösta eftersom de ändå tror att de kommer förlora.
Vidare har det visat sig att folk är mer benägna att stödja en vinnare eller den vinnande sidan.

Detta är anledningen till varför opinionsundersökningar idag inte är ett verktyg för att spegla opinionen utan istället att påverka opinionen.

En 100% korrekt slutsats. Det är exakt så opinionsundersökningar används numer. Maktens verktyg för att manipulera opinionen och försöka skapa artificiellt flockbeteende. Obeaktat det flagranta valfusket i detta val har etablissemanget med hjälp av MSM och big tech gjort allt för att snedvrida demokratin. Det är ett stort skämt alldeles oavsett regelrätt valfusk.
2020-11-11, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Dessutom har det visat sig att många av dessa utskicka är registrerade som emottagna( ifyllda ifrån väljaren)innan de ens skickades ut... Hur dumma får man vara?
Bryter inte det mot vallagen?
2020-11-11, 14:34
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
När en människa kallar det för "swingerstates" och sedan försöker verka påläst...

Tack för du gjorde mig uppmärksam på det. Nu kunde jag justera det.
2020-11-11, 14:35
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Om man innan valet (och på valnatten) säger "jag vann" och att det har förekommit avgörande valfusk, och sedan inte presenterar något som styrker att man visste detta i förväg så betraktar jag det som skitsnack.Tills motsatsen är bevisad.
Medan du köper det Trump säger helt okritiskt.

Såsom ställningen var när de slutade räkna på valnatten så var det i princip omöjligt för Trump att förlora vetenskapligt(99.95% sannolikhet) därför kunde han gott utnämna sig till segrare. Man brukar ha lägre krav än så för att utropa sig.

Men det som sedan hände var så märkligt och osannolikt att det t.om anses som matematiskt omöjligt. Inte ens mail-in ballots hade spelat någon roll, efterssom många sådana hade räknats redan och övervikten på Biden väljare i dessa var mindre än man hade trott, det gick således att projicera slutresultatet även där.

Men övervikten ändrades efter räknestoppet vilket är omöjligt. Varför skulle så många Biden väljare vänta till absolut sista sekund att skicka in sin mail-in ballot medans republikanerna istället skickade in den i god tid? Det är republikaner som är kännda för att rösta på valdagen, inte tvärtom.
2020-11-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Biden har 77 miljoner nu, med 96% av rösterna räknade. Många röster i Kalifornien är fortfarande oräknade. Det kommer att bli ca 80 miljoner.

Totalt röstade 128 miljoner 2016. Som sagt gjorde Hillary ett ganska bra val med 65 miljoner röster (ungefär samma som Obama 2012), och Trump lockade många nya väljare till valurnan.

Han har sedan visat sig vara en relativt vanlig politiker. Drivit policy i enlighet med det han gick till val på och inte startat några krig. Samtidigt har han kampanjat löjligt hårt och har därför kunnat öka antalet röster.

Biden?

Varför har Biden fler röster än Obama eller Hillary? Det är inte rimligt. Det finns ingen förklaring. Förutom trådens ämne...
Men även ni pro-trump har väl förstått att lika älskad Trump är i sitt eget läger är han lika hatad på andra sidan? Biden kunde varit nästan vem som helst, drygt 80 miljoner gick till valurnorna för att rösta bort Trump.

Återigen exakt det som händer nu är det som undersöknignarna inför valet sa skulle hända, förutom att Trump överpresterade något. Poströster skulle användas av demokrater i förhållandet 2/3 mot rep. 1/3, och dessa röster skulle räknas efter valdagsrösterna i vissa delstater ( https://projects.fivethirtyeight.com/election-results-timing/ ) . Trump har alltid haft väldigt lågt förtroende - utanför sin egen väljarbas där han i kontrast haft väldigt högt. Skillnaden är att de som tyckte Bush var "meh" tycker att trump är galen och därför är de livrädda för att han ska få fyra år till. Såg ni hur många som dansade på gatorna efter valvinsten? Trumps små kampanjmöten bleknar i jämförelse.

Jag föstår inte hur ni kan vara förvånade - om ni inte endast väljer att tro på exakt de källor som förstärker det ni vill se. Att trump hävdat valfusk i varje val han varit med i, och hans egna utredningar inte hittat något, och att han hävdar sig tro att demokratin är under attack från vänstern men väljer att sticka och golfa, det här är ju exakt hans modus operandi de här åren, det ser ni väl?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Tydligt exempel på hur lita polls är värda.
Jag svarade ju på ditt inlägg där du själv delade med dig av en poll, så du menar att pollen du själv delade inte är trovärdig? Snacka om self-own.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Bryter inte det mot vallagen?

