2020-11-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Vad som driver upp valdeltagande är förmodligen en komplex fråga. Trump har varit en katastrof i väldigt många frågor, inte minst vetenskapliga. Ljuger, kastar skit runt sig och urholkar förtroendet för samhällsfunktioner och media och beter sig allmänt olämpligt och narcissistiskt. Så allt ditt lovordande tåls att nyanseras.

Mja, må vara, samtidigt följer färre och färre amerikaner nyheterna. https://transition.fcc.gov/osp/inc-report/INoC-20-News-Consumption.pdf

Jag tycker det känns långsökt att tro att folk är beredda att gå man ur huse för att rösta bort en sittande president i så stor utsträckning.
Medlem
Varför använder USA allmänna val
när ändå ingen tror på resultatet?
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej du hade inte Illinois i din lista...

Det var inte 9-1 din lögnare! bra försök! men annars så

My bad, det var Nevada jag hade, inte illinoi.

Så 9-1 kvarstår.
2020-11-11, 14:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vad bra att det finns individer i tråden som både har kompetensen och bemödat sig med att gå igenom bevisningen och kommit fram till att det bara är indicier.

Vänligen beskriv dom indicier som du har gått igenom för oss sämre vetandes.
99% stöder sig på KANSKE det är ett fusk begånget sedan så återger man till olika rättsfall för att domstolen KANSKE ska blidkas, Men problemet fortf som inte du och andra Trump fans insett det finns inga GRAVERANDE bevis allt som finns är indicier inget annat och dessa förkastar domstolarna snabbt!
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Absolut!

Gärna mera bevis av olika slag och gärna så tydliga att man kan anta att det inte bara är påhittat.

Inga typer av bevis bör väl uteslutas????
Varför ska "domstolsbevis" uteslutas? För att det inte finns några?
Jag menar inte att domstolsbevis ska uteslutas, gärna såna bevis men tycker att clip m.m. som inte prövats i domstol kan användas som bevis i tråden. Som den är nu är det bara en massa tyckare som försöker trasa sönder tråden och ev. väsentligt försvinner i flödet om man inte kan ägna tråden heltid.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det har varit ett avslaget val. Herregud trots att det bara var två debatter hade de i sammanhanget usla tittarsiffror. Det finns inget engagemang utanför media, dvs bland normala väljare. Finns ingen anledning till att det ska vara fler röster än 2016.

Nej det har ju varit en enorm uppmärksamhet och en hatkampanj av sällan skådat slag och så den extrema polariseringen på det med alla upplopp tidigare och Covid-19. Många är rejält förbannade i alla läger och vill rösta för nu jäklar ska vi vinna denna gång. Därav ett rekord i antal röster denna gång.
Valet är ju lika het i USA som i Sverige det är ju rejält pådrag. Svensk media slår knut på sig själva för att såga Trump.
Att det skulle var avslaget är ju direkt felaktigt. Det är ju ett krig detta.
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Mja, må vara, samtidigt följer färre och färre amerikaner nyheterna. https://transition.fcc.gov/osp/inc-report/INoC-20-News-Consumption.pdf

Jag tycker det känns långsökt att tro att folk är beredda att gå man ur huse för att rösta bort en sittande president i så stor utsträckning.
Ok. Jag finner det högst rimligt.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Varför skulle Neos Fox news mätning vara mer trovärdig då menar du?
Citera det inlägg där jag påstått det. Lycka till.
Medlem
Citat:
Vad bra att det finns individer i tråden som både har kompetensen och bemödat sig med att gå igenom bevisningen och kommit fram till att det bara är indicier.

Vänligen beskriv dom indicier som du har gått igenom för oss sämre vetandes.
The Guardian har gjort en sammanfattning

https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/10/donald-trump-longshot-election-lawsuits
2020-11-11, 14:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
My bad, det var Nevada jag hade, inte illinoi.

Så 9-1 kvarstår.

Nej 9-1 kvarstår inte du glömde PA också
Medlem
Citat:
Citera det inlägg där jag påstått det. Lycka till.
Så du attackerar mitt svar men låter Neos inlägg gå oemotsagt? Säger ju en hel del om vart du står.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
99% stöder sig på KANSKE det är ett fusk begånget sedan så återger man till olika rättsfall för att domstolen KANSKE ska blidkas, Men problemet fortf som inte du och andra Trump fans insett det finns inga GRAVERANDE bevis allt som finns är indicier inget annat och dessa förkastar domstolarna snabbt!
Du har mao ingen kunskap över huvud taget om bevisbördan, utan drog en slutsats ur röven och presenterade det som faktum.
Senast redigerad av Fittahora 2020-11-11 kl. 14:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in