Självklart, men det tyder på att man bara setat och fyllt i siffror i en dator för att det skulle se ut som det har gått rätt till istället för att man faktiskt skickade ut dem.
2020-11-11, 14:37
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Ni som är 100% säkra på att inget fusk har förekommit, och att korruption mot Trump är helt omöjligt, varför lägger ni ner er tid på att försöka bevisa att inget fusk har förekommit? Om ni nu är så säkra på att inget fusk har ägt rum så var istället glada över er fantastiska nya ledare istället.

Anledningen till att ni blir så arga när vi misstänker valfusk beror på att en del av er vet att det är fullt möjligt att Demokraterna och msm har gjort en kupp mot Trump. Ni vet detta mycket väl, men ni vill så gärna att alla ska hata Trump lika mycket som ni. Tyvärr. Många misstänker valfusk, och jag kan inte riktigt se hur majoriteten av Trumps supportrar någonsin kommer att kunna lita på att detta valet har gått rätt till.

Msm ljuger extremt mycket, och har idag så enormt låg trovärdighet. Detta vet ni om. Ingenting ni säger kommer att ändra på det faktum. Därför kan ni heller inte klandra många miljoner människor världen över som misstänker fusk i detta valet. I 4 år har vi sett Demokraterna och msm göra allt för att få bort Trump, och nu ska vi helt plötsligt tro att de är 100% hederliga och ärliga? Kom igen. Jag är långt ifrån säker på att fusk har förekommit i en stor utsträckning, men jag tycker verkligen att det är komiskt att ni tycker att det är konstigt att vi inte litar på Demokraterna och msm. Undra varför???

Hur bevisar man frånvaron av något?

Du ska inte lita på MSN och demokrater om du inte vill. Du ska lite på de republikaner som räknade röster och de republikaner som övervakade valet. De var ungefär lika många som demokraterna som gjorde samma sak.

Tycker att många här pissar på de reps som valarbetade.
2020-11-11, 14:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Fast grejen är ju att det räcker med nån enstaka dom av de hundratals processer de drar igång. Något faktiskt fall av fusk lär ju uppdagas, av 150 miljoner röster lär det ju finnas några där något har gjorts fel. Kan de få en dom på att en enda röst var felaktig kommer det ju användas som ”bevis” för att hela valet var riggat. Och idioterna kommer köpa det rakt av...
Tyvärr så fungera det så!
Ett bevis är denna tråd och alla Trump älskare här och vissa klarar inte av att förstå vad indicier är för ngt i denna stämningsansökan....
2020-11-11, 14:38
Medlem
Citat:
Om man innan valet (och på valnatten) säger "jag vann" och att det har förekommit avgörande valfusk, och sedan inte presenterar något som styrker att man visste detta i förväg så betraktar jag det som skitsnack.Tills motsatsen är bevisad.
Vad du betraktar som skitsnack är totalt ointressant. Du klarade nyss inte av att tänka längre än att man faktiskt kan sitta på info om saker som ska hända innan det hänt, din reaktion på den revolutionerande teorin var: "Absolut en vettig poäng."

Det jag ställde mig emot var att du skulle förklara hur det låg till och varför Trump gör som han gör trots att du inte har en aning men när du gör det tydligt att nånting är din åsikt har jag inga större problem med det. Du har visat din inkompetens tidigare och kommer visa den igen, så du får ursäkta om din åsikt inte väger lika tungt för oss andra som för dig.

Citat:
Medan du köper det Trump säger helt okritiskt.
Nu pratar vi om valfusk, jag har tydligt sagt:
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Själv kan jag ödmjukt erkänna att jag vet inte om valfusk har hänt men jag vet att valet inte är över och bara den insikten gör mig mer påläst i ämnet än 50% av denna tråd som tror msm avgör val.
Men det är ju detta som är problemet med dig och dina. Jag säger en sak tydligt dvs i detta fall att jag inte vet om Trump har rätt. Det blir i ditt huvud att jag litar på allt Trump säger, varför säger du emot mig? Jag är en främlig online som berättar för dig vad jag tycker och tänker men du ska säga emot mig och påstå att jag tänker något annat fattar du inte hur löjlig nivå det blir på diskussionen då?

Att du ska förklara för mig vad jag tycker och tänker när jag redan sagt att det inte stämmer är en effekt av att fakta inte väger lika tungt för dig som fantasierna i ditt huvud som backar upp allting som passar med din bild av verkligheten..
2020-11-11, 14:39
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Jag svarade ju på ditt inlägg där du själv delade med dig av en poll, så du menar att pollen du själv delade inte är trovärdig? Snacka om self-own.

Självklart menar jag det. Hur du får dte till en self-own förstår jag dock inte, 2 motstridiga polls visar hur lite de är värda, inte vad förmedlaren tror.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in